Hyvä fiilis topic VOL2
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Ihan hyvä fiilis, kun tuli siivottua, tiskattua, putsailtua muutenkin paikkoja ja tehtyä suklaanameja kun emäntä tulee huomenna kotiin.
Ja kyllä maistui kolme pitkää jääkylmää olutta 
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Jej, pääsin sittenkin CCNA-kurssille, kuinkaha pahasti tänne hajoaa?
Opettaja vääntää niin tökeröä englantia että on vaikeuksia ymmärtää... 
Saab 9-5 2.3tA 2006
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Nyt on hyvä fiilis! Kolme kesää kestänyt ulkosauna projekti on valmis!
Huomenna ensimmäinen saunominen:)
Huomenna ensimmäinen saunominen:)
Ex:Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V70 2,5t
Volvo V60 T5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V70 2,5t
Volvo V60 T5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tämä viikko ollu yötyötä. Sopii mulle. Jostai kumman syystä jaksan yöllä ajaa paremmin kuin päivällä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tuli käytyä pienet kisat VPK:n porukalla mikroautoilla Kokemäen FK-radalla. Loppusijoitus oli porukan 5. ja kuljettajia oli 11. Vain 6 autoa käytössä eli jako oli lämmittelyssä ja aika-ajoissa 6/5. 3 pääsi suoraan A-finaaliin ja B-finaaliin seuraavat kuusi, joista kolme parasta nousi A:han. Olin aika-ajojen kuudes, vaikka jouduinkin vaihtamaan autoa, ja sain hakea vauhtia siis B-finaalista jossa 3. lähtöruutu. Heti lähdössä pääsin kuittaamaan toiselle sijalle ja jokusen kierroksen jälkeen matkaa eteen ja taakse oli n. 100m, kunnes kärjessä ajanut spinnasi ja viimeiset kierrokset olikin jo kunnon kilvanajoa.
Ruutulipun heilahdettua alkoikin jo taivaalta tulemaan hieman vettä ja rata oli erittäin nopeasti liukas, joten jäähdyttelykierroskin tuli ajettua enemmän poikittain. 2. sijan myötä oli siis 5. lähtöpaikka valmiina, mutta nyt joutui taas vaihtamaan autoa.
Vesisade jatkui edelleen ja autoissa slicksit alla, joten liukasta oli luvassa. Sain aivan unelmastartin ja nousin ensimmäisen mutkassa toiseksi. Pääsuoran päässä sitten sen verran vauhtia ja jarrutuspaikka hakusessa itse kullakin, että nousin jopa ensimmäiseksi. Nopeutta tosin oli vielä niin paljon ja vasen takarengas liukui nurmikolle ja ensimmäinen spinnaus oli valmis. Pääsin kuitenkin jatkamaan auton pysyttyä käynnissä, enkä jäänyt edes jälkeen. Ja muiden spinnaillessa muissa mutkissa pääsin taasen nousemaan takaisin toiseksi. Kierrosta myöhemmin ja taasen kärkipaikka hakusessa. Ohituksen jälkeen taasen liikaa vauhtia jarrutukseen tultaessa ja spinnaus kärkipaikalta. Muut painelivat ohitse ja aikaa meni että sain auton takaisin märältä nurmikolta radalle. Autokaan ei vastannut enää kaasuun kunnolla ja ajelin selvästi muita jäljessä. Tosin eräältä oli rengas rikkoutunut, joten joutui jättämään leikin kesken. Itseltäkin vähän jatkohalut hupenivat tuon toisen spinnauksen jälkeen sillä vettä tuli edelleen ja olo oli kuin uitetulla koiralla. Tosin päätin ajaa loppuun asti sillä kastuttu siinä jo oli kuitenkin.
Olettaisi, että tällaiset autot ovat samanlaisia, mutta yllättävän paljon löytyy eroja. Auto, jolla olin ajanut lämmittelyt/harjoitukset alkoi istumaan käteen kuin unelma, mutta aika-ajon ajaksi meni pieneen huoltoon. Tuolloin vaihdoin ensimmäisen kerran autoa ja tämä olikin ihan erilainen ajettava. Muutama kierros meni oppia sen auton niksit. Ja ehkäpä päivän kovavauhtisin spinnaus/ulosajo hetkeä myöhemmin. Ehti jopa itsekin pelästymään kun joutui paniikkijarrutuksen jälkeen matkustajaksi. B-finaalissa olikin jo harjoituksista tuttu auto alla ja tosiaan vauhtia löytyi sen verran, että kärjessä ajanut alkoi tosiaan parin viimeisen kireroksen aikana huolestumaan. A-finaaliin taasen tosiaan ihan eri auto, mutta vesisateen sotkiessa ei tuosta paljoa tuntunut haittaa olevan sen enempää.
Ensi vuotta odotellessa.
P.s. Tuntui satkun ratti pirun kevyeltä tuon rupeaman jäljiltä. Hartiat vieläkin hieman jumissa.
Vesisade jatkui edelleen ja autoissa slicksit alla, joten liukasta oli luvassa. Sain aivan unelmastartin ja nousin ensimmäisen mutkassa toiseksi. Pääsuoran päässä sitten sen verran vauhtia ja jarrutuspaikka hakusessa itse kullakin, että nousin jopa ensimmäiseksi. Nopeutta tosin oli vielä niin paljon ja vasen takarengas liukui nurmikolle ja ensimmäinen spinnaus oli valmis. Pääsin kuitenkin jatkamaan auton pysyttyä käynnissä, enkä jäänyt edes jälkeen. Ja muiden spinnaillessa muissa mutkissa pääsin taasen nousemaan takaisin toiseksi. Kierrosta myöhemmin ja taasen kärkipaikka hakusessa. Ohituksen jälkeen taasen liikaa vauhtia jarrutukseen tultaessa ja spinnaus kärkipaikalta. Muut painelivat ohitse ja aikaa meni että sain auton takaisin märältä nurmikolta radalle. Autokaan ei vastannut enää kaasuun kunnolla ja ajelin selvästi muita jäljessä. Tosin eräältä oli rengas rikkoutunut, joten joutui jättämään leikin kesken. Itseltäkin vähän jatkohalut hupenivat tuon toisen spinnauksen jälkeen sillä vettä tuli edelleen ja olo oli kuin uitetulla koiralla. Tosin päätin ajaa loppuun asti sillä kastuttu siinä jo oli kuitenkin.
Olettaisi, että tällaiset autot ovat samanlaisia, mutta yllättävän paljon löytyy eroja. Auto, jolla olin ajanut lämmittelyt/harjoitukset alkoi istumaan käteen kuin unelma, mutta aika-ajon ajaksi meni pieneen huoltoon. Tuolloin vaihdoin ensimmäisen kerran autoa ja tämä olikin ihan erilainen ajettava. Muutama kierros meni oppia sen auton niksit. Ja ehkäpä päivän kovavauhtisin spinnaus/ulosajo hetkeä myöhemmin. Ehti jopa itsekin pelästymään kun joutui paniikkijarrutuksen jälkeen matkustajaksi. B-finaalissa olikin jo harjoituksista tuttu auto alla ja tosiaan vauhtia löytyi sen verran, että kärjessä ajanut alkoi tosiaan parin viimeisen kireroksen aikana huolestumaan. A-finaaliin taasen tosiaan ihan eri auto, mutta vesisateen sotkiessa ei tuosta paljoa tuntunut haittaa olevan sen enempää.
Ensi vuotta odotellessa.
P.s. Tuntui satkun ratti pirun kevyeltä tuon rupeaman jäljiltä. Hartiat vieläkin hieman jumissa.
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kaverin 164-Volvoon vaiheltii syyläri kun ei lämmöt pysyny kurissa alakuperäsellä messinkisellä/kuparisella syylärillä, josta oli vielä lähteny levyjen välistä ne säikeet kävelemään. Toisesta vollesta ehjempi ja hieman kapeampi syyläri sinne istutettiin ja putket soviteltiin paikalleen uuvella paisarilla ja sillekki piti patentoida välaikane teline, jotta pääs koeajolle. Ihan hyvin pysy lämmöt kurissa ja kyllähän tuo ihan pirteesti vanha kutoskone vetellöö.
Pitäs näköjää hitsailla nuita putken liittimiä rautaputkesta hyllytavaraksi, jos millo tarvihtoo niin ei tarvii hirmu kiirreellä niitä aina tulla tekemään. Eri pituisia pätkiä ja molempiin päihin hitsata kaulukset, jotta vesletku pyssyy putken piällä nätisti.
Ja voiha niihi sitte tehä lämpötila-anturin paikankin sitte jos tarttee.
Pitäs näköjää hitsailla nuita putken liittimiä rautaputkesta hyllytavaraksi, jos millo tarvihtoo niin ei tarvii hirmu kiirreellä niitä aina tulla tekemään. Eri pituisia pätkiä ja molempiin päihin hitsata kaulukset, jotta vesletku pyssyy putken piällä nätisti.
Ja voiha niihi sitte tehä lämpötila-anturin paikankin sitte jos tarttee.
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
http://yle.fi/uutiset/toinen_kylma_yo_t ... en/6287666

Tässähän käy pian niin että päästän skippaamaan masentava ja pimeä syksy kokonaan
Tässähän käy pian niin että päästän skippaamaan masentava ja pimeä syksy kokonaan
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Meinaat tätä, joka alkoi huhtikuussa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Ei vaan tässä viimesten parin viikon aikana. Yhtäkkiä tulee pimeää kahdeksalta ja lehdet ja neulaset varisee auton päälle kun ois maailmanloppu tulossa. Maisema menee aina vaan masentavammaksi kunnes tulee jälleen lunta ja valosaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Itsellä taas tympii tuo talvi hieman. Tai ei kyseisessä vuodenajassa muuten mitään vikaa ole mutta kun se on niin perhanan pitkä näillä korkeuksilla. Kerkiää kyllästyä ennen kevään tuloa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Selkeesti tulossa pakkasyö, mutta eberi tekee aamulla vastaiskun ajastimen käskystä 
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tertin Kartano Mikkelissä, 10 pistettä papukaija-merkeillä!!
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Olipas taas kivaa risteilyllä. Jeah.
Loistavat kolmivitoset takana.
Loistavat kolmivitoset takana.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Saab 9-5 2,3
Kirsi Jokela
0451255333
Saab 9-5 2,3
Kirsi Jokela
0451255333
-
SaabinMatti
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 14:35
- Paikkakunta: Pori
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Viimeksi muokannut SaabinMatti, Pe Syys 14, 2012 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
6 viikkoa lomaa
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
