vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jokkaitse
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 12:47

vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja jokkaitse »

No niin, elikkä nyt on pariin otteeseen syttyny check engine ja vikakoodiksi
on näyttäny tuota 1110:aa. Mietin, että voiko vuotavat takaiskuventtiilit aiheuttaa
vikakoodin syttymisen? bypassista irrotin letkun ja vähän imeskelin ja puhahtelin siihen eikä se päästäny ilmaa läpi, joten oletettavasti bypass on ainakin kunnossa.
Että vastauksia kaivattaisiin, ei antanu lukiokoulutus ilmeisesti tarpeeksi eväitä elämään ku sormi löytyy suusta melko äkkiä siinä vaiheessa ku konepellin avaa ja rupiaa järjestelmää sörkkimään :)

Ja auto on tosiaan 98-vuojen 9-5 2,0, jos tuo tieto sattuisi olemaan oleellinen :)

Kiitokset vastauksista!
9-5 2,0t -98
99 GL 5-speed -84
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos vika ei ole bypassissa itsessään niin sitä ohjaava magneettiventtiili tai siihen kytketyt alipaineletkut voi olla syynä.
Venttiilin voi ohittaa näin http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jokkaitse
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 12:47

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja jokkaitse »

no tuohon magneettiventtiilin ohitukseen en mielellään lähtis vielä ku en tiiä että löytyykö se vika siitä ja senki takia ku ei tuommonen ulkomaankielinen ohjeistus ja muutama kuva moottorista hirviästi kohtaa mun ymmärryksen kans.. Jos lähen nyt alipaineletkut tarkastelee nii tarkottaako käytännössä semmosta että käyn hakee motonetistä pari metriä letkua ja jonki verran venttiilejä ja korvaan niillä entiset systeemit? Ja ku riittää tätä kysyttävää nii infoa siitä että mitkä kaikki niistä letkuista on osa tuota alipainejärjestelmää, eli mitkä letkut kannattaa tarkistaa etten joudu kaikkia letkuja pellin alta irrottelee pikkuvian takia? :)

Ja tärkein kysymys johon nyt tarvin vastausta; eli kärsiikö tuommosen vikakoodin palaessa ajella normaalisti ilman pelkoja isommasta viasta tai suoranaisesta katastrofista konehuoneen puolella ku nyt on vajaa päivä aikaa laittaa systeemikuntoon ku illasta pitäs selvitä jo liikenteeseen ja reissun päälle
9-5 2,0t -98
99 GL 5-speed -84
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pikavastaus tärkeimpään kysymykseen: voi ajaa, ei vaikuta radikaalisti kulkuun tai luotettavuuteen. Voit myös testata miten helposti vikakoodi tulee takaisin irrottamalla akunkengän muutamaksi sekunniksi jolloin vikakoodi nollaantuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

ton ikäsessä jos ei koskaan uusittu alipaineletkuja, alkaa takuulla olla "lakritsaa" haperoa...
ei siinä sen kummempaa, kun otat letkun kerrallaan tarkasteluun ja puristelet ihan kunnolla, saattaa jopa murtua käsiin...
itse vaihtaisin KAIKKI alipaineletkut, helppo homma kun ketku kerrallaan irrotat nipoista ja uudesta samanpitunen napspoikki saksilla ja paikoilleen.

ne on siis niitä ohuita letkuja, jotka risteilevät siinä koneen kuskin puolella/koneen takaosassa...

silikoniletkua kaupasta samoilla ulko/sisähalkaisijoilla (etsillä löytyy mitat) ja eikun uudet paikoilleen vaan.

tuohon vikakoodiin tarkastaisin lekuista pisimmän ekana joka lähtee juuri by-passilta siitä koneen kuskin puolelta läheltä etumaskia edeten koneen kuskinpuoleista kylkeä rintapeltiin...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

vesa67 kirjoitti:Jos vika ei ole bypassissa itsessään niin sitä ohjaava magneettiventtiili tai siihen kytketyt alipaineletkut voi olla syynä.
Venttiilin voi ohittaa näin http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
No nyt syttyi lamppu täälläkin ja sidistä luettuna 4368 aka P 1110. Alipaineletkut uusittu pari kuukautta sitten ja olivat paikoillaan.

Bypass venttiiliä testailin puhaltamalla laittamalla mankkuvenalle menevään nippaan letkun pätkän, ilma ei mene, vaan imeä saisi vaikka kuinka paljon. Oliko se silloin sökö vai ehjä :oops: ? Vikakoodin nollasin ja ainakaan tyhjäkäynnillä valo ei tullut takaisin. Vika voi kai olla myös bybassia ohjaavassa mankkuvenassa :roll:.

Ja onko jollain heittää hintaa noille osille? Mäkelän autosta tietty hinnan saa, samoin Rikulta...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 automaatilla kirjoitti: Bypass venttiiliä testailin puhaltamalla laittamalla mankkuvenalle menevään nippaan letkun pätkän, ilma ei mene, vaan imeä saisi vaikka kuinka paljon. Oliko se silloin sökö vai ehjä :oops: ?
Todennäköisemmin ehjä
9000 automaatilla kirjoitti: Vika voi kai olla myös bybassia ohjaavassa mankkuvenassa :roll:.
Niin voi ja siksi tuota ohituskytkentää voi kannattaa kokeilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kiitos Vesalle vinkistä ja epäilyksen vahvistuksesta. Projekti jatkuu ohituksella. Siitähän ei siis mitään vaaraa / riskiä ole koneelle? Oliko parempi vaste pedaaliin etu sen lisäksi, ettei ko. osaa tarvii vaihtaa?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

9000 automaatilla kirjoitti:vaan imeä saisi vaikka kuinka paljon.
Jos tuo tarkoittaa sitä että imemällä ilmaa tulee, eli pässi vuotaa, niin silloinhan se on hajalla.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Juu,imemällä tuli kaikki läpi eikä vastus kasvanut. Puhallus ei mennyt yhtään mihinkään, vaan vastusti heti.

Eli onko bypass sittenkin sökö?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Sökö mikä sökö, sieltä on kalvo revennyt ilmeisesti niin että ylipaineella kalvon repeämä sulkeutuu ja pitää, mutta alipaineella se samainen repeämä (palkeenkieli) aukeaa ja vuotaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

On tää suomenkieli vaikeaa. Rikkihän tuo passi on selvästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: vikakoodi P1110, voiko johtua takaiskuista?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kiitos kanssa Saabisteille vastauksesta! Uutta pässiäkiinni ja kovaa ajoa :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin