Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

kesällä käytin Aeron kanssa viinat tankissa katsastuksessa, ei ne ainakaan huonommat olleet ne päästöt.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vanha kaasariautoilijoiden kikka päästömittaukseen on laittaa useampi pullollinen Lasolia tankkiin. Eikös se ole etanolia suurin osa? Luulisi tämän perusteella RE85n antavan nätimmät päästöt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mulla on biopower lätkä takaluukussa. Voiko ne alkaa napisee siitä muutoksesta vaikka
päästöt olisikin kohallaan..?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja karg »

Ei kai toi pelkkä BioPower-lätkä mitään todista ja tuskinpa saavat mitenkään sitä selville, vaikka epäilisivätkin että softaa on kopeloitu.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ei sillä lätkällä ole mitään merkitystä. Voihan sinne loosteriin liimata ihan mitä haluaa playboypupusta w12 kylttiin jne.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mutta esim jos ne kysyy onko sulla biopower softa koneessa ja sanon että
on, niin voiko ne hylätä sen perusteella leimassa?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Loyal kirjoitti:Mutta esim jos ne kysyy onko sulla biopower softa koneessa ja sanon että
on, niin voiko ne hylätä sen perusteella leimassa?
USKOAKSENI voivat, koska moottoriin on kajottu, eikä se vastaa enää alkuperäistä päästöiltään/tehoiltaan. Eli älä myönnä mitään
Ng900
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

Paras vastaus tuollaisiin kysymyksiin lienee: "Mikä? Mitä?". Jos kysyvät, voiko tätä ajaa etanolilla, vastaa vain että "Emmä tiä, bensalla mä oon aina ajanu".

Ja tosiaan laki sanoo, että ahdetun auton käytännössä kaikki moottorin muutokset on muutoskatsastettava.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

AZP kirjoitti:Vanha kaasariautoilijoiden kikka päästömittaukseen on laittaa useampi pullollinen Lasolia tankkiin. Eikös se ole etanolia suurin osa? Luulisi tämän perusteella RE85n antavan nätimmät päästöt.
Miten käy jos laittaa bensan sekaan E85:sta ? Vaikuttaako päästöihin kuinka paljon ? Tykkääkö auto kyttyrää ?

Autona -04 2.0T SS aero.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eipä sitä hirveesti voi varmasti lisätä ettei adaptaatiot mene tappiin, jonka jälkeen tulee vikakoodia. Laitata ensin BP softa autoon.

Joku viisaampi varmaan osaa sanoa millä sekoitussuhteilla tulee ongelmia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Oma bensa stage3 softalla t5 auto ei ainakaan tykkää kyttyrää vaikka on välillä ollut melkein pelkkää re85sta tankissa. Ajattelin katsastukseen laittaa reilun etanoli seoksen
Ng900
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tomipee kirjoitti:Oma bensa stage3 softalla t5 auto ei ainakaan tykkää kyttyrää vaikka on välillä ollut melkein pelkkää re85sta tankissa. Ajattelin katsastukseen laittaa reilun etanoli seoksen
hommaa nyt ihmeessä ihan kunnon etanoli softa...kun niitä nyt kumminkin on olemassa, vois kulkukin parantua.

siihen ettei tykkää kyttyrää...eli jois meinaat ettei valot vilku, ei välttämättä tarkota ettei siel ois asiat persiillään...varsinkin pitkässä vedossa tuskin tekee hyvää.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Poy »

Loyal kirjoitti:Mutta esim jos ne kysyy onko sulla biopower softa koneessa ja sanon että
on, niin voiko ne hylätä sen perusteella leimassa?
Katsari tuskin edes tietää mitä biopower tarkoittaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tomipee »

like_a_glove kirjoitti:
tomipee kirjoitti:Oma bensa stage3 softalla t5 auto ei ainakaan tykkää kyttyrää vaikka on välillä ollut melkein pelkkää re85sta tankissa. Ajattelin katsastukseen laittaa reilun etanoli seoksen
hommaa nyt ihmeessä ihan kunnon etanoli softa...kun niitä nyt kumminkin on olemassa, vois kulkukin parantua.

siihen ettei tykkää kyttyrää...eli jois meinaat ettei valot vilku, ei välttämättä tarkota ettei siel ois asiat persiillään...varsinkin pitkässä vedossa tuskin tekee hyvää.
Softa tulee kunhan rauta on oikealla tasolla.
Käytän siis e85sta matka-ajossa työmatkoilla yms. Enkä vedä pitkiä vetoja jossei ole 98 a tankissa.
Ng900
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jull3 »

like_a_glove kirjoitti:en jaksanu kahlaa koko topiccia läpi...eli entiiä onko tää jo keskusteltu..

mut ihan vaan muistutuksena kaikille jotka käyttää GATES etanolinkestävää letkua (motonet)...kannattaa katella sen kuntoa ennenku lähtee pidemmälle reissulle!

mulla nyt noin puol vuotta lillunu viinassa toi letku ja 2 kertaa irronnu pumpulta, tänään klo 4 aamulla viimeks...

ja oli menny aikas pehmeeseen kuntoon menny se pätkä...taitaa tulla hi-flex reissu.

ps.
sen ämpärin kannen avaaminen ilman sitä oikeaa työkalua on aika perseestä...vielä enemmän perseestä on jos ei oo muutenkaan työkaluja mukana :twisted:
Mielenkiinnosta pitää kysyä että olihan sinun letku kuitenkin tätä SAE30R10 luokituksen mukaista letkua joka on tarkoitettu uppoasennukseen? Kun motonetti myy myös tuota SAE30R9 luokituksen E85 letkua joka ei ole tarkoitettu upotettavaksi.

Jos sinulla on kuittia tallessa tms niin jaksaisitko tarkistaa, koska letkun hankinta on nyt ajankohtainen ja pitänee sitten välttää gatesia jos tämmöistä pehmenemistä tapahtuu myös tuolla gatesin SAE30R10 luokituksen letkulla.

Onko luokitus kirjoitettuna itse letkuun? Vai olisiko mahdollista että motonetistä olisi tullut väärää kamaa?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
Vastaa Viestiin