Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Nyt on ollut tuo sarja alla parisen viikkoa, ja ihan fiksulta vaikuttaa ajossa. Sopivasti jämäkämpi mutta ei mikään erityisen pintakova. Voisin jopa väittää että vähemmän tuntuu kaivonkannet kun kuluneella vakioalustalla. Stancekin on ihan jees: keulasta tippui enemmänkin kun luvatun 30mm joka ei kyllä itseä haittaa. Saa nähdä kuinka kestää kilometrejä mutta alkuunsa vaikuttais olevan hintansa väärti. Toki bilstein/hr on parempi, mutta omasta mielestä arkiajossa ei kaksinkertaisen hinnan edestä parempi kuitenkaan.
Tuosta kuvaa:
Edit: tuoreempi ja selkeempi kuva
Tuosta kuvaa:
Edit: tuoreempi ja selkeempi kuva
Viimeksi muokannut Mataz, Ti Huhti 02, 2013 18:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Miten onko vetely vähentynyt kovemmassa kiihdytyksessä ?
Entäs hidastetöyssyjen ylitys, ottaako hyvin vastaan ?
Entäs hidastetöyssyjen ylitys, ottaako hyvin vastaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Kyllä se vähän rauhallisemmalta tuntuu, mutta voipi vaikuttaa jo sekin, että nyt on varmuudella kulmatkin säädöissä. Ennen alustan vaihtoa saattopi olla niissäkin vähän sanomista. Ei ole vielä ainakaan tullut hidasteita vastaan joissa olis jytkäyttänyt ikävästi. Tosin ajan niistä muutenkin niin tauhallisesti yli kun ei tohdi rikkoa autoa... Läntisen ohitustien heitotkin tuntu kestävän ainakin neljän kuormalla ihan ok.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Jahas, löytyis sitten syy kolinallekin joka ilmeni etupäässä vaihdon jälkeen: oli pojat sitten jättäneet metroautossa vasemman koiranluun ns. höhhölleen. Mutterin yli ei näy kierrettä ollenkaan. Kaks kertaa olen antanut auton muiden hoiviin ajan ja paikan puutteen takia, ja aina pitää korjailla jälkiä. Pitäisköhän ihan piruuttaan käydä reklamoimassa vai kiristää itse...
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Kannattaahan sitä käydä kysymässä että mikä on oikea tapa se kiristää? Kuuluuko sen olla löysällä ja jos kuuluu niin miksi? Eikös niitä huonoja selityksiä olis kiva kuunnella
Ahdonvoimaa
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
No niin noh...
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Onkos mitään uutta kerrottavaa ton PFS-alustan suhteen? Oletko ollu tyytyväinen?
9-3 SE 2.0t -02
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Kyllä se ihan hintansa väärti on. Ei oo pahaa sanottavaa, PAITSI: nyttemmin tuonne sivullekin on tullut lisähintaan tarjolle h&r jouset tohon settiin ja maininta, että nuo lesjöt ei ole hyväksytyt. Aiemmin (kun ostin) oli maininta että "TUV approved"
Tää juontaa siis siitä, että mä rupesin kyseleen TUV lappuja tuohon, kun olin sen mielestäni hukannut. PFSn päästä lupasivat lähettää kun saavat valmistajalta, mutta... Parin päivän päästä tuli vastaus, että heidänkin yllätykseksi tuli lesjöltä vastaus että moista ei ole saatavilla, ettei olis hyväksytyt. Tää oli vähän pettymys, ja ihmetyttää siinäkin mielessä, että paketissa on kulmassa tuo TUV approved merkintä. Ajattelin vielä selvittää itse suoraan lesjöforsilta paketin EANin perusteella.
Mutta sanottakoon kuitenkin vielä, että PFSn suunnalta palvelu on ollut tätä selvitellessä noepaa ja asiallista, olisivat ne toki vaihtaneet jos en olis vielä asentanut, ja mulla on nyt mailissa myöskin noi HR setin laput, joilla ajattelin koittaa jos nyt niitä konttorilla edes kyselevät.
Mutta hyvä setti tuo on, ajelin tossa vastaavalla vehkeellä jossa oli Hr + bilstein, niin en kyllä löytänyt eroa kaksinkertaisen hinnan katteeksi. Ehkäpä radalla, mutta arkiajossa ja ajoittain vauhdikkaassakin sellaisessa, niin eipä noilla paljon eroa ole. Ja kilometrejä on nyt takana semmonen reilu 20tkm ja vielä ei ole ainakaan tuntuma muuttunut veltommaksi tms.
Tää juontaa siis siitä, että mä rupesin kyseleen TUV lappuja tuohon, kun olin sen mielestäni hukannut. PFSn päästä lupasivat lähettää kun saavat valmistajalta, mutta... Parin päivän päästä tuli vastaus, että heidänkin yllätykseksi tuli lesjöltä vastaus että moista ei ole saatavilla, ettei olis hyväksytyt. Tää oli vähän pettymys, ja ihmetyttää siinäkin mielessä, että paketissa on kulmassa tuo TUV approved merkintä. Ajattelin vielä selvittää itse suoraan lesjöforsilta paketin EANin perusteella.
Mutta sanottakoon kuitenkin vielä, että PFSn suunnalta palvelu on ollut tätä selvitellessä noepaa ja asiallista, olisivat ne toki vaihtaneet jos en olis vielä asentanut, ja mulla on nyt mailissa myöskin noi HR setin laput, joilla ajattelin koittaa jos nyt niitä konttorilla edes kyselevät.
Mutta hyvä setti tuo on, ajelin tossa vastaavalla vehkeellä jossa oli Hr + bilstein, niin en kyllä löytänyt eroa kaksinkertaisen hinnan katteeksi. Ehkäpä radalla, mutta arkiajossa ja ajoittain vauhdikkaassakin sellaisessa, niin eipä noilla paljon eroa ole. Ja kilometrejä on nyt takana semmonen reilu 20tkm ja vielä ei ole ainakaan tuntuma muuttunut veltommaksi tms.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Selvä, hyvältä kuulostaa :p voipi olla että itsellekin lähtee tilaus PFS:ltä...
9-3 SE 2.0t -02
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Tänään lähti tilaukseen setti noilla h&r jousilla Hyvältä näyttää tossa uudemmassakin kuvassa, onko 17" vai 18" alla?
9-3 SE 2.0t -02
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Ihan perus 3-spoke doublethan nuo, eli 17". Mustaksi maalattuna vain
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Piti vaan varmistaa.. näkee sitte miten noi omat 18" istuu :p
9-3 SE 2.0t -02
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Jokos on setti alla?
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Madallusta Saab 9-3 vm- 98-02
Ei oo vielä, kotona odottaa alle laittoa :p Parin viikon sisällä alle..Mataz kirjoitti:Jokos on setti alla?
9-3 SE 2.0t -02