Jos on tarvetta vain poistaa sai-pumppu käytöstä ja sen aiheuttama vikakoodi, niin se onnistuu muutenkin kuin softaa rukkaamalla

.
Ohjelmamuutos on tietenkin ihan hyvä tapa, mutta mikäli se aiheuttaa paljon erilaisia ylimääräisiä mutkia matkaan esim. pitkiä ajomatkoja, lähetyskuluja (autoa ei voi tuona aikana käyttää ilman ecua) jne. niin kätevä kaveri tekee puolessa tunnissa tuon oman "patentin". Myöhemmin sitten sopivan tilaisuuden tullen voi jonkin muun homman yhteydessä poistaa sai-pumppu softasta. Itse tein juuri näin. Ajelin n. 2 vuotta oman patentin avulla (ja hyvin pelitti) ja vasta etanoli-softauksessa tuo typerä systeemi sitten lähti pois myös softasta.
Sai-pumpun ja siitä seuraavan P411-vikakoodin saa helposti pois muutaman euron parilla osalla. Tarvitaan vain vaihtokoskettimella oleva rele ja 2,2 kilo-ohmin vastus.
Irroitetaan sai-pumpulta sähköliitin ja ohjataan sillä edellä mainittua relettä. Releen koskettimien kautta irroitetaan etummainen lambda irti eculta, kun sai-pumppu "muka" toimii. Lambdan tilalle kytkeytyy tuolloin releen vetäessä koskettimien kautta 2,2 kilo-ohmin vastus. Kun sai-pumpulta kytkeytyy sähköt pois rele päästää ja sen vaihtokoskettimien kautta lambda taas kytkeytyy eculle. Ja hyvin toimii. Pumppu ei pyöri, mutta ecu luulee pakosarjaan pumpattavan ilmaa

.