Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Auto on -02. Pinl näyttää noin 1700 ja mAir noin puolta siitä. Lukema heittelee aika paljon.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Onko mReq myös vain 850 vai enemmän? Jos vain 850, niin kuulostaa huonosti toimivalta softalta. Jos mReq on suurempi, niin jossain vuotoa. Kyseinen vikakoodi saattaisi tulla myös vuotavasta jarrutehostimesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Jaahas, eli nyt jos vika on softassa niin uskaltaako autolla ajaa lainkaan? Se kyllä toimi normaalisti vaikka vikavalo palaakin. Mielestäni mAir ja mReq lukema jäi alle puoleen Pinl lukemasta. Ja juoksivat siis samaa tahtia. Täytynee ruveta metsästämään softan tekijä ainakin?jcarlson kirjoitti:Onko mReq myös vain 850 vai enemmän? Jos vain 850, niin kuulostaa huonosti toimivalta softalta. Jos mReq on suurempi, niin jossain vuotoa. Kyseinen vikakoodi saattaisi tulla myös vuotavasta jarrutehostimesta.
Lambaadaa ja ilmamäärämittaria ja sellaisia ei varmaan viitsi alkaa vaihtelemaan huvikseen. Bensafiltterin ja pumpun iästä ei ole vielä tietoa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Kyllä sillä uskaltaa ajaa jos vain käy normaalisti. Oliko kyseessä automaatti vai manuaali muuten?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Manuaali on. Soitin auton pidempiaikaiselle omistajalle ja hän oli ajanut softan kanssa etanolilla 10tkm ilman ongelmia. Olisiko siis kuitenkin ilmavuoto? Softan tekijä pyörii kuulemma tälläkin foorumilla, Tampereen suunnalta. Saa ilmoittautua yv:llä tai julkisesti mikäli tunnistaa tehneensä softan siniseen 2002 2.0t Femmaan, kilvellä JER-*** 

Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Mitenkäs tuo tunnisti etanolipitoisuuden "puhtaalla" bensalla?.. Mikäli on imuvuotoja, niin yleensä tunnistaa etanolipitoisuuden suuremmaksi kuin todellisuudessa.
Se että tuo tunnisti ~E75-E80 polttoaineen (et varmaan IHAN tyhjäksi ajanut tankkia..) E85:seksi kielii siitä, että suuttimista oletettu tuleva polttoainemäärä ei täsmää seossuhteeltaan ilmamassamittarin näkemään ilmaan nähden.
Irroita ilmamassamittarilta ahtimen imucobralle menevä kumiletku, käännä niin että voit puhaltaa siihen (moottorin suuntaan) ja katso pitääkö paineen?
Aika useasti on ahtimen imucobra huonosti ahtimessa kiinni ja saa sieltä ilmaa.
Tietty vialla voi olla myös immu.
Se että tuo tunnisti ~E75-E80 polttoaineen (et varmaan IHAN tyhjäksi ajanut tankkia..) E85:seksi kielii siitä, että suuttimista oletettu tuleva polttoainemäärä ei täsmää seossuhteeltaan ilmamassamittarin näkemään ilmaan nähden.
Irroita ilmamassamittarilta ahtimen imucobralle menevä kumiletku, käännä niin että voit puhaltaa siihen (moottorin suuntaan) ja katso pitääkö paineen?
Aika useasti on ahtimen imucobra huonosti ahtimessa kiinni ja saa sieltä ilmaa.
Tietty vialla voi olla myös immu.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Re 85 Softa
Imuvuoto ahtimen jälkeen = yleensä liian pieni etanolipitoisuus ja negatiivinen Amul. Vakioahtimilla kuten GT17 on turbon jälkeen ennen läppää aina pieni ylipaine ihan normiajossakin.
Imuvuoto ennen ahdinta, esim. imukobra huonosti = liian suuri etanolipitoisuus.
Rikkinäinen massamittari tavanomaisesti antaa liian suuren etanolipitoisuuden.
Imuvuoto ennen ahdinta, esim. imukobra huonosti = liian suuri etanolipitoisuus.
Rikkinäinen massamittari tavanomaisesti antaa liian suuren etanolipitoisuuden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Polttoainetta oli tankissa E85:ttä tankatessa n.10 litraa ja sid näytti tosiaan muistaakseni 84% etanoliseosta. Amul oli negatiivinen ja mielestäni arvossa -696 (mitä tuo Amul muuten tarkoittaa? Jos on heittää linkkiä johonkin Saab-Suomi sanakirjaan niin sekin kelpaajcarlson kirjoitti:Imuvuoto ahtimen jälkeen = yleensä liian pieni etanolipitoisuus ja negatiivinen Amul. Vakioahtimilla kuten GT17 on turbon jälkeen ennen läppää aina pieni ylipaine ihan normiajossakin.
Imuvuoto ennen ahdinta, esim. imukobra huonosti = liian suuri etanolipitoisuus.
Rikkinäinen massamittari tavanomaisesti antaa liian suuren etanolipitoisuuden.

Illalla töiden jälkeen pääsen taas ajamaan autolla ja tarkastelemaan tietoja.
Ainiin, hän kelle otin puhelun epäili tulppienkin olevan jo vaihtokunnossa. Menee ehkä aivan ohi aiheen mutta voisiko tuokin aiheuttaa jänniä oireita sekä löytyykö tuohon perus varaosaputkasta vaikka NGK:n valikoimista oikeat tulpat vai mitä suositellaan?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
NGK BCPR7ES-11 on oikea tulppa. Voi myös ottaa ilman -11 -merkintää, kunhan säätää sitten kärkivälin milliin +0,1mm.Jorppe kirjoitti:Ainiin, hän kelle otin puhelun epäili tulppienkin olevan jo vaihtokunnossa. Menee ehkä aivan ohi aiheen mutta voisiko tuokin aiheuttaa jänniä oireita sekä löytyykö tuohon perus varaosaputkasta vaikka NGK:n valikoimista oikeat tulpat vai mitä suositellaan?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Re 85 Softa
Noniin. Täyskaasukiihdytys isolla tiellä paljasti että mReq arvo on yli kaksinkertainen mAir nähden. Eli vuoto jossain eli no big deal äkkiarvaamalla?jcarlson kirjoitti:Onko mReq myös vain 850 vai enemmän? Jos vain 850, niin kuulostaa huonosti toimivalta softalta. Jos mReq on suurempi, niin jossain vuotoa. Kyseinen vikakoodi saattaisi tulla myös vuotavasta jarrutehostimesta.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Ettet vain olisi katsonut pinl arvoa mReg:in sijasta?Jorppe kirjoitti:Noniin. Täyskaasukiihdytys isolla tiellä paljasti että mReq arvo on yli kaksinkertainen mAir nähden. Eli vuoto jossain eli no big deal äkkiarvaamalla?jcarlson kirjoitti:Onko mReq myös vain 850 vai enemmän? Jos vain 850, niin kuulostaa huonosti toimivalta softalta. Jos mReq on suurempi, niin jossain vuotoa. Kyseinen vikakoodi saattaisi tulla myös vuotavasta jarrutehostimesta.
Re: Re 85 Softa
Voi olla ettei ollut yli kaksinkertainen taikka muistan väärin mutta todellakin mReq ja mAir kulkevat tasakaasulla samaa tahtia mutta täyskaasulla mReq hyppää ties minne, jonnekkin puolentoistatuhannen tietämiin mAirin pysytellessä kolminumeroisena. Pitäisi olla melkein kaveri katsomassa noita numeroita.raimsshi kirjoitti:Ettet vain olisi katsonut pinl arvoa mReg:in sijasta?Jorppe kirjoitti:Noniin. Täyskaasukiihdytys isolla tiellä paljasti että mReq arvo on yli kaksinkertainen mAir nähden. Eli vuoto jossain eli no big deal äkkiarvaamalla?jcarlson kirjoitti:Onko mReq myös vain 850 vai enemmän? Jos vain 850, niin kuulostaa huonosti toimivalta softalta. Jos mReq on suurempi, niin jossain vuotoa. Kyseinen vikakoodi saattaisi tulla myös vuotavasta jarrutehostimesta.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Jos mReq menee 1500 tienoille niin softassa on kyllä pahaa vikaa.
Tarkista vielä mitä näyttää mikäkin..

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Noniin, ny läksin kameran kanssa suljetulla alueelle kiihdyttelemään ja kuvista luntaten siis.Pahoittelen omituisia lukemia mitä aiemmin olen kertoillut, tuolla tien päällä hankala luntata ja pitää mielessä mitä mikäkin näytti. Mutta asiaan, eli. Täyskaasukiihdytys ja luonnollisesti lämmin moottori:
Pinl: 1679
Lamb: -566 (tämä taisi olla ns. suurin miinusmerkkinen lukema. Heitteli, luonnollista?)
mReq: 1149 (toisella kerralla 1171 )
mAir: 898 (toisella kerralla 828 )
Muita lukemia:
Amul: -696
Ad85: 834
Ca85: 834
Pinl: 1679
Lamb: -566 (tämä taisi olla ns. suurin miinusmerkkinen lukema. Heitteli, luonnollista?)
mReq: 1149 (toisella kerralla 1171 )
mAir: 898 (toisella kerralla 828 )
Muita lukemia:
Amul: -696
Ad85: 834
Ca85: 834
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Etanoliadaptaatio on ihan OK jos tankissa liki puhdasta E85. Amul vähän iso miinukselle, voi olla että adaptaatio hieman sekoilee jos esim. tankin anturi temppuilee.
mReq on normaali aeron ahtimelle tehdylle softalle. mAir ja Pinl täsmää melko hyvin 2-litraiselle moottorille. Ahdot vaan jää liian alas, syynä joko vuoto, EVAP-systeemin vuoto (jälkiasennetut takaiskut usein vuotaa silti, kannattaa kokeilla tulpata) tai jos ahdin on kiinakopio niin huono hukkaportti.
Jos ahdin vielä vakio GT17 niin softa on kyllä turhan rajuilla pyynneillä sille.
mReq on normaali aeron ahtimelle tehdylle softalle. mAir ja Pinl täsmää melko hyvin 2-litraiselle moottorille. Ahdot vaan jää liian alas, syynä joko vuoto, EVAP-systeemin vuoto (jälkiasennetut takaiskut usein vuotaa silti, kannattaa kokeilla tulpata) tai jos ahdin on kiinakopio niin huono hukkaportti.
Jos ahdin vielä vakio GT17 niin softa on kyllä turhan rajuilla pyynneillä sille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com