Eli ongelmana satkun konepelti joka tossa rävähti auki kesken ajon. Sai aikaan pientä sydämmen tykytystä.
Kotona tutkein asiaa ja huomasin että tuulihaka ei ota lainkaan siihen etulevyyn kiinni ja lukitustappi ei osu reikään keskelle.
Miten tuota voi yrittää säätää niin ettei enää satu samanlaista tilannetta kun ei oikein avautunut itselle tuo!
og900 konepellin säätö
og900 konepellin säätö
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: og900 konepellin säätö
Tämä menee nyt pahasti ulkomuistista, mutta itse lähtisin tekemään säätöä seuraavasti:
1. Varmistaisin, että keulapala/jäähdyttimen kehikko on asennettu oikein paikoilleen
2. Irrottaisin keulamaskin
3. Löysyttäisin konepellin lukon vastakappaleen
4. Tarkastaisin, että konepellin pituussuuntainen asemointi on oikein, tarvittaessa yrittäisin säätää keulapalan päällä olevista neliöpäisistä ruuveista
5. Vääntäisin tuulihakaa konepellissä siten, että se lukittuu keulapalaan
6. Tarkistaisin, että konepellin korkeussuuntainen asemointi on oikein, tarvittaessa säätäisin takareunan korkeutta konepellissä olevien liukupalojen paikkaa säätämällä
7. Painaisin konepellin kiinni-asentoon ja kiristäisin konepellin lukon vastakappaleen konepellin mukaisesti
8. Varmistaisin konepellin vaijerin säädön
9. Varmistaisin konepellin istumisen
10. Varmistaisin konepellin avauksen
11. Asentaisin keulamaskin
12. Voitelisin nivelet, liukukiskot, lukon vastakappaleen ja vaijerin
1. Varmistaisin, että keulapala/jäähdyttimen kehikko on asennettu oikein paikoilleen
2. Irrottaisin keulamaskin
3. Löysyttäisin konepellin lukon vastakappaleen
4. Tarkastaisin, että konepellin pituussuuntainen asemointi on oikein, tarvittaessa yrittäisin säätää keulapalan päällä olevista neliöpäisistä ruuveista
5. Vääntäisin tuulihakaa konepellissä siten, että se lukittuu keulapalaan
6. Tarkistaisin, että konepellin korkeussuuntainen asemointi on oikein, tarvittaessa säätäisin takareunan korkeutta konepellissä olevien liukupalojen paikkaa säätämällä
7. Painaisin konepellin kiinni-asentoon ja kiristäisin konepellin lukon vastakappaleen konepellin mukaisesti
8. Varmistaisin konepellin vaijerin säädön
9. Varmistaisin konepellin istumisen
10. Varmistaisin konepellin avauksen
11. Asentaisin keulamaskin
12. Voitelisin nivelet, liukukiskot, lukon vastakappaleen ja vaijerin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 konepellin säätö
Tuossa oli kyllä kaikki huomioitava jo sanottu. onko sulla konepellin ja oven välissä kuinka iso rako kun konepelti on kiinni?
sen raon pitäisi olla noin puoli sentti, eli konepellin takareuna jatkaa samaa linjaa etulokasuojan takareunan kanssa. jos tämä on kunnossa niin todennäköisesti se lukko ei ole paikallaan.
sen raon pitäisi olla noin puoli sentti, eli konepellin takareuna jatkaa samaa linjaa etulokasuojan takareunan kanssa. jos tämä on kunnossa niin todennäköisesti se lukko ei ole paikallaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 konepellin säätö
Tuo rako konepellin ja ovien välissä on mainittu puoli senttiä mutta kyljistä katsottuna ei mee tasan eli lokarin reunasta jää konepellin reunaan tuo puoli senttiä apparin puolella.
Yllä tulikin hyvät ohjeet säätöön, kokeillaan.
Yllä tulikin hyvät ohjeet säätöön, kokeillaan.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)