Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Mikä tuota amul arvoa mittaa? ja onko normaalia että se näyttää tasakaasulla 0, tai oikeastaan näytti 0 koko 8 km matkan mitä ajoin ku tulin töistä kotiin..? Entä tuo Ffac onko hyödyllinen mitä tarkoittaa?
ja tuo vika 0106 tuli näytölle taas käynnistyksen jälkeen(aina välillä tulee näkyviin ja sillon mun mielestä tuo amul ei näytä mitään..? mikä mikä?
Tänä aamuna ku lähin töihin käynnistyksen jälkeen kierrokset seilas 700-1700 välillä, melkein sammu mikä vois olla?
auto 2 litranen, 02vm, biopower softalla..
ja tuo vika 0106 tuli näytölle taas käynnistyksen jälkeen(aina välillä tulee näkyviin ja sillon mun mielestä tuo amul ei näytä mitään..? mikä mikä?
Tänä aamuna ku lähin töihin käynnistyksen jälkeen kierrokset seilas 700-1700 välillä, melkein sammu mikä vois olla?
auto 2 litranen, 02vm, biopower softalla..
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Amul menee nollaksi jos vikakoodi P0106 on päällä joetn sikäli normaalia. Biopower-softille Amul ei ole kovinkaan oleellinen muutenkaan tosin. P0106 = imusarjan paineanturi, tulee myös usein imuvuodoista.
Ffac ei ole merkittävä.
Tarkista kaikki pikkuletkut imusarjasta, jos ei ole vuotoja niin imusarjan paineanturi todnäk viallinen.
Ffac ei ole merkittävä.
Tarkista kaikki pikkuletkut imusarjasta, jos ei ole vuotoja niin imusarjan paineanturi todnäk viallinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
äsken ei näyttäny ahtoja ollenkaan vaihdoin imusarjan paineanturin ja ahdot löyty.. mreg ja mair ero kaasu pohjassa noin 150-200 onko liikaa? täytyy seurata vielä tuo amul arvo.. pitää vielä katsoa letkut läpi.. evap on tulpattu..
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Jatketaas vaikka tähän ketjuun, kun asia liippaa vähän vierestä.
Omassa ihmetyttää biopower-päivityksen jälkeen lambda-arvon outo käyttäytyminen ja siitä seuraavan etanoliprosentin liian alhainen näyttämä. Tankissa on varmasti 85 % etanolia. Kun auto alkaa tehdä sopeutusta, tyhjäkäynnillä lambda-arvo menee miinukselle, jolloin etanolinäyttämän "hetkellinen" arvo laskee jopa alle 700. Kun kierroksia lisää vaikka pariin tonniin, sidin saa näyttämään jopa 850. Ajossa taas näyttämä laskee väkisin. Tietynlaisella kaasunkäytöllä ad85:ksi saa jopa 830, mutta jos ajaa normaalisti, arvo jää yleensä luokkaan 750. Tällöin autossa ei ole niin hyvin vetoja kuin jos lukeman on saanut jäämään yli 800:n.
Lambda on pari kk vanha, MAF about puoli vuotta. Imupuolta on paineistettu eikä suhinoita kuulu mistään. EVAP tulpattu.
Pakosarjan laitimmainen pinnapultti on poikki. Pientä vuotoa oikeasta yläkulmasta oli ainakin kylmänä. Vaihdoin tiivisteen ja yritin sekä tehdä kierrettä pultille, mutta lopputulos koko rempalle oli plus miinus nolla. Edelleenkin samasta kulmasta pakosarjaa tulee pientä vesikuplaa tulee muutaman sekunnin ajan kylmänä käynnistyksen jälkeen. Mitään säkätystä ei kuitenkaan ole kuulunut, joten kovin iso vuoto ei millään voi olla, jos edes vuotaa lämpöisenä.
Mikähän muu seoskäyttäytymiseen voisi vielä vaikuttaa?
Omassa ihmetyttää biopower-päivityksen jälkeen lambda-arvon outo käyttäytyminen ja siitä seuraavan etanoliprosentin liian alhainen näyttämä. Tankissa on varmasti 85 % etanolia. Kun auto alkaa tehdä sopeutusta, tyhjäkäynnillä lambda-arvo menee miinukselle, jolloin etanolinäyttämän "hetkellinen" arvo laskee jopa alle 700. Kun kierroksia lisää vaikka pariin tonniin, sidin saa näyttämään jopa 850. Ajossa taas näyttämä laskee väkisin. Tietynlaisella kaasunkäytöllä ad85:ksi saa jopa 830, mutta jos ajaa normaalisti, arvo jää yleensä luokkaan 750. Tällöin autossa ei ole niin hyvin vetoja kuin jos lukeman on saanut jäämään yli 800:n.
Lambda on pari kk vanha, MAF about puoli vuotta. Imupuolta on paineistettu eikä suhinoita kuulu mistään. EVAP tulpattu.
Pakosarjan laitimmainen pinnapultti on poikki. Pientä vuotoa oikeasta yläkulmasta oli ainakin kylmänä. Vaihdoin tiivisteen ja yritin sekä tehdä kierrettä pultille, mutta lopputulos koko rempalle oli plus miinus nolla. Edelleenkin samasta kulmasta pakosarjaa tulee pientä vesikuplaa tulee muutaman sekunnin ajan kylmänä käynnistyksen jälkeen. Mitään säkätystä ei kuitenkaan ole kuulunut, joten kovin iso vuoto ei millään voi olla, jos edes vuotaa lämpöisenä.
Mikähän muu seoskäyttäytymiseen voisi vielä vaikuttaa?
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Anturi oli rikki, ahtopaine näyttää nollaa kun anturin vikakoodi on päällä ja sopeutus nollautuu myös.eba4 kirjoitti:äsken ei näyttäny ahtoja ollenkaan vaihdoin imusarjan paineanturin ja ahdot löyty.. mreg ja mair ero kaasu pohjassa noin 150-200 onko liikaa? täytyy seurata vielä tuo amul arvo.. pitää vielä katsoa letkut läpi.. evap on tulpattu..
150-200 on vähän liikaa, jos ei imuvuotoja niin todnäk. ilmamassamittari huijaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Sullahan on se 5 bar paineensäädin, voisi olla hyvä tarkistaa mittarilla onko tyhjäkäynnillä polttoainepaine se 5 bar plus imusarjan paine (tai alipaine) ja vastaavasti onko kierroksilla/kuormalla myös näin.raimsshi kirjoitti: Mikähän muu seoskäyttäytymiseen voisi vielä vaikuttaa?
Jos on, niin soppakarttaa ja/tai deadtime korjausta pitänee hieman muokata koska suutinten käyttäytyminen on muuttunut korkealla paineella vakioon nähden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Tyhjäkäynnillä ok, alipaineen verran vähemmän 5 bariin nähden. Ajon aikana ei tuolla mittarilla näe, pitäisi kehittää esim. jatkoletku ja mittari konepellin ulkopuolelle. Paineensäädinhän oli säädettävä, niin kokeilin myös 0,2 bar suuremmalla paineella eikä lukemat kummemmin muuttuneet, ad85 tahtoi ehkä jäädä vielä hiukan pienemmäksi sillä asetuksella.jcarlson kirjoitti:Sullahan on se 5 bar paineensäädin, voisi olla hyvä tarkistaa mittarilla onko tyhjäkäynnillä polttoainepaine se 5 bar plus imusarjan paine (tai alipaine) ja vastaavasti onko kierroksilla/kuormalla myös näin.raimsshi kirjoitti: Mikähän muu seoskäyttäytymiseen voisi vielä vaikuttaa?
Jos on, niin soppakarttaa ja/tai deadtime korjausta pitänee hieman muokata koska suutinten käyttäytyminen on muuttunut korkealla paineella vakioon nähden.
Re: Amul Ffac..?? ym mietityttää..
Jep suuremmalla paineella luonnollisesti korjaa lambda enemmän miinukselle jolloin Ad85 laskee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com