Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sabbatt
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 19:51
Paikkakunta: Helsinki

Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja Sabbatt »

Moi,

Kyseessä on suhteellisen vahän ajettu kaasari Combi Coupee, joka lurutti hiljakseen nesteet ulos viime keväänä ja totesin työsylinterin varmaankin korkanneen. Auto vietiin remppaan "Saab spesialistille" jonka jälkeen sama proseduuri on toistunut viiteen kertaan. Auton nouto ja ajoa n. 100km max ja nesteet katuun. Uusittu on ainakin tiivisteet, painelaakeri ja kytkinasetelma. Välillä auto on ujeltanut kuin kuoleva kissa kykinpoljin ylhäällä ja seuraavalla keralla nesteet vaan lorisevat ulos.

Surkuhupaisaa tälläinen korjausten ja lupauksien kierre ja reklamaatio on tietenkin käynnissä, mutta kiinnostaa miten asian voi joka kerta tyriä tällä tavoin. Voiko osat olla ei yhteensopivia eri vuosimalleille? Korjaus kuitenkin on ilmeisen yksinkertainen proseduuri. :?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Eikai siellä ole putki murtunut jostain, jos liikkuvat osat alkaa olla vaihdettu niin katselee sen mutkakohdan putkesta työsylkän kohdilta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
XJ6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Su Syys 20, 2009 18:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

Omasta kokemuksesta. Ei siihen työsylinteriin tiivisteen vaihto tahdo auttaa, menee jonkinaikaa ja taas nesteet pihalla.
Koko työsylinterin uusiminen vasta auttaa pitkällä tähtäimellä. Maksaa tarvikkeena noin 85e, mutta pysyypä sitten nesteet siellä missä pitääkin.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Sabbatt
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 19:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja Sabbatt »

Jep,

Väittelyksihän tämä asia mekaanikon kanssa meni mutta nyt on auto kotipihassa. Lammikko asfaltilla ja omistaja muutamaa sataa euroa köyhempänä. Oma kantani oli jos auto viedään korjattavaksi silloin tarkastetaan mitä osia täytyy vaihtaa ja varmistetaan että korjaus on onnistunut. Jos tämä ei onnistu viidellä kerralla on kyllä selvää että remontin tekijä ei osaa rakentavasti sulkea pois niitä vaihtoehdoja mitkä johtavat vian uusiutumiseen.

Eikun uudestaan yrittämään. Täytyy tarkastaa tuo sylinterin kondis.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

työhän tehään takuu työnä pajalla joten harjoitelkoon kuinka paljon haluavat.
asiakashan ei maksa kuin kerran tehdystä hommasta
(tervashonka vaihtaa satkun täydellisen kytkinsatjan 1,5 tuntiin)
eli ei pelkän sylkän vaihtoon voi kauaa aikaa käyttää
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 -82 118tkm kytkinvuoto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ite laitattaisin tuohon uudet uudemman mallin työsylinterin ja painelaakerin. Eli vm 85-93. Se vanhempi malli romukoppaan, jos siellä vielä sellainen on
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin