Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Mulla ei luistanut varsinaisesti vaan lykki vaihteita sisään täydellä paineella, eli kepistä kun laittoi pykälän silmään niin vaihtoi niin että koko maailma kajahti:) sama ajossa, meni sitten itsestään aina limp homeen eli ajeltiin vain parilla vaihteella "manuaalisesti", tuo venttiilipesä töineen olisko ollut puolentoistatonnin luokkaa.. Itellä kun ei ollut tiloja ja mahkuja vaihtaa, johtosarja oli n 500 luokkaa vaihdettuna.. Mutta juu jenkeistä saa venttiilipesää halvemmallakin. Tän laatikon ongelmia niin saabeissa kuin volvoissakin.. Mut tosias laatikko ei oo luistanut että vika oli eri tyyppinen. Toimenpiteet että laatikko alkoi viimein toimimaan: uus venttiilipesä, johtosarja, laatikon ohjelman "nollaus" ja totutusajo, nyt pelittänyt moitteitta
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Huomen lähtee pesä pöydälle, katotaan mitä se on syöny.
Jos saan jotenki todettua sen vialliseks ni sitte pitää Ebaystä tilata paketti, sieltä näyttää saavan suht järkihintaan...
Jos saan jotenki todettua sen vialliseks ni sitte pitää Ebaystä tilata paketti, sieltä näyttää saavan suht järkihintaan...
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
2 Solenoidia tuolla pesässä ja toinen niistä juurikin tuo S1 kuumenee ihan niin paljon että sormi meinaa palaa. En sitten tiiä onko normaalia vai ei.
Solenoidit näyttää liikkuvan ihan normaalisti kun niille jännitettä syöttää...
Pitääpä alkaa soitella jollekkin automaattivaihteisto expertille ja kysellä onko tullut vastaavaa vikaa eteen.
Länsi-autossa tuo solenoidipesä kustantaa 2240 euroa
Solenoidit näyttää liikkuvan ihan normaalisti kun niille jännitettä syöttää...
Pitääpä alkaa soitella jollekkin automaattivaihteisto expertille ja kysellä onko tullut vastaavaa vikaa eteen.
Länsi-autossa tuo solenoidipesä kustantaa 2240 euroa

Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Tästä asiasta ei ole mitään tietoa, mutta jotenkin tuntuu kyllä liian huonolta tuurilta, että laatikko hajoaa 10 kilometriä motin jälkeen.
Oletko aivan varma, ettei joku johtosarja ole ottanut osumaa moottorirempan yhteydessä? Luulisi tosin, että tuollainen vika sytyttäisi vikavalon pysyvästi.
Oletko aivan varma, ettei joku johtosarja ole ottanut osumaa moottorirempan yhteydessä? Luulisi tosin, että tuollainen vika sytyttäisi vikavalon pysyvästi.
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Joo luulis että jos on johtosarja vika niin se olisi sitten koko ajan päällä eikä vain kun vaihteisto lämpenee...
Oli pakko kuitenkin käydä vielä tarkistamassa johtosarja ja ehjältä näyttää eikä moottorin vaihdossa ollu johtojen kanssa ongelmia.
Kysäsin yhdeltä vaihteistokorjaamolta että onko heittää mitään vinkkiä. Vastaus oli jotain tähän suuntaan :
"Ei oikein näin etänä voi muuta sanoa kuin, että paineet sieltä jostain tuntuisivat katoavan. Vielä on mahdollista, että kyseessä voisi olla esim. solenoidi tai venttiilikoneistovika"
Oli pakko kuitenkin käydä vielä tarkistamassa johtosarja ja ehjältä näyttää eikä moottorin vaihdossa ollu johtojen kanssa ongelmia.
Kysäsin yhdeltä vaihteistokorjaamolta että onko heittää mitään vinkkiä. Vastaus oli jotain tähän suuntaan :
"Ei oikein näin etänä voi muuta sanoa kuin, että paineet sieltä jostain tuntuisivat katoavan. Vielä on mahdollista, että kyseessä voisi olla esim. solenoidi tai venttiilikoneistovika"
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Nyt on venttiilipesästä mitattu kaikki mahdolliset solenoidit. Nissä on arvot kunnossa, eikä pesästä nyt ilman expertin apua muutakaan vikaa löydy.
Tossa aloin jo varoiks katselemaan uustta vaihteistoa. Kertokaas viisaammat mitä eroa 55-51SN vaihteistoilla missä on eri alkuperäisnumerot?
Tossa aloin jo varoiks katselemaan uustta vaihteistoa. Kertokaas viisaammat mitä eroa 55-51SN vaihteistoilla missä on eri alkuperäisnumerot?
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Purin tossa nyt vielä ton solenoidi/venttiilipesän ihan atomeiksi. Mitään vikaa ei tosiaan mistään löytynyt, kaikki solenoidit ihan ohjearvoissaan...
Pesin pesän jokaisen atomin ja kasasin sen takas paketiksi. Päätin vielä kokeilla josko toimisi. Nyt ajettu 80 kilometriä ilman mitään ongelmia. Ens viikolla jos uskaltais ottaa auton ihan normaaliin ajoon, saa nähä miten käy...
Pesin pesän jokaisen atomin ja kasasin sen takas paketiksi. Päätin vielä kokeilla josko toimisi. Nyt ajettu 80 kilometriä ilman mitään ongelmia. Ens viikolla jos uskaltais ottaa auton ihan normaaliin ajoon, saa nähä miten käy...
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Automaattivaihteisto luistaa
Jep jep
500 kilsaa takana ja kaikki pelaa hienosti. Kai se kuntoon tuli
500 kilsaa takana ja kaikki pelaa hienosti. Kai se kuntoon tuli
