Katsastettu
Re: Katsastettu
Hain leiman uusintakatsastuksesta, eikä siinä mitään ihmeellistä. Sen sijaan sanoi ettei hitsaamalla saa korjata etutolppia. Päästi lopulta läpi sanoen, että "no kai ne kestää sitten". Piti näyttää vanhat osat että näki millainen holkki sinne on hitsattu. Onneksi säästin ruostuneet tolpan päät leiman yli. Etutolpat oli ainoa huomautus, muuten auto oli ok. Onhan mittarissa vasta 430 tkm, ja kaikki varusteet toimivat.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Katsastettu
Miksi etutolppia ei saisi hitsata, hitsaamallahan suuri osa etutolpista on alunperinkin kasattu?
Jos tolppiin saa kaupallisesti valmistettuja hitsattavia korjausosia, niin silloin niitä saa pääsäntöisesti korjata hitsaamalla ja muistaakseni näihin on saanut ihan merkkiliikkeestä korjauspaloja...
Jos tolppiin saa kaupallisesti valmistettuja hitsattavia korjausosia, niin silloin niitä saa pääsäntöisesti korjata hitsaamalla ja muistaakseni näihin on saanut ihan merkkiliikkeestä korjauspaloja...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
Itsekkin kävin eilen leimaamassa sauberin kempeleen katsastuksella. Läpi meni että pölinä kävi eivätkä alustasarjastakaan mitään maininneet
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Katsastettu
Näin minäkin sanoin, enkä ymmärrä miksi kävisi. Ehkä pitäisi massata kunnolla ennen leimaa..ippe kirjoitti:Miksi etutolppia ei saisi hitsata, hitsaamallahan suuri osa etutolpista on alunperinkin kasattu?
Jos tolppiin saa kaupallisesti valmistettuja hitsattavia korjausosia, niin silloin niitä saa pääsäntöisesti korjata hitsaamalla ja muistaakseni näihin on saanut ihan merkkiliikkeestä korjauspaloja...
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Katsastettu
Sen vuoksi niitä ei saa hitsata, koska ei pystytä todistamaan sitä että se kestää suunnitellut rasitukset. Kaupallisesti valmistettujen korjausholkkien on todistettu kestävän tarkoitetut rasitukset.
Samasta syystä auton täysalumiinirunkoa ei saa oikaista tai ns. takoa suoraan, koska ei pystytä todistamaan sitä että se kestää yhtälailla kuin se on tehtaalta lähtiessä kestänyt. Tiedän erään tapauksen missä täysalumiinirunkoinen auto on lunastettu aivan naurettavan pienestä kolhusta koska alumiinirakenteeseen oli tullut ns. vekki. Auto sai romutustodistuksen..
Samasta syystä auton täysalumiinirunkoa ei saa oikaista tai ns. takoa suoraan, koska ei pystytä todistamaan sitä että se kestää yhtälailla kuin se on tehtaalta lähtiessä kestänyt. Tiedän erään tapauksen missä täysalumiinirunkoinen auto on lunastettu aivan naurettavan pienestä kolhusta koska alumiinirakenteeseen oli tullut ns. vekki. Auto sai romutustodistuksen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Katsastettu
Jee, leima tuli. Ainoana huomautuksena etu- ja takavilkkujen haalistunut väri, polttimot pitäisi kuulemma vaihtaa. Ei kuitenkaan tuonut hylsyä.
Mulla on myös toinen etutolppa korjattu hitsaamalla holkki kuten Naxulla, ja olin juuri kävelemässä halliin kun toisen inssin kanssa sitä tutkivat. Eivät kuitenkaan kysyneet siitä minulta mitään, enkä alkanut oma-aloitteisesti selittämään etten pilaa hommaa omilla puheillani.
Autolla ajettu 260 000 km.
Mulla on myös toinen etutolppa korjattu hitsaamalla holkki kuten Naxulla, ja olin juuri kävelemässä halliin kun toisen inssin kanssa sitä tutkivat. Eivät kuitenkaan kysyneet siitä minulta mitään, enkä alkanut oma-aloitteisesti selittämään etten pilaa hommaa omilla puheillani.
Autolla ajettu 260 000 km.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Katsastettu
Toisessa ketjussa esilletuomani airbag-vika korjautui eli auton kehtasi viedä katsastukseen. Katsastusmies kehui auton kuntoa. Tinkasin piruuttani, että eikö mitään mainittavaa ole, jolloin toisen takarekisterikilven valon himmeys nousi esiin. Vakavat on viat.
Mittarissa on rapiat 220 000 km.
Mittarissa on rapiat 220 000 km.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Katsastettu
Tänään sain oman OG9-3:sen katsastettua huomautuksitta, onhan tuossa jo 132000km mittarissa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
Jo teini-ikäinen aero sai jälleen kertalaakista leiman. Käsijarrusta kehotus:"yli 3/4 liikeradasta", enpä edes tiennyt että tuollaista säännöstä on. Muuten näytti kuulemma hyvältä.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastettu
Katsastus läpäisty ekalla yrittämällä, huomautuksena liian himmeänä palava oikea parkkivalo.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Katsastettu
Hienosti meni oma 129tkm ajettu kolkki tänään katsastuksesta läpi +300 heppaisena. Isompi välijäähy ei pistänyt yhtään katsastajan silmään (mustaksi maalattu). Lisäksi 18T turbo, 3" putkistot yms. Tankissa oli neljäsosa bensaa ja loput etanolia > päästöt oli tosi hyvät. Kehut tuli vielä lopuksi. Saabissa se hyvä puoli, että ainakin 2000 rpm asti ihan säyseä perheauto, vaikka olisi 500 kaakkia konepellin alla (viittaus siihen, kun katsuri ajaa sillä pihalla jarrujen tsekkauspaikalle yms.)
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Katsastettu
Läpi meni huomautuksitta, tällä kertaa ei kisakattikaan herättänyt katsastajan huomiota.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: Katsastettu
oman ng900 käytin viime viikolla leimalla ja hylsy tuli. vasen etujousi poikki ja vasen alapallonivel väljä. muuten kehui kuinka siistissä kunnossa auto on alustaltaan ja koriltaan =) 279tkm mittarissa. pohjassa ei mitään ruosteen alkujakaan =)
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Re: Katsastettu
Vm. -99 Aero, mittarissa 340000 km, huomautuksitta läpi. Tosin ennakoivasti vaihdatutin raidetangon päät kummallekin puolelle jonkin aikaa kuuluneen kolahtelun vuoksi. Etanolilla mentiin, mittaus etukäteen.
Olkaapa muuten tarkkoina, kun teetätte nelipyöräsuuntauksia. Tällä kertaa monttööri totesi ensimmäisellä yrityksellä, että jo lähtöarvot ovat päin helvettiä. Onneksi hänellä oli ammattikoulun kalibrointitukki ja kalibroinnin jälkeen kaikki ok. Asentaja ja yrityksen omistaja kiroili sitä, että oli hyvää hyvyyttään antanut erään käsityksensä mukaan pätevän henkilön operoida em. laitteilla. Totesi, ettei onnistu enää keneltäkään.
Paikkakunnalla on kolme korjaamoa, joista yhdessä nelipyöräsuuntaukset ovat järjestään pielessä.
Olkaapa muuten tarkkoina, kun teetätte nelipyöräsuuntauksia. Tällä kertaa monttööri totesi ensimmäisellä yrityksellä, että jo lähtöarvot ovat päin helvettiä. Onneksi hänellä oli ammattikoulun kalibrointitukki ja kalibroinnin jälkeen kaikki ok. Asentaja ja yrityksen omistaja kiroili sitä, että oli hyvää hyvyyttään antanut erään käsityksensä mukaan pätevän henkilön operoida em. laitteilla. Totesi, ettei onnistu enää keneltäkään.
Paikkakunnalla on kolme korjaamoa, joista yhdessä nelipyöräsuuntaukset ovat järjestään pielessä.
Re: Katsastettu
9-3 1998 Taas ekalla läpi ajettu 287tkm ainut remppa kesällä etutolpiin korjauspalat.