Moniurahihnan rullat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Titanic's
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 09:02

Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja Titanic's »

Onko tietoa kellään, minkälaiset laakerit on ohj./kiristinrullissa.
Jotain 63xx ati62xx varmaankin.
Ohjainrullat maksaa joitain kymppejä ja laakerit muutaman euron, säästäväisyys kunniaan :D
Titanic's
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 09:02

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja Titanic's »

Niin , autohan saab 900 2.0 -96
Luku taito ei kehuttava, kirjoitus taito olematon!
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Suosittelen vaihtamaan rullat kokonaan, eivät tahdo uutenakaan kestää kovin hyvin niin suurinta typeryyttä mennä säästämään muutama euro. Kokemusta on kyllä miten rullarikko jättää tielle.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja assa »

http://translate.google.fi/translate?hl ... /main.html

Tuolla kokoja (aukaise valikko ohjausrullat), jätä keskimmäinen rulla pois, joutuu lyhemmän remmin laittamaan, ohjeet samalla sivustolla (tulee säästöä enemmän) ;)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Zebe kirjoitti:Suosittelen vaihtamaan rullat kokonaan, eivät tahdo uutenakaan kestää kovin hyvin niin suurinta typeryyttä mennä säästämään muutama euro. Kokemusta on kyllä miten rullarikko jättää tielle.
Rullat kokonaan vaihtoon juu, eli siitä samaa mieltä, mutta eri syistä. Orkkisrullat maksaa karut ~50€ kipale, Motonetin korvikkeet jonnin verran halvempia, mutta ovat aikalailla susia. Eli siis vaihtamalla muutaman euron laakerin saisi teoriassa ihan hyvän säästön. Harmi vaan, että yleensä tuo rullan laakeripesä nuissa hajoaa myös. Eli turha sinne on uutta lakrua mennä vaihtamaan, yleensäkin muovisissa laakeripesissä se pesä on entinen kun orkkislaakerin sieltä ensin prässää pois ja sitten tunkee vielä uuden tilalle.
Tonnareihin oli kait PCS:llä joku alumiininen rulla, johon laakerin vaihto tosiaan vielä onnistuu. Muovisiin rulliin laakerin vaihto on käytännössä aivan turhaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Titanic's
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 09:02

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja Titanic's »

Tää lähti siitä kun vesipumppu hieman tihkuu eli vaihto esissä pikapuolin,niin samalla uusis ne rullatkin.
Tuo kun tommonen työmatka kärry(18km /sivu) ni sitä vähän pihtaa.
Selvintähän se lienee että pistää kaikki uusiksi, kun ensin irrottelee vanhat ni sit näkee :)
Tässä nyt kuluvaa vaihdettu kuukauden sisään startti, pakoputki,bensapumppu nyt sit vesipumppu ja jäljelle jää vielä laturi 8O
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Titanic's kirjoitti:Tää lähti siitä kun vesipumppu hieman tihkuu eli vaihto esissä pikapuolin,niin samalla uusis ne rullatkin.
Tuo kun tommonen työmatka kärry(18km /sivu) ni sitä vähän pihtaa.
Selvintähän se lienee että pistää kaikki uusiksi, kun ensin irrottelee vanhat ni sit näkee :)
Tässä nyt kuluvaa vaihdettu kuukauden sisään startti, pakoputki,bensapumppu nyt sit vesipumppu ja jäljelle jää vielä laturi 8O
18km/siivu = 36km päivä. Hupiajot päälle, niin lienee viikossa noin 40km x 6 = 240km. Orkkisrullat ja laadukas remmi kestää sen about 100tkm, eli 100 000 / 240 = 416, 67 viikkoa eli about 8 vuotta. Jos vaihdat siihen muovirissaan sen laakerin, niin vaikka se tuntuisikin menevän ihan OK paikoilleen, on välystä eniveis sen verran, että hihna hyppää rullilta ekan kerran parin ensimmäisen tuhannen kilometrin jälkeen. Tuurilla ei jää mihinkään nakeliin ja selvää pelkästään nostamalla hihnan uudestaan urilleen, mutta tuo laakerin vaihto tohon muovirullaan on oikeasti hölmöläisen hommaa. Osta mieluummin vaikka se Motonettiläinen, siinäkin on kuitenkin vuoden takuu...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja jmkk »

onko kellään tietoo millä kierteellä on se pultti joka tulee siihen moni ura hihnan kiristin pyörään??? pikaisia vastauksia kiitos !
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kummaa että Motonetin rullia parjataan. SKF-leimat oli eräässäkin rullan laakerissa, jonka ostin Motonetistä. Äitimuorin autoon tuli vaihdettua kanssa uusi rulla (pienin kulmapyörä) motonetistä ja taisi INA-laakerin logot olla pakkauksessa. Käsittääkseni INA on laatumerkki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Moniurahihnan rullat

Viesti Kirjoittaja assa »

"Kummaa että Motonetin rullia parjataan."

Ei kaikkia osia kantsi parjata, olen ostanut varaosia paljon, valikoivaa ostoa pitää harjoittaa, ostin Googjöörin moniura hihnan ja tuhannessa kilometrissä oli loppu, gates remmin vaihdoin tilalle nyt ajettu 30tkm jo sillä ;)
Vastaa Viestiin