mAir jää mReq:sta
Re: mAir jää mReq:sta
Siis ojasta allikkoon... Mitäs nyt sitten? Peruspainekin on kohdallaan. Tuleeko sittenkin tilattu IMM tarpeeseen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: mAir jää mReq:sta
Jep, kuulostaa siltä että tilattu MAF tuli tarpeeseen, mutta vikaa oli myös takaiskussa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
itsellä taas uunituore e85 softa punaisilla suuttimilla, 2.0t vuoden vanhalla garretilla...
kolmosella talla pohjaan:
mreq abaut 1050
mair. 960
pinl 1800,käväs nopeesti n. 1900... eikä tosta nouse ei millään vedätyksellä...
siis bensalla vielä mennään,mut koeajolenkin tulos tämä...
eikö pitäs pinl mennä sinne 2000-2100, eli se 1-1,1 bar?
evap tulpattu läppäkotelon takaa se 5 cm pätkä ja sitten se kova letku,pulteilla molemmat ja klemmarivarmistus...r-letku mankussa kiinni
immu vaihdettu kesäkuussa uuteen,ebaysta hommattu samalta myyjältä kuin moni täällä,uutena siis...vihreiden sujtinten kanssa mreq-mair seuras hyvin toisiaan myös täysrevityksessä...
painetestin tein,eikä suhinoita kuulunut,mielestäni...
tulpat?bensapumppu?
vai tartteeko jonkun "sopeutuksen"
kolmosella talla pohjaan:
mreq abaut 1050
mair. 960
pinl 1800,käväs nopeesti n. 1900... eikä tosta nouse ei millään vedätyksellä...
siis bensalla vielä mennään,mut koeajolenkin tulos tämä...
eikö pitäs pinl mennä sinne 2000-2100, eli se 1-1,1 bar?
evap tulpattu läppäkotelon takaa se 5 cm pätkä ja sitten se kova letku,pulteilla molemmat ja klemmarivarmistus...r-letku mankussa kiinni
immu vaihdettu kesäkuussa uuteen,ebaysta hommattu samalta myyjältä kuin moni täällä,uutena siis...vihreiden sujtinten kanssa mreq-mair seuras hyvin toisiaan myös täysrevityksessä...
painetestin tein,eikä suhinoita kuulunut,mielestäni...
tulpat?bensapumppu?
vai tartteeko jonkun "sopeutuksen"
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: mAir jää mReq:sta
Ja sitten illan kauppareissulla testailin, niin 1. veto: pinl n.1750, 2. veto: pinl 1800, 3. veto: 1900, 4.veto: 2000. Eli veto vedolta paranee pinl...
Peruspainekin 0,35.
Pienoinen kuminauha-efekti. Mistäs tuollainen kieliin? Väsynyt actu?
Peruspainekin 0,35.
Pienoinen kuminauha-efekti. Mistäs tuollainen kieliin? Väsynyt actu?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: mAir jää mReq:sta
Kenties, onko orkkis 15T ahtimena?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
tohon ylläolevaan kyssäriini tarkennuksena pitääkö tossa kuvailemassani tapauksessa olla mankkuvenenpäässä mikä,tilanne..r-letkuntulpattuna vai kiinni mankkuvenassa...läppäkotelon takana siis tumppi jamletkunpää pulteilla tukittuna?jcarlson kirjoitti:Kenties, onko orkkis 15T ahtimena?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: mAir jää mReq:sta
Jup, originelli 15T. Kokeilen sitä seuraavaksi. Mistäs noita actuja saa halvimmillaan ostettua?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: mAir jää mReq:sta
Pakko myöntää, että tuli taas opittua kantapään kautta. En suosittele kenellekään käytetyn MAF:n ostoa.
Alkuperäisen vaihtaminen käytettyyn ei muuttanut oireita mitenkään, mutta uuden asenus aiheutti seuraavaa:
1) Ahdot tippuivat 1.2 barista 1.0-1.1 bariin, tällöin saavutetaan tarvittava ilmamassa 1050-1100 yksikköä. Tuo sama ilmamassa siis saavutetiin aiemminkin, mutta vaati enemmän ahtopainetta.
2) Ad85 arvo nousi 5 prosenttiyksikköä. Aiemmin katto tuli vastaan 780 kohdalla, mutta heti vaihdon jälkeen sopeutus antoi tulokseksi 836. Vanhalla MAFilla oli sama oire myös bensalla, eli 95e10:llä Ad85 jäi tyypillilsesti 30-60 välille.
3) Pienet nykäykset ja "nypytykset" tuntuvat hävinneen. Erityisesti tämän huomasi automaatin manuaalitilassa, kun kaasun nopeampi liikuttelu aiheutti selviä nykäyksiä. Epäilin huonoja moottorin ja vaihdelaatikon tuentoja, mutta ilmeisetsi MAF-vaikutti asiaan kuitenkin enemmän.
MAF on siis todellakin hitaasti kuluva osa, ja vain harvoin alkaa heti oireilemaan CE-valon kautta.
Alkuperäisen vaihtaminen käytettyyn ei muuttanut oireita mitenkään, mutta uuden asenus aiheutti seuraavaa:
1) Ahdot tippuivat 1.2 barista 1.0-1.1 bariin, tällöin saavutetaan tarvittava ilmamassa 1050-1100 yksikköä. Tuo sama ilmamassa siis saavutetiin aiemminkin, mutta vaati enemmän ahtopainetta.
2) Ad85 arvo nousi 5 prosenttiyksikköä. Aiemmin katto tuli vastaan 780 kohdalla, mutta heti vaihdon jälkeen sopeutus antoi tulokseksi 836. Vanhalla MAFilla oli sama oire myös bensalla, eli 95e10:llä Ad85 jäi tyypillilsesti 30-60 välille.
3) Pienet nykäykset ja "nypytykset" tuntuvat hävinneen. Erityisesti tämän huomasi automaatin manuaalitilassa, kun kaasun nopeampi liikuttelu aiheutti selviä nykäyksiä. Epäilin huonoja moottorin ja vaihdelaatikon tuentoja, mutta ilmeisetsi MAF-vaikutti asiaan kuitenkin enemmän.
MAF on siis todellakin hitaasti kuluva osa, ja vain harvoin alkaa heti oireilemaan CE-valon kautta.
Re: mAir jää mReq:sta
Löytyisikö viisaammilta jotain vinkkiä, mistä kannattaisi seuraavaksi etsiä vikaa?
Kyseessä siis 2001 2.0t automaatti, jossa "riisuttu" Hirschin Biopower stage 1 softa ja Mitsun 04 ahdin. Bensalla tosin ajelen. EVAP:it tulpattu, ei ilmavuotoja. Aiemmin näillä Mreq n. 1050 ja Mair samat, Pinl 2000-2100 luokkaa ja kulku varsin mainiota.
Viime talven pakkasilla huohotin jäätyi ja öljyä oli enemmän moottorin ylä- kuin alapuolella. Siivousurakan jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia. Huohotinpäivitys tuli tehtyä tuossa samalla.
Nyt siis Mreg täyskaasuvedätyksellä maksimissaan 850 ja Mair 770-790 luokkaa, kokeiltu myös varmasti toimivalla IMM:llä, ja sama tulos. Näin ollen Pinl parhaimmillaan 1700-1750. Amul-arvot ovat jatkuvasti miinuksella 350-600??, PWM 250-400 lukemissa ja Badp 250 (joka aiemmin ollut max 80 lukemilla). Vaihdoin äskettäin lambda-anturin, kun se oli tullut tiensä päähän. Tätä ennen Amul-arvot olivat n. 300 plussalla ja samassa yhteydessä löytyi ilmavuotokin, joka nyt korjattu. Tämän vuodon tukkimisella ei kuitenkaan vaikutusta. Onko joku rajoitin päällä ja miksi?
Vikakoodeja ei kuitenkaan tarjoa.
Loppuu äly ja ymmärrys kesken, kun en muutenkaan ole päässyt vielä Trionicin kanssa sinuiksi.. Onko mitään ehdotuksia? Etsi-toiminnolla on kahlattu läpi kaikki topicit kuluneen vuoden aikana.
Kyseessä siis 2001 2.0t automaatti, jossa "riisuttu" Hirschin Biopower stage 1 softa ja Mitsun 04 ahdin. Bensalla tosin ajelen. EVAP:it tulpattu, ei ilmavuotoja. Aiemmin näillä Mreq n. 1050 ja Mair samat, Pinl 2000-2100 luokkaa ja kulku varsin mainiota.
Viime talven pakkasilla huohotin jäätyi ja öljyä oli enemmän moottorin ylä- kuin alapuolella. Siivousurakan jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia. Huohotinpäivitys tuli tehtyä tuossa samalla.
Nyt siis Mreg täyskaasuvedätyksellä maksimissaan 850 ja Mair 770-790 luokkaa, kokeiltu myös varmasti toimivalla IMM:llä, ja sama tulos. Näin ollen Pinl parhaimmillaan 1700-1750. Amul-arvot ovat jatkuvasti miinuksella 350-600??, PWM 250-400 lukemissa ja Badp 250 (joka aiemmin ollut max 80 lukemilla). Vaihdoin äskettäin lambda-anturin, kun se oli tullut tiensä päähän. Tätä ennen Amul-arvot olivat n. 300 plussalla ja samassa yhteydessä löytyi ilmavuotokin, joka nyt korjattu. Tämän vuodon tukkimisella ei kuitenkaan vaikutusta. Onko joku rajoitin päällä ja miksi?
Vikakoodeja ei kuitenkaan tarjoa.
Loppuu äly ja ymmärrys kesken, kun en muutenkaan ole päässyt vielä Trionicin kanssa sinuiksi.. Onko mitään ehdotuksia? Etsi-toiminnolla on kahlattu läpi kaikki topicit kuluneen vuoden aikana.
**********************************
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008
Re: mAir jää mReq:sta
Itellä hieman samantapaista tossa vähän ylempänä.
Pitääkö tuo mairkin mennä tonne 1000 saakka.
Nyt olen jopa saanut pinlin vilahtamaan 2000 ei kuitenkaan usein
Pitääkö tuo mairkin mennä tonne 1000 saakka.
Nyt olen jopa saanut pinlin vilahtamaan 2000 ei kuitenkaan usein
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: mAir jää mReq:sta
Softa rajoittaa jos mReq on vain 850.ATLS kirjoitti:Löytyisikö viisaammilta jotain vinkkiä, mistä kannattaisi seuraavaksi etsiä vikaa?
Kyseessä siis 2001 2.0t automaatti, jossa "riisuttu" Hirschin Biopower stage 1 softa ja Mitsun 04 ahdin. Bensalla tosin ajelen. EVAP:it tulpattu, ei ilmavuotoja. Aiemmin näillä Mreq n. 1050 ja Mair samat, Pinl 2000-2100 luokkaa ja kulku varsin mainiota.
Viime talven pakkasilla huohotin jäätyi ja öljyä oli enemmän moottorin ylä- kuin alapuolella. Siivousurakan jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia. Huohotinpäivitys tuli tehtyä tuossa samalla.
Nyt siis Mreg täyskaasuvedätyksellä maksimissaan 850 ja Mair 770-790 luokkaa, kokeiltu myös varmasti toimivalla IMM:llä, ja sama tulos. Näin ollen Pinl parhaimmillaan 1700-1750. Amul-arvot ovat jatkuvasti miinuksella 350-600??, PWM 250-400 lukemissa ja Badp 250 (joka aiemmin ollut max 80 lukemilla). Vaihdoin äskettäin lambda-anturin, kun se oli tullut tiensä päähän. Tätä ennen Amul-arvot olivat n. 300 plussalla ja samassa yhteydessä löytyi ilmavuotokin, joka nyt korjattu. Tämän vuodon tukkimisella ei kuitenkaan vaikutusta. Onko joku rajoitin päällä ja miksi?
Vikakoodeja ei kuitenkaan tarjoa.
Loppuu äly ja ymmärrys kesken, kun en muutenkaan ole päässyt vielä Trionicin kanssa sinuiksi.. Onko mitään ehdotuksia? Etsi-toiminnolla on kahlattu läpi kaikki topicit kuluneen vuoden aikana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Voisko tohon meikämannen ylläolevaan tapaukseen olla osasyyllisenä bensapumppu,sirisevä sellainen?
Mites kelit vaikuttaa
Outoa myös että persdynolla tuntuu että kyllä lähtee,arvot vaan vähän ihmetyttää...
Mites kelit vaikuttaa
Outoa myös että persdynolla tuntuu että kyllä lähtee,arvot vaan vähän ihmetyttää...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: mAir jää mReq:sta
Itselläkin on kieltämättä käynyt mielessä, että softassa jotain mätää mutta miksi softa on alkanut öljykatastrofin jälkeen rajoittaa ilmanottoa? Eikai se ole voinut ecun dataa muuttaa, kun sinne ei ole tehty mitään muutoksia tai koskettu softan vaihdon jälkeen muutenkaan? Joku bugi, onko mahdollista?jcarlson kirjoitti:Softa rajoittaa jos mReq on vain 850.ATLS kirjoitti:Löytyisikö viisaammilta jotain vinkkiä, mistä kannattaisi seuraavaksi etsiä vikaa?
Kyseessä siis 2001 2.0t automaatti, jossa "riisuttu" Hirschin Biopower stage 1 softa ja Mitsun 04 ahdin. Bensalla tosin ajelen. EVAP:it tulpattu, ei ilmavuotoja. Aiemmin näillä Mreq n. 1050 ja Mair samat, Pinl 2000-2100 luokkaa ja kulku varsin mainiota.
Viime talven pakkasilla huohotin jäätyi ja öljyä oli enemmän moottorin ylä- kuin alapuolella. Siivousurakan jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia. Huohotinpäivitys tuli tehtyä tuossa samalla.
Nyt siis Mreg täyskaasuvedätyksellä maksimissaan 850 ja Mair 770-790 luokkaa, kokeiltu myös varmasti toimivalla IMM:llä, ja sama tulos. Näin ollen Pinl parhaimmillaan 1700-1750. Amul-arvot ovat jatkuvasti miinuksella 350-600??, PWM 250-400 lukemissa ja Badp 250 (joka aiemmin ollut max 80 lukemilla). Vaihdoin äskettäin lambda-anturin, kun se oli tullut tiensä päähän. Tätä ennen Amul-arvot olivat n. 300 plussalla ja samassa yhteydessä löytyi ilmavuotokin, joka nyt korjattu. Tämän vuodon tukkimisella ei kuitenkaan vaikutusta. Onko joku rajoitin päällä ja miksi?
Vikakoodeja ei kuitenkaan tarjoa.
Loppuu äly ja ymmärrys kesken, kun en muutenkaan ole päässyt vielä Trionicin kanssa sinuiksi.. Onko mitään ehdotuksia? Etsi-toiminnolla on kahlattu läpi kaikki topicit kuluneen vuoden aikana.
**********************************
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008
Re: mAir jää mReq:sta
Ei se yhtäkkiä itekseen muutu ja tuskin bugittaa koska ohjelmakoodiin ei koske kukaan vaan ainoastaan kalibraatioihin, mutta antoi siis bensalla 1050 requestia ja nyt enää 850? Etanolilla voi rajoittaa jos ei ole oikein tehty softa. Vaikka tankissa ei olisi etanolia niin jos jokin muu syy on vetänyt polttoaineadaptaation rikastuksen puolelle niin se on tulkittu biopower-softassa etanoliksi. Sitä ajan takaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Kyllä juuri näin. Eli aiemmin pyynti oli oikein (sen 1050-1100) ja toteumat seurasi perässä. Bensana luonnollisesti 98 (tai välillä V-Power). Nyt required max sen 850 lappu tiskissä. Olin lueskelevani nakutuksen eston rajoittavan ilmamassaa, jos muut adaptaatiot on käyttetty loppuun (eli sytytyksen ennakon muutos ja seoksen rikastaminen). Mahtaiskohan kysymys olla siitä... Missfireä näyttää tulevan aika reilusti vaikka tulpat on suhteellisen uudet. Ettei olis DI-kasetti tulossa tiensä päähän (autolla kuitenkin 270tkm mittarissa ja ilm. alkuperäinen kasetti.)
**********************************
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008
Saab 9-5 2.3t A Biopower 2008