Marko A kirjoitti:Joko Risto on vaihtanut ysikolmosen XWD:ksi? Ajattelin kun 16" renkaita kauppaat. Nehän on hieman tiukilla XWD:n takatuennan kanssa sopia paikoilleen.
Miten muuten on, sopiiko ollenkaan nuo 16", auton mukana nimittäin tuli 16" nastarenkaat.
Pitäisi varmaankin käydä sovittelemassa ennen talven tuloa.
Meni tuossa etulaakerit ja raidetangon päät uusiksi myyjän laskuun joten niistä ei tartte ite olla kohta vaihtamassa.
Marko A kirjoitti:Joko Risto on vaihtanut ysikolmosen XWD:ksi? Ajattelin kun 16" renkaita kauppaat. Nehän on hieman tiukilla XWD:n takatuennan kanssa sopia paikoilleen.
Miten muuten on, sopiiko ollenkaan nuo 16", auton mukana nimittäin tuli 16" nastarenkaat.
Pitäisi varmaankin käydä sovittelemassa ennen talven tuloa.
Meni tuossa etulaakerit ja raidetangon päät uusiksi myyjän laskuun joten niistä ei tartte ite olla kohta vaihtamassa.
Belli
kyllä ne 16" sopii vaikka Saab ei niitä suosittele. Jännä juttu nuo laakerit jne kun en huomannut eikä katsastus. Paljonko siinä on mittarissa?
Ja siitä ABS viasta joka meillä autossa oli. Se ilmenee vain kovalla (eli kylmempi kuin -15C) pakkasella, auton oltua ulkona muutaman tunnin / yön yli. Ja vika poistui kun auto / konehuone hieman lämpeni. Erittäin kylmällä ilmalla se nakkasi ABS herjat tauluun myös kesken ajon. Eli vaikutti niinkuin moottoritilan kylmeneminen vaikuttais asiaan. Mutta myös uusi ABS ECU antoi ihan saman vian ja vika toistui muutaman kerran ennekuin auto palautui myyjälle.
Toivotaan nyt, että siihen viimein oikeasti löysivät syyn eikä sun tarvi olla mittari täynnä valoja ensi talvena!
Marko A kirjoitti:70tkm oli kun jätin sen Laakkoselle.
Ja siitä ABS viasta joka meillä autossa oli. Se ilmenee vain kovalla (eli kylmempi kuin -15C) pakkasella, auton oltua ulkona muutaman tunnin / yön yli. Ja vika poistui kun auto / konehuone hieman lämpeni. Erittäin kylmällä ilmalla se nakkasi ABS herjat tauluun myös kesken ajon. Eli vaikutti niinkuin moottoritilan kylmeneminen vaikuttais asiaan. Mutta myös uusi ABS ECU antoi ihan saman vian ja vika toistui muutaman kerran ennekuin auto palautui myyjälle.
Toivotaan nyt, että siihen viimein oikeasti löysivät syyn eikä sun tarvi olla mittari täynnä valoja ensi talvena!
Jos ilmenee niin sitten aletaan vian etsintää On tuttua hommaa kun on ollut saabilla sähkö puolen testi inssinä
Ja onhan tuossa tech ja kunnon autohalli käytössä joten mielenkiinolla katotaan mitä ilmenee.
Tuo oma vanha 9-3 teki muutaman kerran ihan samaa kylmällä säällä, ilmeisesti aika yleinen vika.
Kappas. Auto tais mennä sitten juuri oikealle henkilölle. Mutta kannattaa pitää mielessä, että tämän vian ollessa kyseessä myyjän vastuu on kuluttasuojan mukainen 6kk ja mikäli vika ilmenee tuon ajan jälkeenkin niin se voi kuulua myyjän vastuulle, koska voidaan näyttää vian olleen autossa jo aiemmin. Juuri tähän vastuuseen perustuen minulla onnistui kaupan purku kyseisen auton kohdalla huhtikuussa.
Mitäs nelikoille nykyisin kuuluu ? Onko ABS yms. Viat vaivanneet pakkasella ?
Toinen kysymys: tunteeko kukaan tätä tapausta:http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5232389 ? Hommat muuttuu ja kilometrit putoaa, niin ehkä kukkaro kestäis tuonkin kulutuksen...
Hyvää kuuluu ainakin tänne "naapurikaupungin" nelikolle. Ei ole sähköviat vaivanneet muuta kuin sen yhden kampiakselin asentotunnistimen verran. Tuntuu että meno parantunut kun talvikelit tuli.
Kohta 90tkm huolto edessä... Palaa todennäköisesti taas enemmän tai vähemmän euroja mutta on sitte kunnossa talvea vasten. Tarkoitus vaihdattaa myös xwd järjestelmän öljyt...
Onhan jotain pieniä propleemia ollu, ei mitään mistä ei olis selvitty. Edelleen kuitenkin voi vaan kehua auton talvi-ominaisuuksia. Tällä ei paljoa liukkaasta tiedä, taas kun työautolla (vito) ei tahdo liikkeelle päästä mistään...
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
Eipä siinä ole nelivetoa jos se on, kuten mainitaan, viimeinen 9-3x Trollista. Haldez hiluthan ei tarinen mukaan mahtuneet dieselin voimansiirron kanssa. Jos siinä ois xwd niin kyseessä täytyis olla joku proto ja sellaisissa tuskin ois suojat penkkien päällä.
Hieman tähän topicciin sopimattomana, mutta jatkumona tuohon mun autonvaihtojuttuun: nyt on Subella kohta vuosi menty. Ikää oli ostaessa saman verran kuin tuolla ex Saabilla, mutta ajettu ostaessa parikymppiä enemmän. Huollot on tehty ohjelman mukaan. Ei muuta. Ei natise, herjaa eikä tee mitään muutakaan sopimatonta. Ja tämä oli ehkä ennakoitavissakin? Saabiin ehti tuossa reilun puolen vuoden aikana upota monta rahaa, eikä se silti tullut kuntoon!
Älä nyt paaliin!
Toivottavasti tuota mun viestiä ei otettu keljuiluna yms. Koettakaa ymmärtää, kun viimein sain (elokuu 2010) XWD saabin jota havittelin kuitenkin pitkään, oli se aika vikapesä. Minä laitoin siihen tonneja rahaa ja paljonko lie Laakkonen kun koetti korjata. Ja seuraava omistaja ilmoitti ensitöikseen tässä topicissa, että etulaakerit ja oliko raidetangonpäät tjms. meni heti vaihtoon. Ei voi olla totta autossa jolla on ikää kolme vuotta ja ajettu 75tkm. Ei sitten millään.
Tähän siis sopivasti oli pakko mainita, että Subaru on tähän saakka ollut maineensa veroinen. Ja tämähän on mulla toinen Subaru, että tiedossa oli ettei niitä tarvi päntiönään pajalla näytellä.
Kieltämättä ihmetyttää täällä välillä kun lukee noita "selviytymistarinoita".
Perseestä on, että joissain yksilöissä tuntuu hajoovan kaikki mahdollinen.
Tässä sitten onkin ihmettelemistä kun seuraavaa autoa alkaa miettimään.