Auton valinta
-
- "Viggen"
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Auton valinta
Onkos muut Saabistit pohtineet samaa aihetta kuin minä:
Ensi kesänä pitäisi mahdollisesti saada Saabin tilalle auto, jossa on istumapaikkoja vähintään 6.
Ilman välirahaa pitäisi tietysti selvitä ja muutamia olen katsellut. Mihinkään idän ihmeisiin ja riiseihin en kajoa, joten tässä muutamia omia valintojani:
Ford Galaxy, Volvo V70 (7p), Seat Alhambra, VW Caravelle.
Kaikki tietty bensaversioita ja automaattisella ilmastoinnilla.
Mutta onkohan muissa kuin Fordissa jakoketju ?
Onko muita ehdotuksia hintaluokassa alle 13000e ja vaatimuksina ei japanialainen eikä ranskalainen, vähintään 2 litrainen moottori, iso tavaratila istuinpaikkojen LISÄKSI, automaattivaihteisto, automaattinen ilmastointi, etu- tai neliveto, bensa, mieluusti jakoketju ?
TERO
Ensi kesänä pitäisi mahdollisesti saada Saabin tilalle auto, jossa on istumapaikkoja vähintään 6.
Ilman välirahaa pitäisi tietysti selvitä ja muutamia olen katsellut. Mihinkään idän ihmeisiin ja riiseihin en kajoa, joten tässä muutamia omia valintojani:
Ford Galaxy, Volvo V70 (7p), Seat Alhambra, VW Caravelle.
Kaikki tietty bensaversioita ja automaattisella ilmastoinnilla.
Mutta onkohan muissa kuin Fordissa jakoketju ?
Onko muita ehdotuksia hintaluokassa alle 13000e ja vaatimuksina ei japanialainen eikä ranskalainen, vähintään 2 litrainen moottori, iso tavaratila istuinpaikkojen LISÄKSI, automaattivaihteisto, automaattinen ilmastointi, etu- tai neliveto, bensa, mieluusti jakoketju ?
TERO
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Auton valinta
Raisleri. Se GrandVojakeri tai normi Vojakeri.
Esim: http://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/5006812
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/5125539
Tai sitten vähän eksoottisempi valinta: http://www.nettiauto.com/buick/electra/3871900

Esim: http://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/5006812
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/5125539
Tai sitten vähän eksoottisempi valinta: http://www.nettiauto.com/buick/electra/3871900

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Auton valinta
[quote="V.J.S"]Raisleri. Se GrandVojakeri tai normi Vojakeri.
Esim: http://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/5006812
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/5125539
Tuollaisia oon vähän sivusta joutunut seuraamaan, mutta siitä puuttuu se yksi tärkeä varuste: VALOMUISTI
TERO
Esim: http://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/5006812
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/5125539
Tuollaisia oon vähän sivusta joutunut seuraamaan, mutta siitä puuttuu se yksi tärkeä varuste: VALOMUISTI

TERO
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Auton valinta
Ääni Electralle!V.J.S kirjoitti:Raisleri. Se GrandVojakeri tai normi Vojakeri.
Esim: http://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/5006812
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/5125539
Tai sitten vähän eksoottisempi valinta: http://www.nettiauto.com/buick/electra/3871900
Tai miten olisi 95 V4 johon pistää jenkkimallisen ilmastoinnin

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Auton valinta
Kuudella henkilöllä saattaa olla jonkinmoinen läjä matkatavaroita mukanaan joten en oikein usko että lisäpenkillinen farmariauto olisi ratkaisu. En tosin tiedä auton käyttötarkoitusta. VW T4 Multivan VR6 voisi olla herraskainen ratkaisu, tosin tietyt tekniset yksityiskohdat (jakopää, automaattiloota) ovat hiukan arveluttavassa maineessa. Jos ranskikset mitenkään kelpaisi niin suosittelisin Rellu (Grand) Espacea 2.0 bensaturbolla tai 3.5 V6 koneella. Jälkimmäinen on mm. Nissan 350Z:ssa käytetty pata ja sen saa Aisinin automaattivaihteistolla varustettuna. VW-konsernin Sharan/Galaxy/Alhambra on kai jossain Espanjan suunnassa väsätty eikä mitenkään hirmuisen laadukkaan tuotteen maineessa.
Re: Auton valinta
Meillä on noita 7-hengen farkkuja ollu ja yks edelleen. Silleen näppärä että saa olla turvikset paikoillaan kun kuskaa isompia naperoita. Mut jos kaikki paikat on täynnä niin ilman suksiboxii ei kulje juuri mitään tavaraa mukana. Itekseen ajellessa henkilöauton näppäryys ja kulutus.
Bussimalleihin on sit tosi näppärä kuormata pienemmät turviksiin ja yleensä tavaratilaa riittää. Volkkareissa automaatit on ollu vähän surullisessa maineessa, bensapelit vähän harvassa. Retkiautona verot on diisseleissä inhimilliset.
Tuolta enempi tietoo.
http://www.variantclub.fi/phpbb/
Noi galaxy, Alhambra, vw sharan on vanhemmissa samoja pelejä mutta tuohon budjettiin saa jo uudempaakin mallii jotka ei välttämättä oo enää niin yhtenäisii. Palstojen tekniikkamurheet on vissii enempi noista vanhoista peräisin.
Vaikket japanilaisii halunnutkaan ni siellä olis tällänen valtavirrasta poikkeava
http://www.nettiauto.com/honda/fr-v/5063533
Kevytkuorma-autoista sit löytyy lisää vaihtoehtoja, diisseliverot niissä on pääsääntöisesti alle satkun ja käyttömaksuu ei oo. B-kortin korotus C:ksi maksaa alle tonnin mutta jos joutuu isompaa kärryy vetään niin sit joutuu jo pari tonttuu lahjoittaan autokoulul.
Tila-autoja ihmetelles, suosittelen vähän surffaamaan myös kolariturvallisuutta. 90-lukuiset on aika huonoja voortin windstaria lukuunottamatta.
Muuten meillä ois varmaan toitsun previa vieläkin emännällä ajossa, se oli muuten hyvä ajettava, tilava(7-hlö versiona tosi tilava) ja nelivetona melkonen peli hangessakin.
edit: se valomuisti voijakkeriin ei varmaan oo ylivoimainen rasti tai sit laittaa päivävalot.
Sitten on tietty ooppelin safira, tuohon budjettiin saa jo uudempaakin mallii
http://www.nettiauto.com/opel/zafira/5116757
Tavaratila on tietty on vähän nafti jossei taita toista vikan rivin penkkii, mesen maasturissa sama juttu http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/4966593
Bussimalleihin on sit tosi näppärä kuormata pienemmät turviksiin ja yleensä tavaratilaa riittää. Volkkareissa automaatit on ollu vähän surullisessa maineessa, bensapelit vähän harvassa. Retkiautona verot on diisseleissä inhimilliset.
Tuolta enempi tietoo.
http://www.variantclub.fi/phpbb/
Noi galaxy, Alhambra, vw sharan on vanhemmissa samoja pelejä mutta tuohon budjettiin saa jo uudempaakin mallii jotka ei välttämättä oo enää niin yhtenäisii. Palstojen tekniikkamurheet on vissii enempi noista vanhoista peräisin.
Vaikket japanilaisii halunnutkaan ni siellä olis tällänen valtavirrasta poikkeava
http://www.nettiauto.com/honda/fr-v/5063533
Kevytkuorma-autoista sit löytyy lisää vaihtoehtoja, diisseliverot niissä on pääsääntöisesti alle satkun ja käyttömaksuu ei oo. B-kortin korotus C:ksi maksaa alle tonnin mutta jos joutuu isompaa kärryy vetään niin sit joutuu jo pari tonttuu lahjoittaan autokoulul.
Tila-autoja ihmetelles, suosittelen vähän surffaamaan myös kolariturvallisuutta. 90-lukuiset on aika huonoja voortin windstaria lukuunottamatta.
Muuten meillä ois varmaan toitsun previa vieläkin emännällä ajossa, se oli muuten hyvä ajettava, tilava(7-hlö versiona tosi tilava) ja nelivetona melkonen peli hangessakin.
edit: se valomuisti voijakkeriin ei varmaan oo ylivoimainen rasti tai sit laittaa päivävalot.

Sitten on tietty ooppelin safira, tuohon budjettiin saa jo uudempaakin mallii
http://www.nettiauto.com/opel/zafira/5116757
Tavaratila on tietty on vähän nafti jossei taita toista vikan rivin penkkii, mesen maasturissa sama juttu http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/4966593
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Auton valinta
Jo perimätietona lapsesta asti on ollut että älä osta ranskalaista. En tätä uskonut ja kävin läpi pari ranskalaista. Elämäntilanne oli semmoinen ettei kerinnyt harrastamaan ja ranskalaiset on jollain tavalla harraste ja koko ajan pientä rikittämistä tai harrastettavaa. Jos sen puolen jaksaan niin ihan hyviä autoja. Eli jos on tottunut siihen että käyttöauto ei muutu liikaa harrasteeksi, niin ranskalainen kannattaa jättää välistä.
Jos fordiin päädyt, niin kannattaa harkita V6 moottorilla. Automaatin kanssa todella mukava isommassa/painavammassa autossa. Vie autoa todella mukavasti ja fordin duratec koneet on ketjulla. esim: http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/5085320
Isoissa autoissa saattaa vain olla niin että 2 litrainen neloskone alkaa tuntumaan laiskalta ja rasittavalta ajaa.
Ford on saabeihin tottuneelle hyvä merkki. Autot on robusteja eikä niitä tarvii ihan koko ajan olla ropaamassa.
Jos fordiin päädyt, niin kannattaa harkita V6 moottorilla. Automaatin kanssa todella mukava isommassa/painavammassa autossa. Vie autoa todella mukavasti ja fordin duratec koneet on ketjulla. esim: http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/5085320
Isoissa autoissa saattaa vain olla niin että 2 litrainen neloskone alkaa tuntumaan laiskalta ja rasittavalta ajaa.
Ford on saabeihin tottuneelle hyvä merkki. Autot on robusteja eikä niitä tarvii ihan koko ajan olla ropaamassa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Auton valinta
Lisäyksenä tilantarpeesta vielä, että joskus mukaan on mahduttava kaksi aikuista, neljä lasta, lastenvaunut ja tavaraa 
TERO

TERO
Re: Auton valinta
Meillä oli Galaxy, kutoskone, automaatti ja ilmastointi. Mutta ei se oikein ollut tilava. Kun väkeä oli auto täynnä, niin ei enää ollut tavaratilaa riittävästi.
Sitten vaihtui voortti volkkariin, eli T4 caravelle. Tuosta tuli valittua tehokkain tdi, koska olin kyllästynyt fordin bensakuluihin. Kaksoisautomaatti-ilmastointi ja tilaa älyttömän paljon (pitkällä akselivälillä). Mutta ei automaattia, koska kestävää ei tähän malliin ole ollut saatavilla. Diesel-vero ei muuten matkailuautoksi rekisteröitynä ole paljon.
Itse siis tingin tuosta automaatista, kun ei muuten oikein sopivaa löytynyt. Chryslerit ja Chevroletit tuli testattua, sekä Renault. Ei niistä oikein mikään sytyttänyt.
t. Mika
Sitten vaihtui voortti volkkariin, eli T4 caravelle. Tuosta tuli valittua tehokkain tdi, koska olin kyllästynyt fordin bensakuluihin. Kaksoisautomaatti-ilmastointi ja tilaa älyttömän paljon (pitkällä akselivälillä). Mutta ei automaattia, koska kestävää ei tähän malliin ole ollut saatavilla. Diesel-vero ei muuten matkailuautoksi rekisteröitynä ole paljon.
Itse siis tingin tuosta automaatista, kun ei muuten oikein sopivaa löytynyt. Chryslerit ja Chevroletit tuli testattua, sekä Renault. Ei niistä oikein mikään sytyttänyt.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Auton valinta
Pikkubussi. Siihen saattaa 6 henkee ja rojut mahtua yhtäaikaakin...
Tuosta tuommoisen ostaisin: http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/5101124 mutta jostain pitää ehtiä sinulle bensiinimalli.
Tuosta tuommoisen ostaisin: http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/5101124 mutta jostain pitää ehtiä sinulle bensiinimalli.
Re: Auton valinta
No just tommonen. Ja vähän softaa ronkkimalla siitä saa 200 hv ja 400 Nm. Silti pääsee maantiellä reilun 7 litran kulutuksella ja seka-ajossa ei meillä vie koskaan yli 8. Omaani laitoin vielä ahtimelta takapuskuriin 3" ruostumattoman rännin. Mutta se automaatti tietenkin puuttuu.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Auton valinta
Makuasioita, mutta kyllä mulla on vielä hetken aikaa asenteessa kasvamista ennenkuin pakettivolkkarilla alkaisin ajelemaan. Tila-auton ja pakettiauton raja on tietysti veteen piirretty, mutta toi edellisen linkin auto on selkeästi pakettivolkkari eikä se siitä henkilöautoksi muutu vaikka kuinka vannetta laittaisi alle.
ennemmin vaikka chevy van starcraft, GMC:n vastaava joissa on sentään tyyliä ja mukavuutta, mutta ei perhana nyt millään pakettivolkkarilla huvittaisi ajella.
ennemmin vaikka chevy van starcraft, GMC:n vastaava joissa on sentään tyyliä ja mukavuutta, mutta ei perhana nyt millään pakettivolkkarilla huvittaisi ajella.
Re: Auton valinta
Chevyn starcraftista ei ole kokemusta, mutta useampaa trans sportia tuli kokeiltua. Olihan ne enemmän sellaisia olohuoneita. Kuitenkin käytännöllisyys ja vw vei voiton.
Tuttavalla oli pitkään GMC Vandura tai jotain sinnepäin. Nykyisin niiden perheestä löytyy vw caravelle ja mb vito. Jos jenkkeihin päätyy, niin ymmärtääkseni pitäis olla 6.2 diesel, jos haluaa huolettomia kilsoja?
t. Mika
Tuttavalla oli pitkään GMC Vandura tai jotain sinnepäin. Nykyisin niiden perheestä löytyy vw caravelle ja mb vito. Jos jenkkeihin päätyy, niin ymmärtääkseni pitäis olla 6.2 diesel, jos haluaa huolettomia kilsoja?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Auton valinta
Pakettiautopohjaisista löytyy todella harvoin automaatti-ilmastointia, esim Transittiin ei saanut 2009 edes lisävarusteena, ei myös renault/nissan/opel tuntenut vastaavassa luokassa. Portteriin, Vitoon ja Haiceen sai silloin, mutta harvassa on, ilmeisesti hinta oli sopiva. Bussivarustelluissa on tietysti paremmat kuin pakettimalleissa, mutta kuitenkin usein saa tyytyä manuaaliseen.
Eli kun arvostaa varusteita niin iso tila-auto on helpommin löydettävissä.
Eli kun arvostaa varusteita niin iso tila-auto on helpommin löydettävissä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Auton valinta
Niin dieselit eivät tule kyseeseen, jatkossa kun autolla ei ajeta varmaan kymmentätuhattakaan vuodessa.
- Automaattivaihteisto on ihan ehdoton, siitä ei tingitä
- Automaattinen ilmastointi myös ehdoton, jos pakko tinkiä niin manuaalinen ilmastointi.
- Vähintään tilat kuudelle hengelle, lastenvaunuille JA tavaroille
- ketjukone, vähintään 2 litrainen, bensa tai biopower
- valomuisti
- hintaluokka sama mitä nykyisestä saa, ei mahdollisuutta lisärahoitukseen (alle 15000e).
- etuveto tai neliveto
- kulutus enintään Saabin luokkaa
TERO
- Automaattivaihteisto on ihan ehdoton, siitä ei tingitä
- Automaattinen ilmastointi myös ehdoton, jos pakko tinkiä niin manuaalinen ilmastointi.
- Vähintään tilat kuudelle hengelle, lastenvaunuille JA tavaroille
- ketjukone, vähintään 2 litrainen, bensa tai biopower
- valomuisti
- hintaluokka sama mitä nykyisestä saa, ei mahdollisuutta lisärahoitukseen (alle 15000e).
- etuveto tai neliveto
- kulutus enintään Saabin luokkaa
TERO