Kertokaas tietäjät mistä johtuu se että aina välillä tuntuu ettei paineet nouse, ja usein siinä yhteydessä kuuluu sellaista pientä pihinää konehuoneen puolelta. Päällisin puolin katsellen (ja olen joitain letkuja nykinytkin
 ) vaikuttaisi että kaikki isommat ja pienemmät letkut ovat paikoillaan ja kiinni. Juuri pitemmälle ei kajakki-troubleshoottausmenetelmillä pääse
 ) vaikuttaisi että kaikki isommat ja pienemmät letkut ovat paikoillaan ja kiinni. Juuri pitemmälle ei kajakki-troubleshoottausmenetelmillä pääse  
 Joskus kylmästartissa käy niin että moottorin käynnistyttyä kierrokset nousee likemmäs pariin tuhanteen, putoavat sieltä nopeasti alle tyhjäkäyntikierrosten, joskus jopa sammuu, kierrokset seilaa siinä välillä muutaman kerran, kaasupolkimeen ei vastaa tai saattaa sammahtaa jos polkee kaasua. Joskus sammahtaa myös kun vetää pykälän silmään.
Arveluttaa ne pikku letkut takaiskuineen mitä konetilassa risteilee, vaikeahan niistä on varmaksi sanoa joten ajattelin josko laittaisi ne kaikki uusiksi. Ainakin tuohon ensinmainittuun pihinähommaan saattaisi nämä vaikuttaa, vai? Näiden yhteydessä on esiintynyt vinkkiä, jossa ahtopaineen säätöventtiililtä otetaan se EVAP-systeemiin liittyvä ylin letku irti ja tulpataan. Tällä saadaan aikaan ilmeisesti se että eevappisysteemin häiriöt eivät vaikuta ahtopaineeseen? EVAP ilmeisesti jää sitten joko toimimaan tai toimimattomaksi riippuen takaiskujen tilasta. No, se oma ajatus olisi jättää se kyseinen ahtojensäätöventtiilin liitin tyhjilleen, ehkä joku filtteri päähän ettei mene zittaa sinne, ja vetää se eevappisysteemi ilman alkuperäistä ahtoventtiilille tulevaa T-haaraa.
Kysymyksiä:
1. Olenko tulkinnut haulla löytämäni tiedot oikein?
2. Minkä verran ja minkä kokoista letkua kannattaisi hankkia? Ilmeisesti ne 2 takaiskua ja jokunen jatkopala/T-haara kannattaa hommata myös (vinkkejä hankintapaikoista Tampereella?).
3. Voisiko tuo toinen vika, eli startissa rötääminen johtua näistä vai onko siellä läppärungon seutuvilla tai jossain joku hemmetin kallis säätövärkki porsimassa justiinsa?
4. Haaveissa on siirtyä E85-softaan, kannattaako/tarviiko tässä vaiheessa jo modata jotain näihin liittyen?
5. Ja yksi näihin liittymätön, mikä on se pyöreä värkki pakonokan takapäässä, siis venttiilikopassa kiinni sellainen alumiinivalukappale?
6. Mistäs sais WIS-romput kätevimmin?
Niin, check engine joskus harvoin syttyy startissa vaikka ei mitään ihmeempää häiriötä olisikaan, ja yleensä tuo starttiröpötys taasen ei sytytä valoa
 Vikamuistista tuli "misfire 1-2 pytyssä" kun viimeksi luettiin.
 Vikamuistista tuli "misfire 1-2 pytyssä" kun viimeksi luettiin.Kiitokset jo etukäteen


 Mutta kohtapa on mullakin oma WIS, sieltä se graalinmalja ja viisastenkivi varmaan löytyy niin ei tartte sitten ensin "Etsiä", sitten lukea silmät ristissä jotain kinastelua 22 sivua ja sen jälkeen täällä kysellä perusasioita ku ei vaan jummarra
 Mutta kohtapa on mullakin oma WIS, sieltä se graalinmalja ja viisastenkivi varmaan löytyy niin ei tartte sitten ensin "Etsiä", sitten lukea silmät ristissä jotain kinastelua 22 sivua ja sen jälkeen täällä kysellä perusasioita ku ei vaan jummarra 
 Tekstissä myös vilisee slangisanoja kuten imukobra, mankkuvena ym, toiset kehottaa tulppaamaan koko pskan jne. Ku ei tiijjä ni ei tiijjä
 Tekstissä myös vilisee slangisanoja kuten imukobra, mankkuvena ym, toiset kehottaa tulppaamaan koko pskan jne. Ku ei tiijjä ni ei tiijjä  
  
  