Jotain 63xx ati62xx varmaankin.
Ohjainrullat maksaa joitain kymppejä ja laakerit muutaman euron, säästäväisyys kunniaan

Rullat kokonaan vaihtoon juu, eli siitä samaa mieltä, mutta eri syistä. Orkkisrullat maksaa karut ~50€ kipale, Motonetin korvikkeet jonnin verran halvempia, mutta ovat aikalailla susia. Eli siis vaihtamalla muutaman euron laakerin saisi teoriassa ihan hyvän säästön. Harmi vaan, että yleensä tuo rullan laakeripesä nuissa hajoaa myös. Eli turha sinne on uutta lakrua mennä vaihtamaan, yleensäkin muovisissa laakeripesissä se pesä on entinen kun orkkislaakerin sieltä ensin prässää pois ja sitten tunkee vielä uuden tilalle.Zebe kirjoitti:Suosittelen vaihtamaan rullat kokonaan, eivät tahdo uutenakaan kestää kovin hyvin niin suurinta typeryyttä mennä säästämään muutama euro. Kokemusta on kyllä miten rullarikko jättää tielle.
18km/siivu = 36km päivä. Hupiajot päälle, niin lienee viikossa noin 40km x 6 = 240km. Orkkisrullat ja laadukas remmi kestää sen about 100tkm, eli 100 000 / 240 = 416, 67 viikkoa eli about 8 vuotta. Jos vaihdat siihen muovirissaan sen laakerin, niin vaikka se tuntuisikin menevän ihan OK paikoilleen, on välystä eniveis sen verran, että hihna hyppää rullilta ekan kerran parin ensimmäisen tuhannen kilometrin jälkeen. Tuurilla ei jää mihinkään nakeliin ja selvää pelkästään nostamalla hihnan uudestaan urilleen, mutta tuo laakerin vaihto tohon muovirullaan on oikeasti hölmöläisen hommaa. Osta mieluummin vaikka se Motonettiläinen, siinäkin on kuitenkin vuoden takuu...Titanic's kirjoitti:Tää lähti siitä kun vesipumppu hieman tihkuu eli vaihto esissä pikapuolin,niin samalla uusis ne rullatkin.
Tuo kun tommonen työmatka kärry(18km /sivu) ni sitä vähän pihtaa.
Selvintähän se lienee että pistää kaikki uusiksi, kun ensin irrottelee vanhat ni sit näkee![]()
Tässä nyt kuluvaa vaihdettu kuukauden sisään startti, pakoputki,bensapumppu nyt sit vesipumppu ja jäljelle jää vielä laturi