Eli koska oma auto on siis tuhoon tuomittu, niin onko nyt sitten edessä täydellinen moottoriremontti vai mikä?ysifemma kirjoitti:Kertokaahan nyt mitä se auttaa laittaa - huohotin vaivaiseen - moottoriin mitään päivitystä kun vahinko on jo tapahtunut![]()
Jos ei ole tähän päivään mennessä T7 moottoria päivitetty - siis vm.1997 - 2004 - niin aika turhaa on neuvoa sitä päivittämään ... ennen kuin moottori on kunnostettu
Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Niin siis onko siinä jokin vika joka saa sinut epävarmaksi vai mikä on ongelma



Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Ok, hyvä tietää. Mistä tuon tuoreimman huohotinpäivityksen erottaa?karihai kirjoitti:Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan 150 000 km välein, kannattaa kyllä vaihtaa tiheämmin. Sen sijaan huohotinpäivitys ei kuulu, mutta siihen saa päivityssarjan esim. ProCar Serviceltä ja sen pystyy itse laittamaan.
9-3 SC 2.0t Vector M6 -08
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Yo. kysymykseen vielä kaipailisin vastauksia. Ilmeisesti kuitenkin hyvännäköisistä öljyistä ja tuoreen oloisista huohotinletkuista.
Vieläkö muuta?
EDIT: Salapoliisityötä tehtyä taisi löytyä tämä uusin päivitys..

EDIT: Salapoliisityötä tehtyä taisi löytyä tämä uusin päivitys..
9-3 SC 2.0t Vector M6 -08
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
"Uudelle" autolle olisi tarvetta ja nyt olenkin menossa torjantaina koeajamaan tätä saabbia. Osaisittekohan enemmän tietävät sanoa, mihin tuossa kannattaisia kiinnittää huomiota kun ajamaan lähden? Toki muitakin vinhaperäisiä seikkoja saa sanoa, jotka kannattaisi tarkistaa. Mitä luultavimmin tuo auto matkaan lähtee, jos mitään maata mullistavaa ei ilmaannu eikä leviä koeajolla alle.
-Petrus
-Petrus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Tunnustele ajossa peräpäätä, muljuaako? Eli takapään puslat, ovat kulutus tavaraa, samoin kuin takaiskarit. Kato startissa, pölläyttääkö savua. Pienet kilsat eivät varsinkaan Garretin ahtimilla ole tae tulevista kilsoista.
Mittariston eri polttimot voi olla kärähtäneitä, mutta niihin löytyy helposti osia ja vaihto-ohjeita. Jos ACC:n kalibroisi, niin näet vikakoodien määrän. Ettei olisi joku läpän akseli poikki. Näitäkään on turha pelästyä, näihin löytyy kuvallisia vaihto-ohjeita, mikäli kalut pysyy yhtään käsissä. Kalibroinnin ohjeen löydät käsikirjasta, en sitä nyt muista... ACC:n näyttö saattaa myös sekoilla, pikseliviat on melko yleisiä. Huolto maksaa n.70 Euroa ja sillä saa ikuisen takuun. Vaatii postituksen englantiin ja tulee about viikossa takaisin.
Aika paljon löydät tietoa tätä foorumia selailemalla ja eri hakusanoilla tolla Etsi toiminnolla. Toi vuosimalli on jo vähän paremmin huohottava, joten periaatteessa yksi murhe vähemmän. Jatkossa kuitenkin öljynvaihto 10 tkm välein suodattimen kanssa, koska on tosi halpa henkivakuutus koneelle.
Mittariston eri polttimot voi olla kärähtäneitä, mutta niihin löytyy helposti osia ja vaihto-ohjeita. Jos ACC:n kalibroisi, niin näet vikakoodien määrän. Ettei olisi joku läpän akseli poikki. Näitäkään on turha pelästyä, näihin löytyy kuvallisia vaihto-ohjeita, mikäli kalut pysyy yhtään käsissä. Kalibroinnin ohjeen löydät käsikirjasta, en sitä nyt muista... ACC:n näyttö saattaa myös sekoilla, pikseliviat on melko yleisiä. Huolto maksaa n.70 Euroa ja sillä saa ikuisen takuun. Vaatii postituksen englantiin ja tulee about viikossa takaisin.
Aika paljon löydät tietoa tätä foorumia selailemalla ja eri hakusanoilla tolla Etsi toiminnolla. Toi vuosimalli on jo vähän paremmin huohottava, joten periaatteessa yksi murhe vähemmän. Jatkossa kuitenkin öljynvaihto 10 tkm välein suodattimen kanssa, koska on tosi halpa henkivakuutus koneelle.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Nyt ois 160tkm ajettu -05 9-5 aero saabbi automaattilaatikolla tiedossa. Näissähän ei enään tuota huohotus ongelmaa ole, eli huohotinpäivityksestä ei tarvitse huolehtia? mitäs muuta näihin on korjattu verrattuna vaikka -02 malliin?
Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
05-mallissa pitäisi olla 5-vaihteisen automaattilaatikon solenoidiongelmat ratkaistu.
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Ei kai se auta sitten kun lähteä saabin ostoon ensiviikollaNitebiker kirjoitti:05-mallissa pitäisi olla 5-vaihteisen automaattilaatikon solenoidiongelmat ratkaistu.

Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Jos haluaa 2002 tai uudempaa wagonia, niin kantsii varmistaa ettei takaluukussa ole ruostetta takalamppujen siempien kulmien kohdalla.
Re: Ostamassa OG 9-5 Saabbia - Mihin katsoa, mitä potkia?
Pitääpä muistaa katsoa, auto käy ensiviikolla vielä saabiantilla tarkastuksessa ja sitten perjantaina itse katsomaan 

Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06