MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
En löytänyt omia aikakortteja ainakaan bittimuodossa. Hanskalokerossa voi ehkä olla, tutkitaan vielä.
Kuvat oli vaginistin ottamia
Kuvat oli vaginistin ottamia
Re: MY88 Saab OG900
Mielenkiintoisia kommentteja kuulu katsomosta, kun Saabbi lähti radalle.
Olisit sä hiukan voinut pyöräyttää niitä renkaita siinä burniksessa, että olis kaiki kivet lähtenyt edes pois. Katurenkaalla se on toki aika turhaa se ylenmäärätön polttaminen.
Lisää voimaa vaan, niin kelaa loppuja lisää.
Olisit sä hiukan voinut pyöräyttää niitä renkaita siinä burniksessa, että olis kaiki kivet lähtenyt edes pois. Katurenkaalla se on toki aika turhaa se ylenmäärätön polttaminen.
Lisää voimaa vaan, niin kelaa loppuja lisää.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: MY88 Saab OG900
Samaa sanoin valokuvaajalle kans, matille en tainnu hoksata sanoa että gummit puhtaaks. Tosin tuskin sillä kuuhun ois menty siltikään, loppuja puuttui niin puuttui
Mitäs katsomosta kuului?
Mitäs katsomosta kuului?
Re: MY88 Saab OG900
Tätä speksatessa tulee itellekin kauhee hinku saada omakin taas pitkästä aikaa viivalle ja vartille paukuttamaan jos menis alle 15 aikoja
Re: MY88 Saab OG900
f-19 kirjoitti: Mitäs katsomosta kuului?
Vanha Saabbi...
ihmeen hyvin kulki Saabiksi
Nää ei ollut sitten mun huutoja.Noita ei oo vartilla juuri näkyny
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: MY88 Saab OG900
Faktahan on se, että voimaa ei oikeesti ole tarpeeksi.
JuHaU, hyvä huomio, että ne kivet olis voinut polttaa pois, mutta tosiaan katurenkailla ei toi hirveä polttaminen ole fiksua. Muutama kiersi sen "vesilammikon", jottei renkaat kastuisi.
Mukavahan se on, että auto herätti hieman huomiotakin. Muutama ihminen tuli sanomaan, että mukava nähdä tämmöinenkin peli radalla.
Tuossa työkaverin kanssa ihmeteltiin Saabbia ja Saabin "tehottomuutta".
Eli paikassa on 4-lovinen laatikkoa ja 7-enska ja kakkosella ottaa sen 130km/h kun punaraja on 6900rpm, kun kolmosen lyö tiskiiin niin vääntöä ei oikeasti vaan riitä kiihtyvyyteen.
Tässä clippi, minun ajoista Kiikalassa.
http://www.youtube.com/watch?v=Z32Yxtb9i9A
JuHaU, hyvä huomio, että ne kivet olis voinut polttaa pois, mutta tosiaan katurenkailla ei toi hirveä polttaminen ole fiksua. Muutama kiersi sen "vesilammikon", jottei renkaat kastuisi.
Mukavahan se on, että auto herätti hieman huomiotakin. Muutama ihminen tuli sanomaan, että mukava nähdä tämmöinenkin peli radalla.
Tuossa työkaverin kanssa ihmeteltiin Saabbia ja Saabin "tehottomuutta".
Eli paikassa on 4-lovinen laatikkoa ja 7-enska ja kakkosella ottaa sen 130km/h kun punaraja on 6900rpm, kun kolmosen lyö tiskiiin niin vääntöä ei oikeasti vaan riitä kiihtyvyyteen.
Tässä clippi, minun ajoista Kiikalassa.
http://www.youtube.com/watch?v=Z32Yxtb9i9A
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Kävin äskettäin hakemassa Motonetistä perus JVC:n cd-soittimen, jossa on vihreä taustavalaistus, jotta natsaisi mukavasti mittariston valaistukseen
Nyt soi kivasti AC/DC, tosin vaan tällä hetkellä yhdellä kauittimella.
Tässä täytyy vielä pientä testausta tehdä, mitenkä saadaan autoon tehoa.
Yksi vaihtoehto olisi testata alle 195/50 R15 renkaita ja testata paljonko kiihtyvyys muuttuu vrt. 225/45 R17.
Tai sitten suosiolla 7-enskan tilalle 6-enska.
Ahtopainetta on tällä hetkellä 1.2bar, mutta tuntuu ettei olla 300hp vielä, tosin penkkireissu ei olisi pahitteeksi niin näkisi, onko pelkästään vika siinä välityksissä.
Nyt soi kivasti AC/DC, tosin vaan tällä hetkellä yhdellä kauittimella.
Tässä täytyy vielä pientä testausta tehdä, mitenkä saadaan autoon tehoa.
Yksi vaihtoehto olisi testata alle 195/50 R15 renkaita ja testata paljonko kiihtyvyys muuttuu vrt. 225/45 R17.
Tai sitten suosiolla 7-enskan tilalle 6-enska.
Ahtopainetta on tällä hetkellä 1.2bar, mutta tuntuu ettei olla 300hp vielä, tosin penkkireissu ei olisi pahitteeksi niin näkisi, onko pelkästään vika siinä välityksissä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tuo 6.enska ei välttis ole ainakaan hyvä, kun joutuu koko ajan kepittämään ja Satkussa ei ole mitään maailman nopeinta tuo vaihteiden vaihto.
Paras vaihtoehto lienee tuo 8.enska, mikä on omassa Aerossa.
2. ja 3. Vaihteilla Saa kiihdyttää tooooosi pitkään
Paras vaihtoehto lienee tuo 8.enska, mikä on omassa Aerossa.
2. ja 3. Vaihteilla Saa kiihdyttää tooooosi pitkään
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: MY88 Saab OG900
Sulla on Aerossa 4-lovinen laatikko?Suabisti kirjoitti:Tuo 6.enska ei välttis ole ainakaan hyvä, kun joutuu koko ajan kepittämään ja Satkussa ei ole mitään maailman nopeinta tuo vaihteiden vaihto.
Paras vaihtoehto lienee tuo 8.enska, mikä on omassa Aerossa.
2. ja 3. Vaihteilla Saa kiihdyttää tooooosi pitkään
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
5-pykäläinen on. En tiedä onko tuota 8-enskaa ollut sitten muutakuin AerossaTurbo16 kirjoitti:Sulla on Aerossa 4-lovinen laatikko?Suabisti kirjoitti:Tuo 6.enska ei välttis ole ainakaan hyvä, kun joutuu koko ajan kepittämään ja Satkussa ei ole mitään maailman nopeinta tuo vaihteiden vaihto.
Paras vaihtoehto lienee tuo 8.enska, mikä on omassa Aerossa.
2. ja 3. Vaihteilla Saa kiihdyttää tooooosi pitkään
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: MY88 Saab OG900
Niin kun katsos, tässä on 4-lovinen laatikko niin silloin se on eri kuin 5-lovinen loota ja 8-enska
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Uusimpaan Spinneriin oli toimittaja napannut kuvan saabista oikein kuvatekstin kera kun oltiin Kiikalassa kiihdyttelemässä.
Tosiaan tuossa pari viikkoa sitten hajosi satkusta jakoketjun kiristäjä kesken ajon, mutta ihme kyllä jako ei päässyt pomppaamaan. Nyt on kone tiskattu naftan kanssa, uus kiristäjä paikassa ja uudet öljyt ja taas rokkaa.
Tosiaan tuossa pari viikkoa sitten hajosi satkusta jakoketjun kiristäjä kesken ajon, mutta ihme kyllä jako ei päässyt pomppaamaan. Nyt on kone tiskattu naftan kanssa, uus kiristäjä paikassa ja uudet öljyt ja taas rokkaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tylyin vaihtoehtohan olisi tuota varttimailia ajatellen viisivaihteinen loota ja nro 5 ensiö. Kakkosella liikkeelle viivalta ja sitärataa...
Tein joskus excelillä kaikenlaisia laskelmia noista 900:n välityssuhteista 4- ja 5-lovisella laatikolla. Tässä yksi esimerkki vetopyöriltä saatavasta vääntömomentista ilman häviöitä laskettuna. Moottorin vääntökäyrän naputtelin taulukkoon suunnilleen T8:n mukaan. Kuva antaa osviittaa siitä mitä tapahtuu vetopyöriltä löytyvälle väännölle, kun vaihdetaan isompaa pykälää silmään. Esimerkkivaihteisto on siis 5-lovinen 3,67 perällä ja 0,84 ensiö.
Tein joskus excelillä kaikenlaisia laskelmia noista 900:n välityssuhteista 4- ja 5-lovisella laatikolla. Tässä yksi esimerkki vetopyöriltä saatavasta vääntömomentista ilman häviöitä laskettuna. Moottorin vääntökäyrän naputtelin taulukkoon suunnilleen T8:n mukaan. Kuva antaa osviittaa siitä mitä tapahtuu vetopyöriltä löytyvälle väännölle, kun vaihdetaan isompaa pykälää silmään. Esimerkkivaihteisto on siis 5-lovinen 3,67 perällä ja 0,84 ensiö.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: MY88 Saab OG900
Joku muukin oli Kiikalassa kuvannut sinistä:
http://www.youtube.com/watch?v=wBdbttJhTYA
http://www.youtube.com/watch?v=wBdbttJhTYA
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: MY88 Saab OG900
Itseasiassa Atten kaveri oli kuvaamassa tuon videoklipin.
Tuli laitettua Saab seisontaa, jotenka jatketaan rakentelua keväällä kun taas tulee paremmat kelit puuhata.
Tässä nyt tosiaan konehuoneesta kuvia, mutta tosiaankin konehuone on todella sekainen ja kaipaa siistimistä aika tavalla.
Tuli laitettua Saab seisontaa, jotenka jatketaan rakentelua keväällä kun taas tulee paremmat kelit puuhata.
Tässä nyt tosiaan konehuoneesta kuvia, mutta tosiaankin konehuone on todella sekainen ja kaipaa siistimistä aika tavalla.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"