Polttimot
Philipsin BlueVisionit ajo- ja sumuvaloissa. Just vaihdoin ajovaloihin uudet, kun olivat jo reilu 10 kuukauden aikana kellastuneet. Hintaa oli paikallisessa liikkeessä 20€/H4-pari. Rovaniemellä maksoin H4-parista 18€ ja H3-parista 16,5€ viime helmikuussa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Miten toi pitäis tulkita?hewidero kirjoitti:Eikö???Teemu kirjoitti:100W ei taida olla sallittu tavalliseen tieliikennekäyttöön.
Niin no muutenkin noi 100W polttimot on niin ja näin. Ensiksikin johdotuksien takia ei valotehoa tule yhtään sen enempää (jännitehäviö) ja toisekseen jos umpio pienehko tai muovia (saabissa ei ole kumpaakaan) niin sekin voi "sulaa".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Kyllä ainakin 9-5:ssa on nuo orkkis piuhat niin onnettomat, että en edes niiden takia uskaltaisi pistää 100W polttimoita ja miten mahtaisi kestää nuo releet ja valvontarele!
Noille lisävaloille vedinkin kunnon kokoiset piuhat ja pistin 70A releen noita ohjaamaan, joten pitäisi paikat kestää.Nuo lisävalot ovat jo sen kokoiset, että ei pitäisi liikaa lämmetäkään, ainakaan ajossa.
Noissa huomaa ainakin selvän eron 100W ja 55W välillä.
Tuskin Pojat rupeavat sitä tutkimaan mitkä polttimot siellä
(onhan ne muutenkin laittomat
, 9-5:n omat jo 2*37.5ref)
PS. Mitäs Hseiskoja porukka käyttää
Tuntuu noita tupsahtelevan vähän väliä merkistä riippumatta 
Noille lisävaloille vedinkin kunnon kokoiset piuhat ja pistin 70A releen noita ohjaamaan, joten pitäisi paikat kestää.Nuo lisävalot ovat jo sen kokoiset, että ei pitäisi liikaa lämmetäkään, ainakaan ajossa.

Noissa huomaa ainakin selvän eron 100W ja 55W välillä.

Tuskin Pojat rupeavat sitä tutkimaan mitkä polttimot siellä


PS. Mitäs Hseiskoja porukka käyttää


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vaihdoin perus Osramit paikoilleen ja ovat kestäneet jo pitkään.
Edelliset Philips Vision Plussat (+xx% valotehoa) jälkeen täytyi todeta, että -70% käyttöikää. Molemmat kosahti ihan samalla viikolla n. 3 kk käytön jälkeen. Jotain vikaa oli ainakin tuossa erässä. Ja valotehossa ei nyt olennaista eroa mielestäni kuitenkaan ole.
Edelliset Philips Vision Plussat (+xx% valotehoa) jälkeen täytyi todeta, että -70% käyttöikää. Molemmat kosahti ihan samalla viikolla n. 3 kk käytön jälkeen. Jotain vikaa oli ainakin tuossa erässä. Ja valotehossa ei nyt olennaista eroa mielestäni kuitenkaan ole.
Vahvistan todetun - mitä tulee lyheen käyttöikään. Nykyään std polttimot eikä ole tarvinnut enää jatkuvasti vaihdella.tevisu kirjoitti:Vaihdoin perus Osramit paikoilleen ja ovat kestäneet jo pitkään.
Edelliset Philips Vision Plussat (+xx% valotehoa) jälkeen täytyi todeta, että -70% käyttöikää. Molemmat kosahti ihan samalla viikolla n. 3 kk käytön jälkeen. Jotain vikaa oli ainakin tuossa erässä. Ja valotehossa ei nyt olennaista eroa mielestäni kuitenkaan ole.
#2172
Yllättävän äkkiä valoteho putoaa noissa Xenoissa? Itellä ei ole mutta ystäväpiirissä kyllä. Hinta ei minusta vastaa käytettävyyttä. IMHO
V-M
P.S Mistäs Oulun alueella löytyy 80W tai 100W H1:tä polttimoa?
V-M
P.S Mistäs Oulun alueella löytyy 80W tai 100W H1:tä polttimoa?
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Itsellä oli aina talvisin 100/90 W sekä og 900:sessa ja 9000:sissa eikä ikinä ollut ongelmia (3:ssa 900 ja 4:ssä 9000 ). Valotehoa tulee kyllä lisää ja paljon . Nyt 9-5:sissa en ole käyttänyt kun ei tiedä miten nuo muoviumpiot kestää, ja H 7 :ja 100 W:isna on ollut niin vähän aikaa saatavilla.Teemu kirjoitti:Miten toi pitäis tulkita?hewidero kirjoitti:Eikö???Teemu kirjoitti:100W ei taida olla sallittu tavalliseen tieliikennekäyttöön.
Niin no muutenkin noi 100W polttimot on niin ja näin. Ensiksikin johdotuksien takia ei valotehoa tule yhtään sen enempää (jännitehäviö) ja toisekseen jos umpio pienehko tai muovia (saabissa ei ole kumpaakaan) niin sekin voi "sulaa".
Laittomiahan nuo ovat mutta jos suuntaukset on kunnossa niin ei niihin kukaan puutu ja katsastusesta meni aina läpi. Ostettaessa kannattaa satsata laadukkaisiin poltimoihin sillä esim. bilteman 100 W :set kesti aikoinaan tosi vähän aikaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Kokeilin tontussa 100W polttimoita, ja kävi niin, että jos starttasin ajovaloasento päällä, paloi ajovalojen sulake. Kesti kyllä , mikäli muistin laittaa valot parkille ennen käynnistystä. En muistanut, joten kyllästyin sulakkeiden vaihtoon ja laitoin BlueVisionit tilalleTeemu kirjoitti:Osramin tavallisia (+30%) on tullu laitettua. 100W ei taida olla sallittu tavalliseen tieliikennekäyttöön.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Polttimot
Oli aikoinaan pitkään 100W polttimot OG 900 viistonokan lampuissa. Lamppujen hopeointi himmeni aika nopeasti ja meni uusiksi umpiot. Nykyään taitaa olla joku Philipsin H4 +50% mutta käyttöikä on aika lyhyt.Reijo kirjoitti:Minkälaisia polttimoita H4 käytätte , nykään tarjolla monenlaisia 100W , Gold , Blue vai ihanko tavalliset ?
H7 :na on joku Philipsin +30%, ihan kelvollinen sekin
Aikoinaan oli Fiat 128:n nokalla auton omat H4 mallia Carello, refernssi oli muistaakseni 15, sitten 7" Boshin H4:t = kahdennus ja vielä 7" lisäpitkät.
Referenssit meni juuri sataseen, mikä sai olla. Oli kyllä valoakin, mutta mahtoi olla laturi kovilla , mutta eipä sitä ennen nuorna miehenä semmoisia mietitty, pääasia että oli lamppuja nokalla ja paljon. Se oli sen aikaista katu-uskottavuuden kohentamista = 1979 viime vuosituhannella

# 419 Vesa Pohjalainen
Joku panikin tuonne VisionPlussien kestosta. Itse huomasin samaa. Laitoin VisionPlussat ja toinen kesti almost 12 kk, vaihdoin uuden joka kesti kolme kuukautta ja taas sen tilalle uusi joka kesti kolme kuukautta. Yksi siis kesti 18kk (oli kyllä tumma ku vaihdoin sen pois, ehjänä), toiset taas huonommin. Sitten vaihdoin kummatkin viime helmikuussa BlueVisioneihin.
Tein viime lumien aikaan myös niin, että otin vanhat valojen liittimet pois ja lyhensin auton johtoja niin paljon et tuoretta sisusta tuli johdasta esille. Siihen sitten laitoin uudet liittimet ja hajottamolta tonnarista (jossa huomasin olevan aika paksut valojen johdot) otetut liitinpäät päät paikoilleen. Niin, ja H4-kannassa latat on leveämpiä kuin perusabigot mutta liian kapeat leveisiin abigoihin. Niille on olemassa omankokoinen liitin, joita ostin autosähköliikkeestä. Tällä tuli pikkusen kirkkaammat valot, ilman mitään vippaskonsteja. Enemmän olis saanu, jos vetäny johdot uusiksi vähän jykevämmällä piuhalla, mutta totesin 99:n (muistaakseni) 2,5 neliön johdot ihan riittäviksi 55/60W-polttimoille.
Tein viime lumien aikaan myös niin, että otin vanhat valojen liittimet pois ja lyhensin auton johtoja niin paljon et tuoretta sisusta tuli johdasta esille. Siihen sitten laitoin uudet liittimet ja hajottamolta tonnarista (jossa huomasin olevan aika paksut valojen johdot) otetut liitinpäät päät paikoilleen. Niin, ja H4-kannassa latat on leveämpiä kuin perusabigot mutta liian kapeat leveisiin abigoihin. Niille on olemassa omankokoinen liitin, joita ostin autosähköliikkeestä. Tällä tuli pikkusen kirkkaammat valot, ilman mitään vippaskonsteja. Enemmän olis saanu, jos vetäny johdot uusiksi vähän jykevämmällä piuhalla, mutta totesin 99:n (muistaakseni) 2,5 neliön johdot ihan riittäviksi 55/60W-polttimoille.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001