Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Osaakos kukaan kylmiltään ehdottaa, mistä johtuisi seuraava oireilmiö?
9-3 sc 1,9TDI 110kw, käynnistyksen jälkeen kone käy ok, nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia, mutta vääntö ouuttuu täysin, eli kun yrittää lähteä liikkeelle ei jaksa mennä mihinkään tai todella etenee todella vaivalloisesti. Kaasun painaminen tuossa kohtaa ei auta mitään.
Jos sammuu lähtee kyllä uudelleen käyntiin, ehkä hieman ontuen mutta kuitenkin, valoja ei mittaristossa pala.
Terveisin
9-3 sc 1,9TDI 110kw, käynnistyksen jälkeen kone käy ok, nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia, mutta vääntö ouuttuu täysin, eli kun yrittää lähteä liikkeelle ei jaksa mennä mihinkään tai todella etenee todella vaivalloisesti. Kaasun painaminen tuossa kohtaa ei auta mitään.
Jos sammuu lähtee kyllä uudelleen käyntiin, ehkä hieman ontuen mutta kuitenkin, valoja ei mittaristossa pala.
Terveisin
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Dieselissä perinteisesti syynä ilma polttoainepuolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Mårå
Veikkaisin surullisen kuuluisaa EGR-venttiliä syylliseksi. Omassa 1,9 Tid MY08 sama ongelma kunnes otin venttiilin irti ja pesin venttiilin pesän uuninpuhdistusaineella. Kohtalaisen "easy" homma hoitaa. Venttiili sijaitse moottorin suojamuovin alla, edestä katsoen oikealla takana. Yläpuolelta pakokaasuputken kaksi pulttia irti ja sitten sivulta kaksi kiinnityspulttia vielä niin lelu jää käteen.
Veikkaisin surullisen kuuluisaa EGR-venttiliä syylliseksi. Omassa 1,9 Tid MY08 sama ongelma kunnes otin venttiilin irti ja pesin venttiilin pesän uuninpuhdistusaineella. Kohtalaisen "easy" homma hoitaa. Venttiili sijaitse moottorin suojamuovin alla, edestä katsoen oikealla takana. Yläpuolelta pakokaasuputken kaksi pulttia irti ja sitten sivulta kaksi kiinnityspulttia vielä niin lelu jää käteen.
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Ahaa, jälleen yksi oire auki jumiutuneella EGR-venttiilillä, epämääräinen käynnistyminen, nykiminen 1500-1700rpm alueella ja DPF polttojen epänormaali tiheys tai pois jääminen olikin jo tuttuja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Måråt
Ennen kuin joku teki sutta ja sekundaa niin vietiin ladon taakse selkäsaunalle....ehkäpä EGR järjestelmän kehittäjälle pitäisi tehdä samoin:))
Ennen kuin joku teki sutta ja sekundaa niin vietiin ladon taakse selkäsaunalle....ehkäpä EGR järjestelmän kehittäjälle pitäisi tehdä samoin:))
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
No, onneksi tuon saa softalla suljettua pois haitoilta. Lainsäätäjiä tuosta on syytettävä, typen oksidien vähennys muilla keinoin on dieselmoottorista aika vaikeaa jos haluaa tyyppihyväksyttyä auton saada.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
no niin, egr putsattu, ei nyt varsinaisesti jumissa, mutta herkistetty. Ja ei vaikutusta käyntiin.
Putsailin läpän luota karstat pois, oli aika täynnä muttei sekään vaikuttanut ja sitten katselin ylipäätään kaikenlaista ja etsin ilmavuotoa jne.
Niistä pyörreläpistä on aika ajoin puhuttu ja niitä aikani etsiskelin kunnes löysin painetukin alta imsarjan päältä irtonaisen neljällä muovikupilla varustetun vivun, jonka kaiketi pitäisi liikutella noita läppiä imuputkissa? Ainakin imuputkissa on jokaisessa tuollainen kääntyvä juttu, jossa olisi sopiva tappi tuolle vivulle. No läpät tietysti kukin omassa asennossaan ja yksi jumissa.
Herää kysymys, että minkä tuota vipua pitäisi liikuttaa, näyttäisi, että siinä on ollut jokin osa kiinni, mutta ei niiltä nurkin mitään ylimääräistä nyt löydy. Taisi selvitä syykin miksi auto oli keväällä joutanut vaihtoon, vaikka melkein kaikki muut malliviat olikin matkanvareella kiltisti hoidettu.
Mitenhän tuon härvelin pitäisi toimia? onkos muuta tehtävissä kuin uusi imusarja?
Terveisin
Putsailin läpän luota karstat pois, oli aika täynnä muttei sekään vaikuttanut ja sitten katselin ylipäätään kaikenlaista ja etsin ilmavuotoa jne.
Niistä pyörreläpistä on aika ajoin puhuttu ja niitä aikani etsiskelin kunnes löysin painetukin alta imsarjan päältä irtonaisen neljällä muovikupilla varustetun vivun, jonka kaiketi pitäisi liikutella noita läppiä imuputkissa? Ainakin imuputkissa on jokaisessa tuollainen kääntyvä juttu, jossa olisi sopiva tappi tuolle vivulle. No läpät tietysti kukin omassa asennossaan ja yksi jumissa.
Herää kysymys, että minkä tuota vipua pitäisi liikuttaa, näyttäisi, että siinä on ollut jokin osa kiinni, mutta ei niiltä nurkin mitään ylimääräistä nyt löydy. Taisi selvitä syykin miksi auto oli keväällä joutanut vaihtoon, vaikka melkein kaikki muut malliviat olikin matkanvareella kiltisti hoidettu.
Mitenhän tuon härvelin pitäisi toimia? onkos muuta tehtävissä kuin uusi imusarja?
Terveisin
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Tuossa oiva kuva vimpaimesta
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
nii ja videota
http://www.youtube.com/watch?v=minIa_3_CRQ
Niin lisäänpä vielä sen että mulla ja oli yhdystanko tuossa kesällä irti siitä egr:n puoleisesta läpästä ,mutta painoin kiinni ja on nyt pysynyt.Eiköhän se siellä ole nokisin kohta.Mutta ensitilassa kyllä aikomus egr tulppaus/softamuutos hommata.Koittakaas joku Kaakkois-Suomesta ottaa yhteyttä....jos hoituu?....
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
nii ja videota
http://www.youtube.com/watch?v=minIa_3_CRQ
Niin lisäänpä vielä sen että mulla ja oli yhdystanko tuossa kesällä irti siitä egr:n puoleisesta läpästä ,mutta painoin kiinni ja on nyt pysynyt.Eiköhän se siellä ole nokisin kohta.Mutta ensitilassa kyllä aikomus egr tulppaus/softamuutos hommata.Koittakaas joku Kaakkois-Suomesta ottaa yhteyttä....jos hoituu?....
Viimeksi muokannut juha59, Ti Loka 09, 2012 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Kiitos, tuo kolmosen läppä siis jumissa, koska ohjain pitää sitä alapuoleleta kiinni. Ptää varmaan yrittää saada tuo ohjain kaikkien osalta paikalleen.
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Kyllä se egr-venttiili syypää oli. Alkuviikosta kun putsasin tuon katselin, että solenoidin tappi kantaa vähän, mutta ajattelin että ehkä sen pitääkin. No ei kai sitteen pidä, kun toimii ottamalla solenoidin irti läppähässäkästä.
No tulihan ruiskittua liqui molyn putsasainetta 15 minuuttia imusarjaan ja tuloksena aika paljon puhtaampi siäpinta ja tasaisempi käynti.
Saakohan tuota egr-solenoidia irtonaisena vai tuleeko tuo koko hässäkkä?
No tulihan ruiskittua liqui molyn putsasainetta 15 minuuttia imusarjaan ja tuloksena aika paljon puhtaampi siäpinta ja tasaisempi käynti.
Saakohan tuota egr-solenoidia irtonaisena vai tuleeko tuo koko hässäkkä?
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Käytä nekin rahat siihen että käyt jcarlsonilta softan jolla saat lisää voimaa sekä pois käytöstä tuon pirun keksinnön.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Måråt
Tuo egr systeemi on sitten aivan viimeinen keksintö mitä olisi pitänyt autoon laittaa. Eikun ohjelmamuutos ja pois käytöstä. Kinnostaisi kyllä tietää mitä poisto aiheuttaa moottorin lämpeämiselle talviaikaan.............kenelläkään kokemuksia?
Tuo egr systeemi on sitten aivan viimeinen keksintö mitä olisi pitänyt autoon laittaa. Eikun ohjelmamuutos ja pois käytöstä. Kinnostaisi kyllä tietää mitä poisto aiheuttaa moottorin lämpeämiselle talviaikaan.............kenelläkään kokemuksia?
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Kun on tuo eberi niin enpä ole huomannut mitään.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Vetää huonosti käynnistyksen jälkeen?
Jep, kyllä EGR:n poisto hidastaa lämpeämistä jonkin verran, mutta jos ja kun autossa on toimiva eberi niin se kompensoi ko. asian.
Softalla kulutus tippunee sen verran että mahdollinen Eberin kulutus kompensoituu niin ettei polttoainekustannuksien pitäisi kasvaa. Eberin kulutushan on muutenkin varsin pientä, täydellä teholla taitaa olla puolisen litraa/tunti.
Softalla kulutus tippunee sen verran että mahdollinen Eberin kulutus kompensoituu niin ettei polttoainekustannuksien pitäisi kasvaa. Eberin kulutushan on muutenkin varsin pientä, täydellä teholla taitaa olla puolisen litraa/tunti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com