eli kiinnostaisi tietää nyt ton konversion jälkeen kun tuli noita eri modeja tonne SID-infoon, että mitä mikäkin tarkoittaa, tai ainakin tärkeemmät mitä kannattaa tarkkailla.
jos tähän joku tietävä viittis laittaa noita arvoja niin sais kerättyä hyvänkin listan.
"vanhasta" sid-infosta tällainen onkin jo...
SID-infon eri Mode:t
SID-infon eri Mode:t
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: SID-infon eri Mode:t
http://trionic.mobixs.eu/T7/Trionic%207.pdf
Jossain keskivaiheilla on sid infosta tietoa.
Ja voisi tätä keskustelua jatkaa silti siinä vanhassa ketjussa.
-Sami
Jossain keskivaiheilla on sid infosta tietoa.
Ja voisi tätä keskustelua jatkaa silti siinä vanhassa ketjussa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: SID-infon eri Mode:t
Laitetaan nyt tähän, eli tein itselleni "muistilistan" tiedoista. Keräilin niitä täältä foorumilta ja Trionic oppaista. Autossa on tollanen laminoitu läpyskä muistin tueksi
Modet ei välttämättä täsmää jokaisella samalla tavalla tai en minä sitä tiedä kun ole noita koodannut 
Valikon avaaminen/sulkeminen = paina SID:istä + ja – samanaikaisesti, selaa + ja – painikkeilla.
Mode vaihtaminen = selaa riville 21, paina SET pitkään, kun Mode numero vilkkuu vaihda + tai - napilla
Rpm = kierrosluku
Lamb = lambdasäädön suuruus. Hitaat muutokset viittaavat väsyneeseen anturiin
Tair = ahtoilman lämpötila
Teng = moottorin lämpötila
IgnA = sytytysennakko (0,1 astetta)
mAir = toteutunut (mitattu) ilmamassa mg/C, pitää vastata mReq:iä
mReq = voimassa oleva ilmamassapyyntö mg/C
Pinl = imusarjan paine 1000 = 0 bar, 2000 = 1 bar, 500 = -0,5 bar jne. (ahtopaine)
Pbef = sama ennen kaasuläppää
Amul = kertautuva polttoainesopeutus, 2500 = +25% MODE 0
nErr = vikakoodien lukumäärä
Fcod = heksana vikakoodin numero MODE 0
Ioff = sytytysennakon muutos, suuret negatiiviset arvot ahdot päällä viittaavat nakutukseen
MiFi = todelliset havaitut sytytyskatkokset, kaasu pohjassa ei välttämättä rekisteröidy joten ei kannata sokeasti luottaa, filtteröimätön Miss arvo on myös aika turha koska reagoi muissa tilanteissa turhaan MODE 0
Mlow = voimassa oleva vääntörajoitus
Meng = laskennallinen vääntömomentti
Peng = laskennallinen teho
Ca85 = Etanolin %-osuus, biopower ohjelmilla, hetkellinen lukema, Ad85 tärkeämpi MODE 7
Ad85 = Etanoliadaptaatio 750 = 75% MODE 7
Väännön arviointi: mAir jaettuna 3,1:llä jos ajetaan bensalla, tai jaettuna 2,9:llä jos ajetaan etanolilla.
Vfue = Fuel level in tank, litre. Resolution 0,1l MODE 7
Xacc = Pedal position unit % MODE 1
Aadd = Additive fuel adaptation value, resolution 0,01% MODE 0
Apur = Content of HC in the purge air, resolution is 0.1%
Fuel = hetkellinen kulutus, 0,1l MODE 1


Valikon avaaminen/sulkeminen = paina SID:istä + ja – samanaikaisesti, selaa + ja – painikkeilla.
Mode vaihtaminen = selaa riville 21, paina SET pitkään, kun Mode numero vilkkuu vaihda + tai - napilla
Rpm = kierrosluku
Lamb = lambdasäädön suuruus. Hitaat muutokset viittaavat väsyneeseen anturiin
Tair = ahtoilman lämpötila
Teng = moottorin lämpötila
IgnA = sytytysennakko (0,1 astetta)
mAir = toteutunut (mitattu) ilmamassa mg/C, pitää vastata mReq:iä
mReq = voimassa oleva ilmamassapyyntö mg/C
Pinl = imusarjan paine 1000 = 0 bar, 2000 = 1 bar, 500 = -0,5 bar jne. (ahtopaine)
Pbef = sama ennen kaasuläppää
Amul = kertautuva polttoainesopeutus, 2500 = +25% MODE 0
nErr = vikakoodien lukumäärä
Fcod = heksana vikakoodin numero MODE 0
Ioff = sytytysennakon muutos, suuret negatiiviset arvot ahdot päällä viittaavat nakutukseen
MiFi = todelliset havaitut sytytyskatkokset, kaasu pohjassa ei välttämättä rekisteröidy joten ei kannata sokeasti luottaa, filtteröimätön Miss arvo on myös aika turha koska reagoi muissa tilanteissa turhaan MODE 0
Mlow = voimassa oleva vääntörajoitus
Meng = laskennallinen vääntömomentti
Peng = laskennallinen teho
Ca85 = Etanolin %-osuus, biopower ohjelmilla, hetkellinen lukema, Ad85 tärkeämpi MODE 7
Ad85 = Etanoliadaptaatio 750 = 75% MODE 7
Väännön arviointi: mAir jaettuna 3,1:llä jos ajetaan bensalla, tai jaettuna 2,9:llä jos ajetaan etanolilla.
Vfue = Fuel level in tank, litre. Resolution 0,1l MODE 7
Xacc = Pedal position unit % MODE 1
Aadd = Additive fuel adaptation value, resolution 0,01% MODE 0
Apur = Content of HC in the purge air, resolution is 0.1%
Fuel = hetkellinen kulutus, 0,1l MODE 1
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: SID-infon eri Mode:t
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83