nopeaa apua

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Miten lämmönsäätövivun saa irti puhaltimen moottorin irroituksessa? Minkälainen sokka siinä on ilmastoidussa versiossa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä tarkoitat?

Askelmoottorilta tulevan langan päässä oleva lenkki pysyy vivussa kiinni peltisen lukkoprikan avulla. Prikka tulee yleensä aika helposti pois vivun tapista, vaikka onkin hankalahkossa paikassa. Jos ei sormet sovi sinne, niin kärkipihdeillä.

Kun puhallinkotelo on saatu pöydälle, lämmönsäätövipu tulee pois puhallinkotelosta lämmönsäätöläpän mukana. Pitää vaan ensin irrottaa kotelon puoliskoja toisissaan pitelevät muoviklipsit, ruuvi ja koko läppäaukon leveydeltä aukon poikki kulkeva muovinen tuki.

http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Joo, olipa paska urakka kun ei ollu aikammin tehny. Auto kasassa nyt. Ilmastoinnin putket otti osumaa ja pihinä alko kuulumaan.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Eli kennon vaihto oli kysessä. homma meni muuten ihan putkeen muuten mutta ilmastointi tais alkaa vuotaan ja ei hoksinu kuivata tota kennon koteloa kunnolla niin aika sinkissä on ikkunat, siis kunnon akvaario ku valahti nestettä sieltä letkuista koteloon mutta kai sen aika kuivaa... No nyt on sekin tehty ja vaoi sanoa että aika ahtaat oli paikat.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Heips

Tässä tänään alko tuo ilmastointi oireileen sillälailla että kompura oli kokoajan päällä, siis ei katkonu käyntiään ollenkaan samoin ilmastoinnin flekti. Mikähän moisen voisi aiheuttaa? vähäiset paineet järjestelmässä? Econilla vasta lähti kompura pois pelistä. Melkein ottaa kohta sulakkeen pois jos tuota ei saa jotenkin muuten ratkaistua.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tulis ensimmäisenä mieleen painekytkin ja sen johdotuksen tarkastus.

Todennäköisempää on kuitenkin releen jumittaminen. Itselläni jumittui releestä vain toinen puolisko, eli ilmastoinnin pikkuflekti pyöri koko ajan.

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13736.pdf
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Kyllä siitä tais aineet karata, ei toimi ilmastointi enään. On vähän semmonen tein sen itse ja säästin fiilis. Ilmastoinnin letku otti isteensä ja päästi paineet pihalle siitä pelkääjän puolen mulikan päästä. Vakionopeuden säädinkin katosi rempan jälkeen, että on taas työsarkaa kerrakseen. Jos jollain on noita letkuja varastossa niin vois kohta tarjota kun vain pääsen taas pajalle kattomaan kumpi niistä vuotaa ja onko korjattavissa tiivisteen vaihdolla.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: nopeaa apua

Viesti Kirjoittaja sarka »

Jos siellä ei ole p/ainetta, niin kompurankaan ei pitäisi käydä.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin