Vaparin viritystä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Onkohan kenelläkään kokemusta 2.3 vaparin virityksestä/osien saatavuudesta,hinnoista ja vaikeusasteesta?
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Ennen kuin kukaan kirjottaa että "osta turbo saappi, pääsee helpommalla"
Niin Genuinesaab viritteli joskus 2.3 vapari Ng satkua, trionic 5:sella sun muulla.
Ite en hirveesti lueskellu mut vissiin jotain tuloksia jopa sai aikaseks http://genuinesaab.com/cars/23i.htm
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ei kokemusta :-(

Mutta voin sanoa että kallimpaa ja hankalampaa on. Konetta pitää oikeasti purkaakin ja tehdä jotain, kansityöt maksaa ja teholisäykset per tehty toimenpide on paljon pienempiä vrt. turbokone. Jos ei omaa kukkaroa halua tai pysty raottaan niin sitten asiasta tulee tietää tai opiskella aika paljonkin.

Mut täysin tehtävissä, on joku joskus ennen vanhaan noita vapareita ehkä virittänytkin, ja jonkun mielestä niistä tehon kaivaminen on kunnioitettavampaa kuin tusinaturbojen lastuttaminen.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Varmasti olisi ihan mielenkiintoinen projekti tuo saabin vaparikone..En epäile etteikö siitä tehoa irti saisi,mutta niinkuin f-19 mainitsi niin isolla työllä ja rahalla..
No eihän ihan ilmaiseksi mitään saa..
Jos vaikka esimerkkinä ajattelee jotain f-ryhmän isoja 200-sarjan volleja niin puhutaan jostain 240-270hv tehoista..Tosin on stroukattu johonkin 2.7litraiseksi koneet mut silti ihan lukemia vapariksi..
Työkaveri ajaa tuota luokkaa ja pari kertaa tuollaisen vollen kyydissä istunut ja ihmetellyt tuota niin "turbomaisen" laajaa vääntöaluetta..

Kyllähän tosin jokkis luokassa otetaan noin 200-230hv vapari 2.0litran koneesta mut nuo on yleensä ollut vanhoja H-koneita..ja yllättävän kestävia kuitenkin..

Kyllä ennen nykyistä kulkinetta tuli joitakin käyttiksiä trimmattua,ja tuntuihan se tuollaisissa 60-80hv laitteissa joku 10-35hv kasvu jo aika kovalta..tosin rahaa sai palamaan taas..riippuen onko hyviä kavereita auttamaan,neuvomaan vai pitääkö kaikki teettää jossain viripajalla..

Mut ei kokemusta tälläisestä vapari :saab: :ista muuta kuin käyttöautona..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja puu »

Siitä vaan alotteleen, halpaa ku saippua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=123749
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Siis rahalla saa mitä vain.mutta jos edullista tehoa kaipaa niin kai se on sitten vaan turboa katseltava.Kiitos vastauksista.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Vaparin viritystä

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Kylmäkosken erikoismoottorille nokat, hionta 240e. En tiä käykö tähän volvon vena jouset reilu 100e. Kansi ikh kauhajoelle, kunnostus +seetit+venttiilien hionta n.200e. Vingulla kanavat siistiksi. Pakosarjanlaippa n.20-40e, kurvit ja putki osat siihen 60-100e. Katti pois. tolla nyt taitaa vähä saada lisää. Imusarjan muutoksista en tiä hintoja.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Vastaa Viestiin