9000 -94 SRS-varoitusvalo
9000 -94 SRS-varoitusvalo
Oli isän vm 94 ysitonninen ammattikoululla huollettavana ja ilmeisesti äänimerkin vikaa olivat ratista etsineet avaamalla sen ja tämän jälkeen oli SRS-valo jäänyt palamaan... olisiko kellään ideaa mikä tuon voisi aiheuttaa? Haulla löytyi juttua jostain spiraalista eli voisiko tuollaisessa olla vika jos huolimattomasti purkaneet sitä rattia..? mitenhän tuohon pääsisi käsiksi jotta näkisi onko siinä vika ja onko kallis osa jos uuden joutuu vaihtamaan? Voisihan tuota varoitusvaloa tietty yrittää nollata mutta aika kallista merkkihuollossa kun ei taida ihan joka paikasta tuohon sopivaa testeriä löytyä ja jos valo sitten heti syttyykin uudestaan...
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: 9000 -94 SRS-varoitusvalo
Olisiko ratti vedetty pois ja samalla rikottu spiraali. Tai asennettu väärään kohtaan ja ensimmäisellä käännöksellä rikottu sama osa.
Jos hyvä tuuri on käynyt, niin turvatyynyn johto jäänyt irti.
Kuittaus joka tapauksessa tarvitaan. Onnistuu ISAT:lla ja Tech:llä.
Uutena spriraali on aika kallis, käytettynä löytyy halvemmalla.
Eiköhän tuo kuulu ammittikoulun piikkiin, jos ovat kerran saaneet aikaiseksikin.
Jos hyvä tuuri on käynyt, niin turvatyynyn johto jäänyt irti.
Kuittaus joka tapauksessa tarvitaan. Onnistuu ISAT:lla ja Tech:llä.
Uutena spriraali on aika kallis, käytettynä löytyy halvemmalla.
Eiköhän tuo kuulu ammittikoulun piikkiin, jos ovat kerran saaneet aikaiseksikin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9000 -94 SRS-varoitusvalo
Uus spiraali maksaa muistaakseni 150-170e pcs:ltä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 -94 SRS-varoitusvalo
Onko mahdollista, että on käytetty virrat päällä bagin ollessa irti ja SRS-valo on syttynyt? Ei kait (eihän?) se itsestään tuon jälkeen pitäisi sammua vaikka tökkelin takaisin laittaisikin?
Kuitatahan tuo kuitenkin tarvitsee, samalla selviää, mitä vikaa järjestelmä herjaa.
Kuitatahan tuo kuitenkin tarvitsee, samalla selviää, mitä vikaa järjestelmä herjaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 9000 -94 SRS-varoitusvalo
Tämä on oma veikkaukseni, virrat päälle ilman jotain srs-komponenttia ja valo jää päälle kunnes kuitataan testerillä, vaikka liittimet kytkeekin takaisin.Suomik kirjoitti:Onko mahdollista, että on käytetty virrat päällä bagin ollessa irti ja SRS-valo on syttynyt? Ei kait (eihän?) se itsestään tuon jälkeen pitäisi sammua vaikka tökkelin takaisin laittaisikin?
Kakkosena sitten tuo, että ratti ja spiraali eivät olleet keskellä asennettaessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 -94 SRS-varoitusvalo
Kiitoksia vastauksista, todennäköisesti ensi perjantaina lähtee testeriin (jos liitin käy) ja sitten selvinnee riittääkö nollaus vai onko spiraalille tarvetta.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674