900S -91 öljyn sekaan ilmaantunut viikon sisällä kermamaista muodostusta? teboilin synteettinen gold öljy joilla ajettu n.8000 km.
muuten kone käyttäytyy normaalisti eikä jäähdytysnestettäkään ole
kadonnut. kukahan korjaisi jyväskylässä järkihintaan?
pahviko palanut?
Onhan huohotus kunnossa? Öljyynhän joutuu vettä ihan luonnostaankin. Etenkin talvisaikaan sellaista ruskehtavaa kermamaista möhnää voi alkaa kertymään paikkoihin, joista moottori huohottaa. Tässäkin on kuulemma ihan öljymerkkikohtaisia eroja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Talvella mulla tulee tuota ruskehtavaa mönjää pikkuisen ilmanputsarin pohjalle ja sinne huohotin putken päähän ilmanputsarin kotelon kanteen. Öljyissä en ole tätä huomannu missään tilanteessa.Mertmi kirjoitti:Onhan huohotus kunnossa? Öljyynhän joutuu vettä ihan luonnostaankin. Etenkin talvisaikaan sellaista ruskehtavaa kermamaista möhnää voi alkaa kertymään paikkoihin, joista moottori huohottaa. Tässäkin on kuulemma ihan öljymerkkikohtaisia eroja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pahvi
kiitokset arvioista! ehkäpä ylireagoin? voihan se olla, että kun nykyisellä
työmatkalla (4,5km) ei kone ehdi kunnolla lämmetä niin kondensoi. soittelin yhdelle vanhalle saabistille (scanautolainen) ja hänkin oli tietoinen
härmän muodostumisesta omissa saabeissa. mutta epäili ettei syytä huoleen jollei itse öljy ole "harmaantunut" kuten tapauksessani ei ole.
mukavaa, että voi jakaa huolenaiheitaan muiden kanssa.
työmatkalla (4,5km) ei kone ehdi kunnolla lämmetä niin kondensoi. soittelin yhdelle vanhalle saabistille (scanautolainen) ja hänkin oli tietoinen
härmän muodostumisesta omissa saabeissa. mutta epäili ettei syytä huoleen jollei itse öljy ole "harmaantunut" kuten tapauksessani ei ole.
mukavaa, että voi jakaa huolenaiheitaan muiden kanssa.