NG900 Seokset muuttuneet?
NG900 Seokset muuttuneet?
Elikkä miten on helpoin tapa mitata bensanpaineet täyskaasulla NG:ssä? edit: Mitattu.
Viimeksi muokannut nahkis, Ke Syys 26, 2012 17:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Ongelmanahan on, että seokset muuttuneet yhtääkkiä pyöristeltynä 12->14 täyskaasulla. Bensansuodattimen vaihdoinkin jo, mutta ei vaikutusta. Pumppu n. 15tkm ajettu Bosch -044.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Ootko katsonut mikä on long term fuel trim ?
Jos miinustaa niin open loopissa tulee myös vähemmän soppaa.
Muutoin veikkaisin bensapumpun tuoton vähenemää jos filtteri on jo vaihdettu.
Jos miinustaa niin open loopissa tulee myös vähemmän soppaa.
Muutoin veikkaisin bensapumpun tuoton vähenemää jos filtteri on jo vaihdettu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Softa löyty uusiksi ja ei vaikutusta asiaan. Taitaa olla sitten pumpussa vikaa 

900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
ng:ssä kun ei tainnu tukissa olla paikkaa mistä paineita mitata...
itse ratkaisin ongelman ostamalla bensanpaineen säätimen...mittarilla...
paluulinja vaan poikki tukin jälkeen ja siihen väliin...ja mittari letkulla vaik pyyhkijään kiinni vedon ajaksi...
http://www.race.fi/fi/product/18970-Ben ... Fpr-1.html
esim tuosta...mulla sama
itse ratkaisin ongelman ostamalla bensanpaineen säätimen...mittarilla...
paluulinja vaan poikki tukin jälkeen ja siihen väliin...ja mittari letkulla vaik pyyhkijään kiinni vedon ajaksi...
http://www.race.fi/fi/product/18970-Ben ... Fpr-1.html
esim tuosta...mulla sama
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Mites sää toteutit tuon vanhan säätimen reiän tukkimisen tosta bensatukista? Vai mittasitko siis vaan pelkän bensanpaineen tuolla säätimellälike_a_glove kirjoitti:ng:ssä kun ei tainnu tukissa olla paikkaa mistä paineita mitata...
itse ratkaisin ongelman ostamalla bensanpaineen säätimen...mittarilla...
paluulinja vaan poikki tukin jälkeen ja siihen väliin...ja mittari letkulla vaik pyyhkijään kiinni vedon ajaksi...

Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Noissa Boschin 044 on aika paljon ollu tuotto vikoja heti uutena.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Onko paluulinja ylempi vai alempi letku kun menee bensatukkiin?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
paksumpi sisään, pienempi ulos.
ja vanha säädin on paikoillaan.
ja vanha säädin on paikoillaan.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Ostin saman säätimen ja vedin paluupuolen letkun poikki ja kas siellä olikin muovinen letku sisällä
Voiko tuossa käyttää tuollaisia pneumatiikkaliittimiä?

Voiko tuossa käyttää tuollaisia pneumatiikkaliittimiä?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
siellähän ei pitäisi olla painetta jos paluu ei oo tukossa eli ei sitä kovin kummosesti tarvii kii saada...ite kiristin vaan letkun siihen kovan putken päälle...hyvin on pysyny...
tulipaloa odotellessa...
tulipaloa odotellessa...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Tyhjäkäynnillä vajaa 3bar, ~1.6 ahdoilla tippuu johonkin 2bar.... Ei siis käy edes ylempänä vaan lähtee siitä vajaasta 3bar vaan tippumaan.
En siis kytkenyt tuosta säätimestä alipaineletkua ollenkaan, mutta olisiko sitä ruuvia pitänyt pyöritellä siltin auki/kiinni?
edit: Paineet laskee muuten samantien nollaan kun sammutan auton, normaalia?
En siis kytkenyt tuosta säätimestä alipaineletkua ollenkaan, mutta olisiko sitä ruuvia pitänyt pyöritellä siltin auki/kiinni?
edit: Paineet laskee muuten samantien nollaan kun sammutan auton, normaalia?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
se säädinhän tarvii sen ali/ylipaine letkun toimiakseen. jätä vanha säädin tukkiin kiinni, jätä alipaineohjaus myös siihen vanhaan kiinni. sitten otat T-haaralla ohjauksen siitä vanhalta sille uudelle. Orkkis on 3bar tyhjäkäynnillä. Kun katsot/säädät niin tee se alipaineletkun ollessa irti! Jos säädät bensanpaineeksi 3bar on se 1bar ahdoilla ainakin 4bar. Ja mulla kans paineet tippuu nollaan ku sammuttaa...siitä et onko se normaalia en mee sanoo mitään. =D
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Jep, kun itsellä ei ole tarvetta nostaa painetta ollenkaan, ainoastaan mitata se. Taitaapi uudehko boschi olla nopeasti mennyt.
edit: Vaan eipä ollutkaan
edit: Vaan eipä ollutkaan
Viimeksi muokannut nahkis, Ke Syys 26, 2012 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: NG900 Seokset muuttuneet ja bensanpaineiden mittaus
Paluuputkessa on bensakiskon ja lisäsäätimen välillä se mittarissakin näkyvä paine, ainakin siltä puolelta uusi säädin on syytä saada liitettyä luotettavasti.like_a_glove kirjoitti:siellähän ei pitäisi olla painetta jos paluu ei oo tukossa eli ei sitä kovin kummosesti tarvii kii saada