Moron saabi tietäjät.
Nyt tarvittaisiin tietoa vikavalosta. Aammusella töihin lähtiessä huomasin vikavalon syttyneen, sammutin auton ja uudelleen käyntiin niin sama peli jatkuu. Auto ei oireile mitenkään, mutta vähän hirvittää ajella tuon valon kanssa.
Onko Joensuussa harrastajilla mahdollisuuksia lukasta noita koodeja, korvausta vastaan.
9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
Re: 9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
Op-Commilla onnistuu lukeminen ja näitä on niin Saab- kuin Opel-harrastajilla.
Jos kyseessä on moottorin vikavalo, niin sen lukeminen onnistunee melkein millä tahansa obd-lukijalla. Eiköhän niitä ainakin löydy.
Jos kyseessä on moottorin vikavalo, niin sen lukeminen onnistunee melkein millä tahansa obd-lukijalla. Eiköhän niitä ainakin löydy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
No töistä lähtiessä valo oli poissa. Jääkö tuosta merkkiä mikä mahtoi olla, jos saan luettua tuon vikamuistin jossain?
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
Re: 9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
Merkkivalon syy selvisi. Nokeentuneet sytytys tulpat
Kiitos nimm, saab 1.9tids

Kiitos nimm, saab 1.9tids
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
Re: 9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
Måråt
Ja siitä vikavalosta eli keltaisesta moottorivalosta. Tämä järjestelmä valvoo moottorin saastejärjestelmää ja muuta moottorin ohjausta näin niinkuin yksinkertaisesti selittäen(lambdat, EGR, ahdot...jne jne jne), sen syttyminen ei millään tavalla tarkoita että pitäisi alkaa pelkäämään yhtään mitään.....paitsi rahan menoa:)
Huolestua pitää enemmänkin jos öljyvalo, moottorin lämmöt ja lataus oireilee varoitusvalojen muodossa.
Tosiaan, tuo EGR järjestelmä koskee tupaöljy käyttöisiä laatupelejä:)
Ja siitä vikavalosta eli keltaisesta moottorivalosta. Tämä järjestelmä valvoo moottorin saastejärjestelmää ja muuta moottorin ohjausta näin niinkuin yksinkertaisesti selittäen(lambdat, EGR, ahdot...jne jne jne), sen syttyminen ei millään tavalla tarkoita että pitäisi alkaa pelkäämään yhtään mitään.....paitsi rahan menoa:)
Huolestua pitää enemmänkin jos öljyvalo, moottorin lämmöt ja lataus oireilee varoitusvalojen muodossa.
Tosiaan, tuo EGR järjestelmä koskee tupaöljy käyttöisiä laatupelejä:)
Viimeksi muokannut Nuts, To Marras 01, 2012 06:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3sc 2,0t -07 Vikavalo
En voinut olla huomaamatta edellisessä viestissä yhdistelmää EGR.
Eipä taida onneksi olla näissä ko. koneissa.
Ilmeisesti aloittajan autossa oli ollut sytytys katkoksia tulpista johtuen
.
En täysin ole edellisen viestin kirjoitajan kanssa samaa mieltä siitä, että moottorin vikavalon palaessa voi autolla painaa menemään huoletta, jos auto tuntuu kutakuinkin toimivan niinkuin ei mitään vikaa olisi. Jotain on valon palaessa vikana ja tuo syy on selvitettävä ja vasta sen jälkeen tehdä päätelmä onko kuinka aiheellista tai kiireellistä sitä korjata.
Eipä taida onneksi olla näissä ko. koneissa.
Ilmeisesti aloittajan autossa oli ollut sytytys katkoksia tulpista johtuen

En täysin ole edellisen viestin kirjoitajan kanssa samaa mieltä siitä, että moottorin vikavalon palaessa voi autolla painaa menemään huoletta, jos auto tuntuu kutakuinkin toimivan niinkuin ei mitään vikaa olisi. Jotain on valon palaessa vikana ja tuo syy on selvitettävä ja vasta sen jälkeen tehdä päätelmä onko kuinka aiheellista tai kiireellistä sitä korjata.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)