Liekkö ollut jotenkin mukavan näköinen alusta kulkineessa, kun inspektööri viihtyi vallan tovin jos toisenkin sitä tutkaillessa: alusta koputeltiin valehtelematta 20cm välein kolmessa linjassa edestä taakse... Tuli sitten se viimeinen nurkka alustasta ja se viimeinen kopautus, niin johan meni pohjasta läpi että heilahti. Hylsy paperiin ja uutta peltiä hakemaan (nooh olihan se vasen etujarru hieman kohmeessa myös).
Reikä olikin sitten tasan sen koputteluraudan kokoinen. Hitsattu pellinkappale oli kokoa 10cmx20cm! Liekkö tälläistä tuuria kellään, että juuri alustan ainoaan mätään kohtaan se rauta kopsahtaa. Nooh eihän siinä mittään, uusi pelti kiinni ja leima paperiin (niin ja toki se jarrukin oli herkistelty).
No mikäs oli tarinan opetus? No sepä se, että onpas Saappi vallan kovassa kunnossa, kun ruoste oli puraissut vain tuon verran (ikää kuitenkin jo 20v)..

 ) kävi tattarisuolla samoin. Inssi kävi ensin yhden kierroksen kulkineen alla eikä saanut reikää aikaan, joten päätti ottaa uuden rundin oikein kaksin käsin. Uusi kierros tuotti raudan mentävän reiän vasemman takajousen juureen.
 ) kävi tattarisuolla samoin. Inssi kävi ensin yhden kierroksen kulkineen alla eikä saanut reikää aikaan, joten päätti ottaa uuden rundin oikein kaksin käsin. Uusi kierros tuotti raudan mentävän reiän vasemman takajousen juureen. 





 ... Sitä en muista, että kuinka pitkä väli noilla katsastuksilla oli, että vakuttiko asiaan...
 ... Sitä en muista, että kuinka pitkä väli noilla katsastuksilla oli, että vakuttiko asiaan...