Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Tähän voi tietysti olla monenlaisia tulkintoja, että mikä on "ajamalla rikki". Remonttiahan nyt taitaa tulla jokaiseen koneeseen joskus. Haetaan sellaisia tapauksia, että Saabilla on ajettu normaalia ajoa ja huollot on tehty ajallaan.
Vastaan C - tekniikka oli vielä toimivassa tikissä. Ajokilometrejä oli toisaalta vasta 343000.
Vastaan C - tekniikka oli vielä toimivassa tikissä. Ajokilometrejä oli toisaalta vasta 343000.
1983 SAAB 900 GL 3-door
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Ei tuota tunnu saavan ajamalla loppumaan sitten millään. Eilen tuli 330000km täyteen ja kerran on laturiin hiilet vaihdettu vajaan 300000 kohdalla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Ei ole yksikään Saabini vielä tullut tiensä päähän. Tokihan niissä aina jotain laittoa on ollut, varsinkin vanhemmissa. Tekniikka on kuitenkin kestänyt!
OG900 turbo8 oli ajettu lähes 400000 km, kun sen möin aikanaan pois. Autossa oli kaiken lisäksi vielä alkuperäinen ahdin ja vedot oli tallessa.
Tonnarilla oli ajettu 280 tkm myyntihetkellä.
Nyt on pihassa NG9-3 180 tkm ajettu ja OG9-5 220 tkm ajettu, joten noilla nyt mennään
OG900 turbo8 oli ajettu lähes 400000 km, kun sen möin aikanaan pois. Autossa oli kaiken lisäksi vielä alkuperäinen ahdin ja vedot oli tallessa.
Tonnarilla oli ajettu 280 tkm myyntihetkellä.
Nyt on pihassa NG9-3 180 tkm ajettu ja OG9-5 220 tkm ajettu, joten noilla nyt mennään
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Tontusta meni viime talvena laturi, mitään muuta siitä ei ole ajamalla rikki saanu. Kilometrejä ~370tkm.
(Toinen takapenkin lukuvaloista on jossain vaiheessa poksahtanut myös!! )
(Toinen takapenkin lukuvaloista on jossain vaiheessa poksahtanut myös!! )
Saab 9000 CC 2.0T -89
Drivin' a Saab with my high heels on
Drivin' a Saab with my high heels on
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1093
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Siviiliajossa ei ole kuin yhdestä ysikutosesta mennyt tasapainoakselin laakerit (320tkm), tuli 60markan remontti, ajoin vielä 460tuhanteen ja päästin eläkkeelle. Kulutusosia on sitten mennyt enempikin, niitä en nyt ala luetella. Kopan mädäntyminen suurin syy luovuttamiseen? Autosuunnistuksessa ja ralleissa muutama laatikko ja kytkin ja niitä silityshommia enimmäkseen
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
No loppukesällä aika selvä laakerivika iski og-satkun turbokoneeseen -> Koko moottori vaihtoon.
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
-89 900c meni ajamalla mutta suurimmaksi osaksi omaa välinpitämättömyyttäni - olin varsin hyvin tietoinen siitä että se kannentiiviste pitäis vaihtaa mutta en jaksanut välittää asiasta, koska olin jo muutenkin vittuuntunut koko autoon. Tai en oikeastaan autoon, vaan lähinnä siihen sillinihrassa käristettyyn hiilivetyeritteen kuvatukseen joka sen minulle myi.
Vaikka olipa siinäkin tietysti omalla tyhmyydellä osansa, kyllähän ton alkavan kansivamman olis pystynyt päättelemäänkin mutta jotensakin sitä ei vaan halunnut uskoa 180 000 kilometriä ajetusta autosta.
Nyttemmin ajossa oleva samanikäinen 900i kelaa varmaan tämän viikon aikana 285 000 mittariin. Jäähdytysnestettä siitäkin häviää johonkin eli kai maar sieltä on meikäläisen tuurilla ennen pitkää sama pommi tulossa mutta katotaan nyt miten käy.
Vaikka olipa siinäkin tietysti omalla tyhmyydellä osansa, kyllähän ton alkavan kansivamman olis pystynyt päättelemäänkin mutta jotensakin sitä ei vaan halunnut uskoa 180 000 kilometriä ajetusta autosta.
Nyttemmin ajossa oleva samanikäinen 900i kelaa varmaan tämän viikon aikana 285 000 mittariin. Jäähdytysnestettä siitäkin häviää johonkin eli kai maar sieltä on meikäläisen tuurilla ennen pitkää sama pommi tulossa mutta katotaan nyt miten käy.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
-91 T16 viriviri, mäntään reikä, suutin tukkoon ja kaBUUUM.
-79 96 olikohan 16 vuotta seissyt ja sitten uudet öljyt sisään ja ajoa, niin öljysihti pikkuhiljaa tukkkoon ja tp- laakerit, toinen hirtti ja toinen tippui alakertaan asti, lievää kolinaa.
nooh, normaalitilanteessa ei ajamalla ois hajonnu tietenkään
-79 96 olikohan 16 vuotta seissyt ja sitten uudet öljyt sisään ja ajoa, niin öljysihti pikkuhiljaa tukkkoon ja tp- laakerit, toinen hirtti ja toinen tippui alakertaan asti, lievää kolinaa.
nooh, normaalitilanteessa ei ajamalla ois hajonnu tietenkään
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Aikoinaan mun OG900:nen oli himan edessä parkissa ja keskipäivän aikaan olin tulossa kaverin kyydillä kotiin, siinä kotikadulla katsoimme että miten se on niin vinossa tien reunassa, roska-autohan oli siihen peruuttanut keskelle kylkeä ja 900c oli mennyt baaniniksi, lunariin meni lopulta.
Tuota 900c:tä edeltänyt 99 oli vaan lopulta niin finaalissa että meni paaliin, samoin tuon jälkeen olleita og900:sia meni pari romu-ukolle, kun olivat vaan lopussa.
Seuraavaksi menee pari NG900:sta hukkaukseen, -94 900S 2.0 vapari, >330000 ajettu, vielä leimassa, mutta taas käyntihäiriöitä, eikä tuolle ole oikein tarvetta, sitten on varaosiksi hommattu saman ikäinen 2.3:nen NG900, joka sekin pitää saada pois nurkista.
Olisihan noissa kahdessa paljon varaosaa, mutta ei ole aikaa eikä innostusta myydä osina.
Tuota 900c:tä edeltänyt 99 oli vaan lopulta niin finaalissa että meni paaliin, samoin tuon jälkeen olleita og900:sia meni pari romu-ukolle, kun olivat vaan lopussa.
Seuraavaksi menee pari NG900:sta hukkaukseen, -94 900S 2.0 vapari, >330000 ajettu, vielä leimassa, mutta taas käyntihäiriöitä, eikä tuolle ole oikein tarvetta, sitten on varaosiksi hommattu saman ikäinen 2.3:nen NG900, joka sekin pitää saada pois nurkista.
Olisihan noissa kahdessa paljon varaosaa, mutta ei ole aikaa eikä innostusta myydä osina.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
OG900 T16 -90, laatikko täysin jumiin kesken ajon. Laatikonvaihdolla takaisin ajoon
9-5 Aero -00, mäntä halki=täystuho. Vaihtomoottorilla jälleen ajossa. Performance by Nordic vai miten se olikaan..
9-5 Aero -00, mäntä halki=täystuho. Vaihtomoottorilla jälleen ajossa. Performance by Nordic vai miten se olikaan..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Oletko saanut Saabin tekniikkaa ns. ajamalla rikki?
Tuossa kuukausi takaperin kaverit sai 2.3 vapari my95 NG satkusta jotain tulemaan öljypohjasta läpi
Oli Lahden motarilla yrittänyt vissiin vähän liikoja ja seurauksena konerikko, öljypohjassa reikä, hirveä kalkatus ja nesteet/öljyt pitkin konehuonetta..
Oli Lahden motarilla yrittänyt vissiin vähän liikoja ja seurauksena konerikko, öljypohjassa reikä, hirveä kalkatus ja nesteet/öljyt pitkin konehuonetta..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85