auton talvi säilytys pihalla
auton talvi säilytys pihalla
toinen auto jää pois ajosta talveksi. ja pitäisi keksiä pihalle paikka jossa auto ei altistuisi liiaksi korroosiolle jne. onko tollanen pressutalli hyvä ratkaisu vai nostaisko auton vaan pukkien päälle irti maasta ja antais lumen peittää? mitäs tollasen pressu tallin alle kannattais laittaa koska sen nyt joutuis rakentaa osaksi ainakin nurmikolle...
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: auton talvi säilytys pihalla
Mä laittaisin pressutallin alle pressun, ettei nurmikko hapata autoa.
Pressutallien kanssa lumet kannattaa pudottaa usein, nuo eivät kauheasti siedä lumikuormaa, eikä kovin tuuliselle paikalle kannata moista pystytttää.
Jos auton nostaa pukeille, niin pelkkä kevennys on todennäköisesti parempi kuin ilmaan nostaminen, se että pyörät roikkuvat ulosjouston ääriasennossa ei ole autolle hyväksi.
Pressutallien kanssa lumet kannattaa pudottaa usein, nuo eivät kauheasti siedä lumikuormaa, eikä kovin tuuliselle paikalle kannata moista pystytttää.
Jos auton nostaa pukeille, niin pelkkä kevennys on todennäköisesti parempi kuin ilmaan nostaminen, se että pyörät roikkuvat ulosjouston ääriasennossa ei ole autolle hyväksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Joo pressu auton alle.
Mitä se auton ylösnostaminen auttaa? Renkaat pysyy "parempina"? Laittaa säilytyksen ajaksi jotkut paskat renkaat alle, varmasti löytyy ilmaiseksi tai rengastöiden hinnalla sopiva sarja.
Kuivuu ja vanhenee ne renkaat muutenkin että jos säilytyksessä tulee klommo niin onpahan yksi hyvä syy lisää ostaa uudet kunnolliset renkaat.
Mitä se auton ylösnostaminen auttaa? Renkaat pysyy "parempina"? Laittaa säilytyksen ajaksi jotkut paskat renkaat alle, varmasti löytyy ilmaiseksi tai rengastöiden hinnalla sopiva sarja.
Kuivuu ja vanhenee ne renkaat muutenkin että jos säilytyksessä tulee klommo niin onpahan yksi hyvä syy lisää ostaa uudet kunnolliset renkaat.
-
- Matalapaineturbo
Mä olen säilönyt tuota (ikuisuus) projekti Amazonia nyt kolme talvea pressutallissa. Hommasin Motonetista Amazonin mentävän harjakattoisen pressutallin. Pihan perällä oli sopivasti sepelimurskeesta tehty tasanne jonka päälle kelpasi talli rakentaa. Hain rautakaupasta puutarhapuolelta maakiiloja, sellaisia joissa on kiristysmahdollisuus. Junttasin kiilat maahan ja sitten vaan pressutallin kehikko kiiloihin ja ruuvista kiristys putken ympärille. Ei tuuli ole vienyt mennessään. Maata vasten tein kahdesta pressusta lattian ja kun oikein innovatiivisuus iski, niin autotallin perältä löytyi rulla jäykkää aluskatepahvia jonka sai näppärästi pujoteltua putkikehikon ja pressun väliin jäykentämään tallin kattoa. Pahvin tueksi löytyi vielä muutama pitkä höylälauta. Sitten vaan Amazon talliin ja auton sisälle kaksi veneilijöiden suosimaa kosteudensyöjää niin pysyy home poissa verhoiluista.
Tallin katolta olen pariin kertaan tiputtanut lumet talven aikana pois. Auto on sisällä pyörillään. En ole viitsinyt alkaa jumppailemaan sitä ylös. Sen verran kesällä katselin tallia että uv-säteily on hieman hapertanut kangasta katosta joten pari pientä reikää löytyi. Täytyy enskesänä kai hommata uusi pressu tai yrittää valloittaa autotalli vaimon harrastuksilta takaisin.
Tallin katolta olen pariin kertaan tiputtanut lumet talven aikana pois. Auto on sisällä pyörillään. En ole viitsinyt alkaa jumppailemaan sitä ylös. Sen verran kesällä katselin tallia että uv-säteily on hieman hapertanut kangasta katosta joten pari pientä reikää löytyi. Täytyy enskesänä kai hommata uusi pressu tai yrittää valloittaa autotalli vaimon harrastuksilta takaisin.

900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69