Kyseessä on suhteellisen vahän ajettu kaasari Combi Coupee, joka lurutti hiljakseen nesteet ulos viime keväänä ja totesin työsylinterin varmaankin korkanneen. Auto vietiin remppaan "Saab spesialistille" jonka jälkeen sama proseduuri on toistunut viiteen kertaan. Auton nouto ja ajoa n. 100km max ja nesteet katuun. Uusittu on ainakin tiivisteet, painelaakeri ja kytkinasetelma. Välillä auto on ujeltanut kuin kuoleva kissa kykinpoljin ylhäällä ja seuraavalla keralla nesteet vaan lorisevat ulos.
Surkuhupaisaa tälläinen korjausten ja lupauksien kierre ja reklamaatio on tietenkin käynnissä, mutta kiinnostaa miten asian voi joka kerta tyriä tällä tavoin. Voiko osat olla ei yhteensopivia eri vuosimalleille? Korjaus kuitenkin on ilmeisen yksinkertainen proseduuri.
