Tuossa jkl jo mennessä mikkelin jälkeen normaalissa ajossa kesken rekan ohituksen kävi niin että hyytyi rinnalle.
Toimii ajossa vain pintakaasulla ja niin kauan kuin mittarin mukaan on alipainepuolella. Kun menee 0 ylöspäin ahtopuolelle niin hyytyy totaalisesti.
Ei pauku eikä pätski vaan hyytyy täysin hiljaiseksi pysyen kuitenkin hyvin käynnissä. Nosti heti ja piti hyvin nuo ahtopaineet (säädetty max 0,85bar) ja tietysti kun joku mättää niin ne tippuu nopeasti tuon hyytymisen mukaan.
Tuossa nyt pihalla lähti normaalisti ja tyhjäkäynti noirmaali ja kaasuttaa voi vaikka 6000rpm eikä mitään propleemaa.
Ahtopuolenputket on kiinni ja tiukalla myös klemmaritkin.
Rajapainevenas myös klemmarit tiukasti kiinni.
Bensapumppu 6kk vanha scantec, paineensäädin on vielä alkuperäinen, 1kk sitten laitettu ruiskukliineriä pullolinen tankkiin. Bensasuodatin 8kk sitten vaihdettu. Puola vuoden vanha.
Pakoputken pää ei ole vaalea eikä edes harmaantunut kun tuon +400km tuossa kunnossa matkaa ajoin.
Takapönttö vuoden vanha motonet mutta katon sen ja katin vielä ettei sisuskalut irti ja tuki virtausta.
Ps. nyt kostea märkä keli ja kävin nesteellä motarin varrella kaupassa tuolla niin toimii paremmin eli ei hyytynyt totaalisesti vaan hiipui pikkuhiljaa ahdoillakin. Max ahdon vetää nyt jostain syystä hiton nopeasti vaikkei kaasukaan olisi kuin vähän yli puolen. Aiemmin otti ne lähes kaasu pohjassa.
Onko og tuossa hukkiksen kellossa joku perussäätö oltava kuten ng;ssä, edellisen omistajan mukaan siitä ahtoja nostettu lyhentämällä ja ollut bleederi lisänä. Humppaaminen kyllä loppui kun bleederin tilalle tuli rajapainevena mutta nyt näköjään max ahdot puolella kaasulla jo päällä. Hukkiksen kellon letkuun ei ole paineen poistoreikiä tehty kun toimi ok, tuon reijittämisen haulla löysin piikkaamiseen .
Hyytyy kun menee ahtopaineille
Hyytyy kun menee ahtopaineille
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
Eikai hukkiksen tanko ole irronnut 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
Kiitti suabisti, kokeilen tuon heti.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
- hukkistanko on kiinni
- jakaja katsottu ja putsattu
- tulpanjohdot ja tulpat ok
- pönttö ja katti ehjät
- alipaineletkut ehjät ja kiinni
- ahtoputket ja letkut ehjät sekä kiinni
- ilmanputsarissakaan ei ollut vettä
- isoja liittimiä (lambda, imm, kaasuläppä, sytkäyksikkö jne) avattu ja cleaneriä ruiskutettu ja maadoituksia putsattu
bensansuodatin vaihdettu (kun olisi muutenkin ollut edessä syksyllä itäbensan käytön takia) ja auttoi vähän eli kaasuttaessa toimii selvästi paremmin: ahdot nousee tasaisemmin max asti eikä hyydy heti, kaasua höllötessä vähän nyhtää. Ei ole pätskinyt eikä paukutellut niin tuntuisi jotenkin bensapuolelle viittaavan kun kuului vaan mööyyyy hyytyessä ja kaasun löysätessä lähti ensin kiihtymään.
seuraavaksi kokeillaan jos ei vielä parane kun nollannut akunkenkä irti boxin toista bensapaineensäädintä ja viimeseksi vaihdetaan walbro kun nuo suoraan tallista löytyvät.
Löytyy myös imm jota noiden jälkeen sitten kai kokeiltava.
Tankattu myös ja jkl keikan la 1.9 kulutus ollut siinä 7.6-7.8l/100km. Pakoputkenpää on tumma eikä onneksi vaaleanharmaa.
CE-valoa onneksi ei ole edes väläytellyt kertaakaan ajossa.
- jakaja katsottu ja putsattu
- tulpanjohdot ja tulpat ok
- pönttö ja katti ehjät
- alipaineletkut ehjät ja kiinni
- ahtoputket ja letkut ehjät sekä kiinni
- ilmanputsarissakaan ei ollut vettä
- isoja liittimiä (lambda, imm, kaasuläppä, sytkäyksikkö jne) avattu ja cleaneriä ruiskutettu ja maadoituksia putsattu
bensansuodatin vaihdettu (kun olisi muutenkin ollut edessä syksyllä itäbensan käytön takia) ja auttoi vähän eli kaasuttaessa toimii selvästi paremmin: ahdot nousee tasaisemmin max asti eikä hyydy heti, kaasua höllötessä vähän nyhtää. Ei ole pätskinyt eikä paukutellut niin tuntuisi jotenkin bensapuolelle viittaavan kun kuului vaan mööyyyy hyytyessä ja kaasun löysätessä lähti ensin kiihtymään.
seuraavaksi kokeillaan jos ei vielä parane kun nollannut akunkenkä irti boxin toista bensapaineensäädintä ja viimeseksi vaihdetaan walbro kun nuo suoraan tallista löytyvät.
Löytyy myös imm jota noiden jälkeen sitten kai kokeiltava.
Tankattu myös ja jkl keikan la 1.9 kulutus ollut siinä 7.6-7.8l/100km. Pakoputkenpää on tumma eikä onneksi vaaleanharmaa.
CE-valoa onneksi ei ole edes väläytellyt kertaakaan ajossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
Jotenkin mä kaatuisin tuonne bensapuolelle. Ku ei oo terävää, niin jotenkin syttypuoli ei tunnu loogiselta.
Itellä oli pa-suodatin totaalisen tukkeessa, ensin paineet ok 3 bar, kun alko ahdot nousta, niin hyyty totaalisesti ja paineet putos kun lehmän häntä. Jos sinulla olisi tuo pumppu väsähtänyt. Painemittari kiinni ja ihmettelemään.
Itellä oli pa-suodatin totaalisen tukkeessa, ensin paineet ok 3 bar, kun alko ahdot nousta, niin hyyty totaalisesti ja paineet putos kun lehmän häntä. Jos sinulla olisi tuo pumppu väsähtänyt. Painemittari kiinni ja ihmettelemään.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
Joo samalta mustakin tuntuu, käy aika vaikeasti kun peräkärry perässä ollut tänään mutta tuo pa-suodatin auttoi jo jonkin verran parempaan päin. Ottaa ahtoja kyllä mutta kiihtyy kun löysää kaasua ja röplöttää raskaasti.900turbo3d kirjoitti:Jotenkin mä kaatuisin tuonne bensapuolelle. Ku ei oo terävää, niin jotenkin syttypuoli ei tunnu loogiselta.
Itellä oli pa-suodatin totaalisen tukkeessa, ensin paineet ok 3 bar, kun alko ahdot nousta, niin hyyty totaalisesti ja paineet putos kun lehmän häntä. Jos sinulla olisi tuo pumppu väsähtänyt. Painemittari kiinni ja ihmettelemään.
Menny pari päivää puihin kun lämmitysöljysäiliö tuli tiensä päähän eli tarkastettiin ja öljyjä ei takaisin laitettu. Hain ässällä ja kärrillä 2kpl 1000l irtosäiliötä välivarastoksi niin nyhtää enemmän ja ei oikein vääntöäkään löydy.
Walbro 255 tulee viikonlopulla scantecin (15tkm ajettu) tilalle kiinni kun ämpäriin tiivisteenkin sain haettua.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Hyytyy kun menee ahtopaineille
Alkoikin pa-pumppu pitämään aikamoista ulinaa aamulla niin vaihettu jo tänään. Piti jonkinverran modata kun ei ollu boschin kaulusta mutta saatu kuitenkin sovitettua sisälle. Sihdissä oli vähän mujua, muuten ämpäri puhdas.
Tyhjäkäynnin römpötys hiljeni heti ja tuntuu muutenkin menevän tasakaasulla paremmin mitä tuossa 2km lenkin tein eli ei nyhtänyt edes ylämäkeen.
Tuo lucas mennee joku tovi ennenkuin hakee säädöt ja ei jaksa edes akunkenkää käyttää irti nollauksena.
Menny tänään aika nurtsin leikkuussa, hurtan lenkityksessä, talon öljysäiliön muutoksen eteenpäin viemisessä (etsiskellyt ja soitellut 1500l sisäsäiliöistä). Ensiyönä töissä ajellessa sen sitten näkee parhaiten mitä lopullisesti vaikuttaa.
Vajaalla 2h unilla nyt enää muuta tee kuin käyn suihkussa ja yritän nukkua vähän ennenkuin yöksi lehdenjakoon taas. Huomenna päivällä Lpr katsomaan käytettyä öljysäiliötä niin saa testiä enemmän. Neljään vuorokauteen noin 13h nukkunut niin alkanut pää pahasti pehmetä.
Tyhjäkäynnin römpötys hiljeni heti ja tuntuu muutenkin menevän tasakaasulla paremmin mitä tuossa 2km lenkin tein eli ei nyhtänyt edes ylämäkeen.
Tuo lucas mennee joku tovi ennenkuin hakee säädöt ja ei jaksa edes akunkenkää käyttää irti nollauksena.
Menny tänään aika nurtsin leikkuussa, hurtan lenkityksessä, talon öljysäiliön muutoksen eteenpäin viemisessä (etsiskellyt ja soitellut 1500l sisäsäiliöistä). Ensiyönä töissä ajellessa sen sitten näkee parhaiten mitä lopullisesti vaikuttaa.
Vajaalla 2h unilla nyt enää muuta tee kuin käyn suihkussa ja yritän nukkua vähän ennenkuin yöksi lehdenjakoon taas. Huomenna päivällä Lpr katsomaan käytettyä öljysäiliötä niin saa testiä enemmän. Neljään vuorokauteen noin 13h nukkunut niin alkanut pää pahasti pehmetä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01