Uretaanipuslien ostoslista
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Mikäs tässä nyt mättää? Autona siis og kolkki vm-02 johon yritin ostaa alatukivarren ulompia/isoja puslia. Onko tuo oikea siihen paikkaan? http://www.skruvat.fi/Holkkisarja-ohjau ... 21208.aspx
Tuolla on näköjään aika pljon erilaisia puslia, mistäs noista tietää mitä mihinkin kuuluu?
No siis ylläolevan kilkkeen ostin ja paketissa tuli seuraavaa, siis kun se reilun kahden viikon päästä saapui. http://jape31.kuvat.fi/kuvat/k%C3%A4ytt%C3%B6+saabas/
Ensinnäkin tuossahan on vaan yksi pusla! JA ei tuo kyllä mielestäni käy siihen paikaan mihin oli meininki? Ostinko siis väärän ja toimittivat vain yhden?
Tuolla on näköjään aika pljon erilaisia puslia, mistäs noista tietää mitä mihinkin kuuluu?
No siis ylläolevan kilkkeen ostin ja paketissa tuli seuraavaa, siis kun se reilun kahden viikon päästä saapui. http://jape31.kuvat.fi/kuvat/k%C3%A4ytt%C3%B6+saabas/
Ensinnäkin tuossahan on vaan yksi pusla! JA ei tuo kyllä mielestäni käy siihen paikaan mihin oli meininki? Ostinko siis väärän ja toimittivat vain yhden?
Pikselikorjausta 9-3
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Näyttääkö tutulta? http://www.skruvat.fi/Holkki-taka-akseli-P12956.aspx
Pussiisi lätkäistyssä tarrassa numero on ihan oikea sille mitä tilasit mutta osa on totaalisen väärä.
Pussiisi lätkäistyssä tarrassa numero on ihan oikea sille mitä tilasit mutta osa on totaalisen väärä.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Kyllä juurikin saman näköinen pusla kököttää pussissa!
Kiitti vinkistä! Eipä muuta kun reklamoimaan, paketissa taisi ollakin mukana reklamointi ohjeet mut ku ei toi ruotsi taivu yhtään
No saavat nyt tässä tapauksessa ite opetella suomea!
Kiitti vinkistä! Eipä muuta kun reklamoimaan, paketissa taisi ollakin mukana reklamointi ohjeet mut ku ei toi ruotsi taivu yhtään
No saavat nyt tässä tapauksessa ite opetella suomea!
Pikselikorjausta 9-3
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Mulle tuli muistaakseni n. viikossa puslat (tulevat Ruotsin varastolta) ja ihan oikeaa tavaraa oli paketissa. Tilasin tukivarsien isot puslat ja viistotukien takapuslat. Sulla on ollut huono säkä näemmä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uretaanipuslien ostoslista
kertokaahan kokemukset sitten noista skruvatin puslista kun saatte ne alle...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Kokemuksesta voin kertoa, että kyllä se asiointi suomeksikin onnistuu.Eipä muuta kun reklamoimaan, paketissa taisi ollakin mukana reklamointi ohjeet mut ku ei toi ruotsi taivu yhtään
No saavat nyt tässä tapauksessa ite opetella suomea!
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Mulla on ollut alla skruvatin uretaanit kesän alusta. Mun auton alusta oli jo aika loppu ja vanhoja puslia irrotellessa huomasin, että kuskin puolen isosta puslasta oli vaimennusnesteet jo lurahtaneet pihalle. Sitä myöten vetely kiihdytyksissä oli aivan järjetöntä.
Viistotukien takapuslien ja tukivarsien isojen puslien vaihdolla ajettavuus muuttui todella merkittävästi. Ohjaus on nyt paljon täsmällisempi ja vetely on steg1-tehoilla siedettävää, jopa vähäistä. Aika kevyt on ohjaustuntuma vieläkin, mutta kuminauhamaisuutta ei enää ole. Tarkoitus olisi vielä vaihtaa hammastangon kiinnitykset uretaanisiksi -ehkäpä sitten ohjaukseen tulee lisätuntoa.
Testimielessä odottelen pakkasia, jotta näkee, kuinka uretaaniseos kestää. Muistelisin nimittäin nähneeni jonkun kuvan murtuneista halpisuretaaneista. Mutta ainakin toistaiseksi mulla on vain positiivisia kokemuksia.
Olin muuten yllättynyt, kuinka löysiä alkuperäiset puslat olivat. Kampesin eturipustusta ennen asennustöitä, jotta näkisin, onko alapalloissa väljää -eipä nimittäin olisi paljon järkeä vaihtaa uusia puslia tukivarteen, jos pallonivel olisi kaput. Kangella vääntäessä jo hyvinkin vähäisellä voimalla sai tukivarsia liikuteltua auton pituussuunnassa ihan silmin havaittavasti. Ei siis ihme, että näillä autoilla on taipumusta vedellä kiihdytyksissä, jos alusta on noin elastinen!
Viistotukien takapuslien ja tukivarsien isojen puslien vaihdolla ajettavuus muuttui todella merkittävästi. Ohjaus on nyt paljon täsmällisempi ja vetely on steg1-tehoilla siedettävää, jopa vähäistä. Aika kevyt on ohjaustuntuma vieläkin, mutta kuminauhamaisuutta ei enää ole. Tarkoitus olisi vielä vaihtaa hammastangon kiinnitykset uretaanisiksi -ehkäpä sitten ohjaukseen tulee lisätuntoa.
Testimielessä odottelen pakkasia, jotta näkee, kuinka uretaaniseos kestää. Muistelisin nimittäin nähneeni jonkun kuvan murtuneista halpisuretaaneista. Mutta ainakin toistaiseksi mulla on vain positiivisia kokemuksia.
Olin muuten yllättynyt, kuinka löysiä alkuperäiset puslat olivat. Kampesin eturipustusta ennen asennustöitä, jotta näkisin, onko alapalloissa väljää -eipä nimittäin olisi paljon järkeä vaihtaa uusia puslia tukivarteen, jos pallonivel olisi kaput. Kangella vääntäessä jo hyvinkin vähäisellä voimalla sai tukivarsia liikuteltua auton pituussuunnassa ihan silmin havaittavasti. Ei siis ihme, että näillä autoilla on taipumusta vedellä kiihdytyksissä, jos alusta on noin elastinen!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Niissä etualatukivarsien keskimmäisissä isoissa puslissa eli siis välillä runkopusla-alapallonivel, ei ole mitään hydraulista vaimennusta. Ne ylä- ja joissakin tapauksissa alapuolen kumipaljetiivisteet ovat vain estämässä esim. hiekan ja kuran pääsyä puslaan suunniteltuihin myötäämistiloihin.Lahti411 kirjoitti:kuskin puolen isosta puslasta oli vaimennusnesteet jo lurahtaneet pihalle.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Onko noin? Kuskin puolen pusla oli tosiaan ihan kuiva, mutta apparin puolen puslan kun poraamalla rikoin, turskahti sisältä tummaa öljymäistä mönjää, joka haisi lähinnä vanhalle vaihteistoöljylle, ja kirveli niin pirusti muissa remppahommissa halkeilleita sormia. Puslan rakenne oli myös aika monimutkainen, kun sisällä oli muovi-alumiini-kapseli. Koneen tuennassahan hydraulisesti vaimennettuja puslia yleensä näkee, mutta ajattelin, josko vaimennettuja puslia sitten käytetään uudemmissa autoissa muuallakin. Kait tuonne puslan sisään sitten oli vain kertynyt ajossa töhnää.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Minun purkamissani NG900 ja OG 9-3 tukivarsissa ei ole esiintynyt muita kuin umpikumisia, tietenkin sisältäen myötäämistilat ja niille suojuksensa, eikä Saabin EPC:kään tunne vaimennettuja puslia.
Luulisin että sinulle on sattunut puslan onteloissa ja niiden kumipalkeiden sisälläänpitäminä maannut suolavesi tai muu jokeri.
Totta on se että esim. tarvikevalmistajilla on eroja puslissaan ja tukivarsissaan, mm. Meylellä pakkaukseen kuuluu/ui muotoonvalettu nylonholkki joka vastaa puslan myötäämistiloihin väljästi, osittain tukkien ne ja rajoittaen liikerataa, kuten myös ylä- sekä alapuolien likasuojat joita esim. Scantech/Pro Parts Sweden- osissa ei ole mukana tullut. Kannattaakin katsoa että minkä valmistajan ja minkälaiset alatukivarret autoonsa laittelee jotteivät eri puolien ominaisuudet eroa liiaksi.
Luulisin että sinulle on sattunut puslan onteloissa ja niiden kumipalkeiden sisälläänpitäminä maannut suolavesi tai muu jokeri.
Totta on se että esim. tarvikevalmistajilla on eroja puslissaan ja tukivarsissaan, mm. Meylellä pakkaukseen kuuluu/ui muotoonvalettu nylonholkki joka vastaa puslan myötäämistiloihin väljästi, osittain tukkien ne ja rajoittaen liikerataa, kuten myös ylä- sekä alapuolien likasuojat joita esim. Scantech/Pro Parts Sweden- osissa ei ole mukana tullut. Kannattaakin katsoa että minkä valmistajan ja minkälaiset alatukivarret autoonsa laittelee jotteivät eri puolien ominaisuudet eroa liiaksi.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Mun autossa on ihan alkuperäiset tukivarret edelleen -ja sitämyöten tietysti puslatkin olivat tehtaan jäljiltä. Puslan rakenne oli tosiaan niin erikoinen, että otin kuviakin silpusta, jota irti kairasin. Tavallisen ulkoholkki-kumi-sisäholkki -rakenteen sijaan tuolla kumin sisällä oli vielä erillinen metallinen säiliö (halk. ehkä n. 30-40mm), joka oli päistään tulpattu mustilla muovihatuilla. Tarkkaa käsitystä rakenteesta en saanut, kun osat menivät poratessa silpuksi. Jos tämä kuriositeetti ketään kiinnostaa, voin laittaa kuviakin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Yllä oleva skruvat roblema lähti hoitumaan skruvatin sivuilta palautelomakkeella suomeksi. Laittavat oikeat osat tulemaan, eikä tarvii palauttaa tuota väärää holkkia.
Eli ihan hyvää palvelua kuitenkin.
Eli ihan hyvää palvelua kuitenkin.
Pikselikorjausta 9-3
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Semmosta ruskeata öljymäistä mönjää turskahti molemmista puslista, kun tänään vaihdoin ne. Prässäsin tylysti sen puslan ulos. Kumiosassa on semmoset lokerot kahta puolta ja niiden välillä menee sellainen jotain 2mm leveä ura, jota kautta vissiin neste kurlaa puolelta toiselle. Tukivarret ja puslat oli ihan kuivat ulkoapäin, kunnes lennätin mehut kankaalle. Kumiosien poiston jälkeen piti vielä rautasahalla leikata teräsholkki poikki, jonka myös prässäämällä poistin tukivarresta. Tämän jälkeen urtsikkapusla sopikin käypäisen nahkeasti tukivarren reikään. Lientä oli sisällä arviolta pari ruokalusikallista per pusla.Lahti411 kirjoitti:Mun autossa on ihan alkuperäiset tukivarret edelleen -ja sitämyöten tietysti puslatkin olivat tehtaan jäljiltä. Puslan rakenne oli tosiaan niin erikoinen, että otin kuviakin silpusta, jota irti kairasin. Tavallisen ulkoholkki-kumi-sisäholkki -rakenteen sijaan tuolla kumin sisällä oli vielä erillinen metallinen säiliö (halk. ehkä n. 30-40mm), joka oli päistään tulpattu mustilla muovihatuilla. Tarkkaa käsitystä rakenteesta en saanut, kun osat menivät poratessa silpuksi. Jos tämä kuriositeetti ketään kiinnostaa, voin laittaa kuviakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Äitimuorin 9-3:een vaihdoin myös nuo samat puslat. Toinen oli alkuperäinen selkeästi. Siinä oli puslan sisällä lokerot mutta mehut oli hävinneet. Toinen tukivarsi oli vissiin uusittu, koska siinä oli umpikuminen pusla ja vieläpä liimattuna. Sikatiukka oli irtoamaan.
Skruvat-kaupan taka-akselin puslat olivatkin melkoisen käypäiset menemään. Puslat itessään meni pesään hyvin, mutta taka-akselin asennus paikalleen oli todella tuskainen operaatio. Pakoputki vieläpä lisäriesana vasemmalla. Takapää otti noin 4 tuntia. Etusen puslat meni noin 1.5h.
Skruvat-kaupan taka-akselin puslat olivatkin melkoisen käypäiset menemään. Puslat itessään meni pesään hyvin, mutta taka-akselin asennus paikalleen oli todella tuskainen operaatio. Pakoputki vieläpä lisäriesana vasemmalla. Takapää otti noin 4 tuntia. Etusen puslat meni noin 1.5h.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Ja jos vielä haluaa parempaa ohjaustuntumaa, niin minulla olisi MOOGin raidetangon sisäpään uretaanipuslasarja aluslevyineen, lukkoprikkoineen ja pultteineen. Uusi ja siis käyttämätön.
Mielestäni vaikutti kohtalaisen paljon, kun kaikki muut konstit alustassa on jo 6-piste tuentaa myöten kiinni autossa. Lukko tulee vielä seuraavaksi, niin sitten katsotaan, millaine autosta tuli ajettavuudeltaan.
Niin ja löytyy ylimääräisenä samoin moottorin- ja vaihdelaatikontukikumit, 400km kiinni olleet.
Ja alustasarja, jouset ja iskarit. G&M -40mm http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 09301.html
Sale
YVllä yhteyttä, sikäli mikäli kiinnostaa ja on tarvetta.
Mielestäni vaikutti kohtalaisen paljon, kun kaikki muut konstit alustassa on jo 6-piste tuentaa myöten kiinni autossa. Lukko tulee vielä seuraavaksi, niin sitten katsotaan, millaine autosta tuli ajettavuudeltaan.
Niin ja löytyy ylimääräisenä samoin moottorin- ja vaihdelaatikontukikumit, 400km kiinni olleet.
Ja alustasarja, jouset ja iskarit. G&M -40mm http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 09301.html
Sale
YVllä yhteyttä, sikäli mikäli kiinnostaa ja on tarvetta.
9-3 Viggen -99
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo