OG 900S+cooleri kävi katsastuksessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

OG 900S+cooleri kävi katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja 900S »

Menin katsastuskonttorille hyvin pelonsekaisin tuntein. Mitä jos ne ei hyväksykään tonnarin cooleria og satkun keulalla?? Tuollainen ajatus pyöri päässä, mutta päätin kuitenkin sen katsastaa, vaikka aikaa olisi ollut vielä maaliskuun loppuun.
Lisäksi punaiset takavilkut tuottivat ylimääräisiä tykytyksiä pumpun puolella inssisedän tutkiessa valoja. No, niistä ei ollut huomauttamista, hyvä näin!
Lopulta ukkeli vaivautui avaamaan konepellin! Pelti auki ja:
-"jaahas.. ja akku on kiinni.." ---> ja konepelti alas :lol: Tuossa vaiheessa suulle tuli jo pieni hymyn poikanen! Ei se sanonut siitä MITÄÄN! Ei yhtään mitään! Mahtoiko edes huomata koko kapistusta..
Tästä siis selvittiin ainakin täälläpäin maailmaa ilman mutinoita. Tosin olisihan se cooleri helppo homma "ottaa pois toiminnasta" mikäli niin määrättäisiin. Lähdöstä ja tulosta vain putket irti ja vakioputki imusarjan ja turbon väliin. Kai siellä niitä kennoja saa olla vaikka 4 kpl, kunhan ei vain toiminnassa ole :wink: Tämä tosin tuli mieleen vasta katsastuksen jälkeen..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ei ne täälläkään katso pellin alle kuin sen n.10 sekunttia. Mut kohtahan sitä ite huomaa mitä ne näkee ja mitä ei. :roll: Pitäs viiä leimalle ennen 5.1.2005.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Hehee, kuinka monella onkaan leimalla sydämentykytyksiä jos jonkinlaisten muutosten tai tiedossa olevien ongelmien takia :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mullakin kävi Og 900S + APC + cooleri + täyspaineturbon mittaristo tuontiautona rekisteröintikatsastuksessa. Pelkäsin vähän, että noin ilmeisen hoksaavat, mutta ei.. Katsoi katsastusmies vain että, jaa turboahdinhan siellä on joo. Muuten ei kiinnittänyt huomiota.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kaikki on niin kauan hyvin kun katsastusmiehet eivät osta SAABeja itselleen, varokaa Jyväskylässä yksityistä konttoria SEPPÄLÄNKANKAALLA
siellä on inssinä entinen SAABin korjaamo päällikkö... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Pelottaa jo etukäteen, kun pitäisi ensi kesänä käydä telemässä pieni muutoskatastus tuohon 2d-sedaniin. Auto on alunperin kaasarikoneella, mutta vaihdettu t8-tekniikka (ei vielä muutoskatastettu) ja talven aikana laitetaan t16 kansi ja lh-jetti + tonnarin cooleri. Ei muuten, mutta kun asemalla on joku saab-specialisti inssinä.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kohta 6 vuotta katsastettu ässää coolerin kanssa ja ei mitään ongelmia ikinä...

Nyt jänskättää toinen ässä kun siihen tulee ISO alupäätyinen cooleri...
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

t8 kirjoitti:Pelottaa jo etukäteen, kun pitäisi ensi kesänä käydä telemässä pieni muutoskatastus tuohon 2d-sedaniin. Auto on alunperin kaasarikoneella, mutta vaihdettu t8-tekniikka (ei vielä muutoskatastettu) ja talven aikana laitetaan t16 kansi ja lh-jetti + tonnarin cooleri. Ei muuten, mutta kun asemalla on joku saab-specialisti inssinä.
Hmm.. millä asemalla? Siis ylivieskassa vai?
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

pellin alle katsominen

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Mulla ei ole inssi kurkannut kolmeen vuoteen pellin alle, kerrankin kysyin "haluutko pellin auki" johon katsastusmies "en mä nyt ehdi".

Hyvä näin, eipä ole vinoillut hieman likaisesta moottoritilasta.. :oops:
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

hene- kirjoitti:
t8 kirjoitti:Pelottaa jo etukäteen, kun pitäisi ensi kesänä käydä telemässä pieni muutoskatastus tuohon 2d-sedaniin. Auto on alunperin kaasarikoneella, mutta vaihdettu t8-tekniikka (ei vielä muutoskatastettu) ja talven aikana laitetaan t16 kansi ja lh-jetti + tonnarin cooleri. Ei muuten, mutta kun asemalla on joku saab-specialisti inssinä.
Hmm.. millä asemalla? Siis ylivieskassa vai?
Iisalmessa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

katsastus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000CD23T kirjoitti:Kaikki on niin kauan hyvin kun katsastusmiehet eivät osta SAABeja itselleen, varokaa Jyväskylässä yksityistä konttoria SEPPÄLÄNKANKAALLA
siellä on inssinä entinen SAABin korjaamo päällikkö... 8O
Olen käyttänyt autojani siellä leimalla jo kolmen vuoden ajan. Satkukin sai katsastuslomakkeeseen huomautuksen ajovalojen heijastimista ja iskarin alapään kumeista, mutta leima lyötiin papereihin ja rekisteriote jäi muuten puhtaaksi.

PS. Auto tiputtaa öljyä alleen, tuulilasi on halki ja käsijarrujen automaattisäädöt ovat jumissa (säätö edellisenä iltana :oops: ) ym pientä :roll: :oops: :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000CD23T kirjoitti:Kaikki on niin kauan hyvin kun katsastusmiehet eivät osta SAABeja itselleen, varokaa Jyväskylässä yksityistä konttoria SEPPÄLÄNKANKAALLA
siellä on inssinä entinen SAABin korjaamo päällikkö... 8O
Hehe, mä käyn aina siellä. Aina pääsee lähes jonottamatta, siistissä hallissa on mukava olla katsastuksessa mukana ja kahvi on hyvää. Tykkään pitää tekniikkani viimeisen päälle kunnossa, joten otan mielelläni palautetta vastaan katsastusmiehiltä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saab900turbo
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

Joo pikkusen meinas ruveta jännittää ku menin leimalle oman OG:ni kanssa. Leima äijä katto pellin alle. Ei sanonu yhtään mitään 8O ja laitto pellin kiinni. Uusinta näytillä oliki toinen inssi sehän kiinnostuki sitte enemmän mitä siellä pellin alla oikeen on. Sanoin sille että tekniikka puoli on ihan ok. Se on jo katsottu ekalla kerralla. Vähän aikaa se ihmetteli ja laitto pellin kiinni :D

http://www.students.tut.fi/~luoma22/Syy ... _6357.html
Jarru on vauhdin surma!
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Katsastin 900S:n syksyllä, ja inssi ei vaivautunut avaamaan konepeltiä ollenkaan. Se olikin onni, eipä tarvinnut lähteä selittämään mitä kaikkea siellä on muutettu... Kumma juttu, jos inssi huomaa että auto on viritetty turboauto, eikä kiinnosta kuitenkaan tutkia mitään. Tuolla konttorilla käyn kyllä toistamiseenkin 8)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mää käytin siinä seppälän a-katsastuksessa joka on siinä ford keskusken yhteydessä eikä sanonu mitään niistä lukuisista muutoksista. jarrut,alusta,turbo,,, ja kaiken lisäks se akkuteline joka on peräluukussa, joka ei joittenkin mielestä ollu kovinkaan "virallinen". Ja sanoin katsastus miehelle vielä kaiken lisäks et voisko homman hoitaa silleen ettei autoa sammutettais koko katsastuksen aikana kun ei tykänny saappi käynnistyä välillä, sekin onnistu.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin