B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Roopehan on muuten myös tehnyt ISON työn tämän rojektin eteen Roopelle sekä korvantakaisia että maharapsutuksiaa...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Täytyy sanoa, että varmasti parhaat soundit ikinä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Jakkarat kun vielä vaihtaas tonnariaeron lepakkoihin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Hieno homma nähä tää vesillä. Soundit tosiaan vaikuttaa aika kivoilta, tosin sellainen reipas poistuminen laiturista, laiturilta kuvaten ois tosi jees.
iso peukku!
iso peukku!
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Tykkään
Tuo alkais olemaan hyödyllinen peli täälä Etelä-Pohjanmaalla, sen verran on kovat tulvat, että tuolla pääsis meneen teitä pitkin
Tuo alkais olemaan hyödyllinen peli täälä Etelä-Pohjanmaalla, sen verran on kovat tulvat, että tuolla pääsis meneen teitä pitkin
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
On kyllä mahtavan oloset sävelet
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Ei voi muuta kuin huuli ymmyrkäisenä kattella tätä projektia! Aivan mahtavaa!
Sun pitäis hommata nyt paatiin sit ikkunoihin tarrat: Powered by
Sun pitäis hommata nyt paatiin sit ikkunoihin tarrat: Powered by
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Aika sanattomaksi vetää.
Loistavaa työtä, olet kärsivällisyydellesi saanut hienon palkinnon. Turvallista jatkoa ja onnea projektin valmistumisen johdosta!
Loistavaa työtä, olet kärsivällisyydellesi saanut hienon palkinnon. Turvallista jatkoa ja onnea projektin valmistumisen johdosta!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Kiitos kiitos, tasapuolisesti kaikille toki
Vaikka ei se vielä valmis ole, tää on hyvä alku, pitkä tie vielä siihen pisteeseen että voi suunnitella huolettoman päiväreissun yli 50m päähän rannasta
Vaikka ei se vielä valmis ole, tää on hyvä alku, pitkä tie vielä siihen pisteeseen että voi suunnitella huolettoman päiväreissun yli 50m päähän rannasta
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Mahtavaa! Ihan sanattomaksi vetää tämä sun projekti
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Pikkusen puuhasteluja päivitetty jokusen kuvan kera, huomenna uus testi rantsussa
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Testirapparia venepuolella ja videota pukkaa jahka keretään purkaa kamerasta
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Mä oon enemmän Saabisti kuin venemies ni kirjoitan omat höpinäni tänne
Joo. Tänään Saabin padat toimi niin kuin toivottiin
Allekirjoittanut ehti jo ladata yhden testivedon julkisuuteen eli tuonne http://youtu.be/lINUW17kBk4
Muissa videoissa on vaikka mitä turinointia joukossa. Laitetaan niitäkin sit tänne näytille kun on pätkitty niin ettei katsojan kärsivällisyyttä koetella liikaa. Sellaisenaan niitä videoita katsellessa tulee playerin kelausnapille käyttöä.
Ensimmäisissä vedoissa seokset kävi vähän turhan laihalla painepuolella ajettaessa, mutta trionicit totteli softan muutoksia siinä miten autokäytössäkin, eli tilanne oli helppo korjata can-usb:n kautta seuraaviin vetoihin. Ylipäätään yhtään nakutusta ei ilmennyt kummassakaan koneessa koko päivänä, vaikka olikin ekat perusteellisemmat ajelut kyseessä.
Ahdot tosiaan kävi korkeimmillaan plaaniin nousussa hiukan yli 0,3bar ja laski sitten 0,2bar pintaan kun vauhtia alkoi olla enemmän. Kaasua avataan hissukseen lisää lähes 10sec ajan ja lopun pienen kiristyksenkin jälkeenkin on vasta 1/3 kaasusta auki
Tollanen 3,5tonnia painava pulkka ei mitenkään rajusti laiturista poistu, mutta kyllä kyydissä alkaa jo maisemat vaihtua ihan kivasti. En tiedä näkyykö eteneminen tuosta videosta, mutta tälläkertaa näkyy vertailukohdaksi vähän maisemiakin.
Katsotaan jos seuraavalla kerralla harjoiteltaisiin jo vähän matka-ajoakin.
Joo. Tänään Saabin padat toimi niin kuin toivottiin
Allekirjoittanut ehti jo ladata yhden testivedon julkisuuteen eli tuonne http://youtu.be/lINUW17kBk4
Muissa videoissa on vaikka mitä turinointia joukossa. Laitetaan niitäkin sit tänne näytille kun on pätkitty niin ettei katsojan kärsivällisyyttä koetella liikaa. Sellaisenaan niitä videoita katsellessa tulee playerin kelausnapille käyttöä.
Ensimmäisissä vedoissa seokset kävi vähän turhan laihalla painepuolella ajettaessa, mutta trionicit totteli softan muutoksia siinä miten autokäytössäkin, eli tilanne oli helppo korjata can-usb:n kautta seuraaviin vetoihin. Ylipäätään yhtään nakutusta ei ilmennyt kummassakaan koneessa koko päivänä, vaikka olikin ekat perusteellisemmat ajelut kyseessä.
Ahdot tosiaan kävi korkeimmillaan plaaniin nousussa hiukan yli 0,3bar ja laski sitten 0,2bar pintaan kun vauhtia alkoi olla enemmän. Kaasua avataan hissukseen lisää lähes 10sec ajan ja lopun pienen kiristyksenkin jälkeenkin on vasta 1/3 kaasusta auki
Tollanen 3,5tonnia painava pulkka ei mitenkään rajusti laiturista poistu, mutta kyllä kyydissä alkaa jo maisemat vaihtua ihan kivasti. En tiedä näkyykö eteneminen tuosta videosta, mutta tälläkertaa näkyy vertailukohdaksi vähän maisemiakin.
Katsotaan jos seuraavalla kerralla harjoiteltaisiin jo vähän matka-ajoakin.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Onpas kevyen näköistä menoa.
Jos noilla ahtolukemilla pyöritään niin puhutaan suunnilleen 150-170hp konetehosta @5500, miten se suhteutuu vanhaan myllyyn ? Onko polttoaine bensa vai E85 ?
Tuolla ahtopaineella kone käy kyllä hyvällä hyötysuhteella. Miten vene käyttäytyy jos kaasua mahtaa aukaista enemmän ?
Jos noilla ahtolukemilla pyöritään niin puhutaan suunnilleen 150-170hp konetehosta @5500, miten se suhteutuu vanhaan myllyyn ? Onko polttoaine bensa vai E85 ?
Tuolla ahtopaineella kone käy kyllä hyvällä hyötysuhteella. Miten vene käyttäytyy jos kaasua mahtaa aukaista enemmän ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***
Jeps, kevyeltä se kyllä tuntuikin. Lähtöasento on niin paljon parempi, että sekin vaikuttaa jo paljon. Ja toisenlaisella kaasunkäytöllä olis varmasti vieläkin kevyempi ja ripeämpi, mutta otetaan nyt varovasti nuo nousut, vetolaitteet on kuitenkin sen 30 vuotta vanhat.
Vanhat koneet oli 170hp ilmoitettua ja mitä niissä nyt oli sitten jäljellä. Mercut oli suunniteltu 3800-4200rpm WOT.
Nyt en muista eikä netistä ihan heti näistä löydy tarkkoja arvoja. Kotona mulla on jossain alkuperäinen Mercun Owners Manual, niin koitan muistaa tarkistaa siitä.
98E tällä hetkellä.
Se me nähdään seuraavalla kerralla, mutta vetolaitteiden fyysiset rajat alkavat tulla sitten jo vastaan, samaten kuin potkurienkin. Vetolaitteet kestänevät turvallisesti kierroksia tuonne 5000rpm asti, mutta itseä epäilyttää potkurien pito, että riittääkö miten. Nyt oli laskennallinen luisto n.10%, mitä on pidettävä oikein hyvänä lukemana trimmaamattomalle liu´ulle tällaisella rungolla. Eli teoreettinen maksimi noilla potkureilla, perävälityksillä ja kierroksilla on n.40kts, kaikki mitä siitä uupuu on potkurin luistoa. Ja trimmaamattomalla liu´ulla tarkoitan nyt sitä, että vetolaitteet olivat ala-asennossa ja veneen märkäpituus melkein koko pohjan mittainen, oikealla trimmillä runkoa nostetaan vedestä ja koneiden työntökuorma kevenee samalla kun nopeus kasvaa.
Uskoisin että tuonne 4500rpm uskaltanee nostaa ja trimmata hyvään asentoon, mutta siinä se sitten on ainakin noilla vispilöillä. Mutta hyvä puolihan on se, että vispilöitä saa uusia ihan millä nousulla ja lavan muodolla vaan, että kyllä se tuosta vielä rivakoituu, voimaa kun tuntuis olevan reservissä vielä
Vanhat koneet oli 170hp ilmoitettua ja mitä niissä nyt oli sitten jäljellä. Mercut oli suunniteltu 3800-4200rpm WOT.
Nyt en muista eikä netistä ihan heti näistä löydy tarkkoja arvoja. Kotona mulla on jossain alkuperäinen Mercun Owners Manual, niin koitan muistaa tarkistaa siitä.
98E tällä hetkellä.
Se me nähdään seuraavalla kerralla, mutta vetolaitteiden fyysiset rajat alkavat tulla sitten jo vastaan, samaten kuin potkurienkin. Vetolaitteet kestänevät turvallisesti kierroksia tuonne 5000rpm asti, mutta itseä epäilyttää potkurien pito, että riittääkö miten. Nyt oli laskennallinen luisto n.10%, mitä on pidettävä oikein hyvänä lukemana trimmaamattomalle liu´ulle tällaisella rungolla. Eli teoreettinen maksimi noilla potkureilla, perävälityksillä ja kierroksilla on n.40kts, kaikki mitä siitä uupuu on potkurin luistoa. Ja trimmaamattomalla liu´ulla tarkoitan nyt sitä, että vetolaitteet olivat ala-asennossa ja veneen märkäpituus melkein koko pohjan mittainen, oikealla trimmillä runkoa nostetaan vedestä ja koneiden työntökuorma kevenee samalla kun nopeus kasvaa.
Uskoisin että tuonne 4500rpm uskaltanee nostaa ja trimmata hyvään asentoon, mutta siinä se sitten on ainakin noilla vispilöillä. Mutta hyvä puolihan on se, että vispilöitä saa uusia ihan millä nousulla ja lavan muodolla vaan, että kyllä se tuosta vielä rivakoituu, voimaa kun tuntuis olevan reservissä vielä
Viimeksi muokannut savihousu, To Loka 25, 2012 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.