Ensimmäisissä 80-luvun tontuissa on etujarrut Lucas-Girling 54 mm männällä, uudemmissa ATE 57 mm männällä.
Jarrusatulamäntä BMW/Saab ø57 22-8019 9000 88/90-> ø57mm ATE eteen [1985 - 1998] 22.90 €
Jarrusat tiivs BMW 82->/Saab 23-6044 9000 90->98 ø57 Eteen ATE (Turbo 1.89->97) [1990 - 1998] 8.80 €
Pölysuojakumin asennusohje: http://www.saabphotos.com/gallery/Saab9 ... ru2?full=1
Jarrusatula
Re: Jarrusatula
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jarrusatula
Kiitoksia, taas oli voorumista hyötyä. 

Re: Jarrusatula
Reisailevan takajarrusatulan remppaamisen yhteydessä tuli luettua vanhoja ketjuja.9000urpo kirjoitti:
Keula ylös-rengas pois- satulan pulttia auki ja liukupultit irti- Letkupihdit paikalleen ja letku irti- vanha osa pois ja siitä tarvittavat osat uudelleen käyttöön- jarrusatulan kasaus ja asennuspaikalleen- palat paikalleen- letku kiinni-satula kiinni- ilmaus. Olenko tässä aivan hakuteillä vai lähellä totuutta?
Hyvä vaihtoehto letkupihdeille on painaa jarrupoljin sisään, jolloin nestettä tulee vain pari tippaa. Jarrupoljin painetaan tietysti sisään vasta kun jarrusatula on irti. Pääsylinterissä menee kanavat kiinni, eikä koko säiliö tyhjene kun ottaa letkun jarrusatulasta irti. Itse käytän sopivan mittaista laudanpätkää jonka kiilaan jarrupolkimen ja penkin edessä olevan palkin väliin.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Jarrusatula
Jostain syystä itselläni on kaikki bilteman satulat pitäneet säätönsä... Kun vain ensiasennuksen jälkeen muistaa tarkistaa sen säädön viikon-2 päästä - kun palat on ajettu sisään.
Itselläni ollut tapana säätää satula alkuun aika löysälle, ettei laahaisi kovin älyttömästi, sitten sisäänajon jälkeen säätää sen ns. oikeaan arvoon, eli kokonaan kiinni ja sitten vartti auki.
Itselläni ollut tapana säätää satula alkuun aika löysälle, ettei laahaisi kovin älyttömästi, sitten sisäänajon jälkeen säätää sen ns. oikeaan arvoon, eli kokonaan kiinni ja sitten vartti auki.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850