
Takaäänenvaimentimen vaihto 9-5 wagon 2,0t vm 2002
Takaäänenvaimentimen vaihto 9-5 wagon 2,0t vm 2002
Noniin, katsastus ensi viikolla ja huomasin että peräpönttö hivenen hapan ja kuoriutunut ja roikkuu yhdellä kiinnikkeellä, muut kaksi ovat ruostuneet pöntön kyljest irti.. Mistään ei saa aikaa näin nopeasti vaihtoon , uusi pönttö motonetista on talaluukussa.. Mites tuo vaihdetaa itse jos saisi auton pukeille viikonloppuna, alkuperäinen putkihan on täysmittainen ja pitää katkaista paikasta x? Oletan että uusi putki ja vanha menevät limittäin ja kiinni klemmarilla kiristäen? Ja kiinnikkeet kumeihin ja thats it? Tuo putken katkaisu voisi hoitua sitä varten tarkoitetulla putkenkatkaisimella jossa neljä terää.. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan ilolla vastaan 

Re: Takaäänenvaimentimen vaihto 9-5 wagon 2,0t vm 2002
Vaihdettu! Kaikella kunnioituksella, homma kesti vanhan pöntön katkaisemisen ja uuden kiinnittämisen osalta 15 min.. Jotta mistähän korjaamot arvioivat sen n. Tunnin homman olevan
perä ylös ja tuenta oli sellattis 10 min .. Taas säästi sen 60 ekua
ei pörise enää! Vanha saabin alkuperäinen kesti 207500 km


Re: Takaäänenvaimentimen vaihto 9-5 wagon 2,0t vm 2002
kaikkinensa tuo on varmaan korjaamolla lähempänä tuntia kuin 15 min.
asiat tuppaa korjaamolla menemään suunnilleen näin:
Ajanvaraus asiakkaan kanssa, papereiden teko asiakkaan kanssa. Papereiden luovutus asentajalle sekä hänen "briiffaus". Asentaja leimaa itsensä työlle. Asentaja hakee auton parkkipaikalta ja ajaa sen sisälle nosturille, toteaa itse vian ja varmistaa että ei ole muita mahd. vian aiheuttajia kuin tämä rikkinäinen osa. Hakee varaosapuolelta uuden jossa osa "myydään" työmääräimelle. Asentaja asentaa uuden osan autoon. käy koeajolla ja jos toteaa että kaikki ok. niin jättää auton parkkipaikalle ja leimaa itsensä työltä pois. Vie paperit työnjohtajalle ja "briiffaa" vuorostaan häntä. Työnjohtaja kirjoittaa paperit puhtaaksi ja ilmoittaa asiakkaalle että auto on valmis.Laskun läpikäynti asiakkaan kanssa ja auton luovutus.
Näin pääpiirteissään..
Kyllä tuossa aikaa tuppaa menemään. nopeamminkin saisi tehtyä jos karsisi osia tuosta prosessista pois mutta silloin se olisi huonoa asiakaspalvelua..
Lisäksi aika monella korjaamolla on minimiveloitus tunti.
mutta ymmärrän yskän
asiat tuppaa korjaamolla menemään suunnilleen näin:
Ajanvaraus asiakkaan kanssa, papereiden teko asiakkaan kanssa. Papereiden luovutus asentajalle sekä hänen "briiffaus". Asentaja leimaa itsensä työlle. Asentaja hakee auton parkkipaikalta ja ajaa sen sisälle nosturille, toteaa itse vian ja varmistaa että ei ole muita mahd. vian aiheuttajia kuin tämä rikkinäinen osa. Hakee varaosapuolelta uuden jossa osa "myydään" työmääräimelle. Asentaja asentaa uuden osan autoon. käy koeajolla ja jos toteaa että kaikki ok. niin jättää auton parkkipaikalle ja leimaa itsensä työltä pois. Vie paperit työnjohtajalle ja "briiffaa" vuorostaan häntä. Työnjohtaja kirjoittaa paperit puhtaaksi ja ilmoittaa asiakkaalle että auto on valmis.Laskun läpikäynti asiakkaan kanssa ja auton luovutus.
Näin pääpiirteissään..
Kyllä tuossa aikaa tuppaa menemään. nopeamminkin saisi tehtyä jos karsisi osia tuosta prosessista pois mutta silloin se olisi huonoa asiakaspalvelua..
Lisäksi aika monella korjaamolla on minimiveloitus tunti.
mutta ymmärrän yskän

Re: Takaäänenvaimentimen vaihto 9-5 wagon 2,0t vm 2002
TM:n korjaamotesteissäkin sai hyvät pisteet vaikka ei löydetty yhtään autoon viritettyä vikaa kunhan vaan pysyttiin kustannusarviossa ja käytiin lasku läpi asiakkaan kanssa 
