
2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Olisiko kyseinen tekniikanmuutos hintava tai kallis muutoskatsastaa? Katsatusasemalta ei vastailtu ku oli mennyt jo kiinni ja tarttis pikaisesti neuvoja
Ja kyseessä siis vuoden 1992 CS Tonnari.

Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Tarkkaa hintaa ei tiedä kuin asemalla, mutta menee ns. "isolla muutoksella" 80-250€ Välille pitäisi asettua, riippuen asemasta, suhteista ja kuun asennosta. Ja tietty tuleeko samalla vuosikatsastus.
Taitaa olla tonnari vähäpäästöinen?
Eli tarvitsee löytyä konehuoneesta samat kamat kuin vastaavasta turbomallista. Jos mahdollista niin ota mukaan tekniikanluovuttajasta paperi/ valmistenumero mukaan. Dynossa ei tarvitse käydä.
Taitaa olla tonnari vähäpäästöinen?
Eli tarvitsee löytyä konehuoneesta samat kamat kuin vastaavasta turbomallista. Jos mahdollista niin ota mukaan tekniikanluovuttajasta paperi/ valmistenumero mukaan. Dynossa ei tarvitse käydä.
Pikselikorjausta 9-3
Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Kiitoksia neuvoista! Täytynee käydä konttorilla kysäsees tuota tarkkaa hintaa
Tuosta vähäpäästösyydestä en oo varma mut nopeestihan senki selvittää 


Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Päästöjen kannalta on helpointa käyttää samanvuotisen tai uudemman tekniikkaa, elintenluovuttajan tiedot on hyvä olla mukana, ainakin jotkut niitä vaativat.
1992 autot ovat ns. vähäpäästöisiä, vaikka ko. sanan merkitys on muuttunut ajan myötä.
Voi olla että tarvitset myös vertailupaperit mallien eroista, lähinnä alustan ja jarrujen osalta, paperit on hyvä olla vaikka mitään ei alustan puolelle tarvitsisi mitään vaihtaa.
1992 autot ovat ns. vähäpäästöisiä, vaikka ko. sanan merkitys on muuttunut ajan myötä.
Voi olla että tarvitset myös vertailupaperit mallien eroista, lähinnä alustan ja jarrujen osalta, paperit on hyvä olla vaikka mitään ei alustan puolelle tarvitsisi mitään vaihtaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Todistus alustamuutoksista tarvitaan kyllä mukaan, koska turbossa on eri jouset + iskarit. Samassa todistuksessa olisi hyvä sitten ilmetä muuten akseliston ja jarrujen vastaavuudet.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Eiköhän kuitenki olisi helpompaa ja tod.näk halvempaa paalaa vapari ja ostaa tilalle turbo tonttu?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 2.3 vapari-->2.0T muutoskatsastuksen hinta ja hankaluus?
Aivan varmasti on helpompaa hankkia kokonainen turbollinen yksilö ja pistää vanha kiertoon, tekniikan vaihto muutoskatsastuksineen on kuitenkin iso homma ja autot joiden papereissa on maininta korin tai tekniikan vaihdosta ovat yleensä arvostukseltaan erityisen kehnoja kapistuksia.
Vaikka sitten niin että hommaa turbomallin, johon vaihtaa osia tuosta vaparista, eikä kerro osien vaihtamisesta kennellekkään...
Vaikka sitten niin että hommaa turbomallin, johon vaihtaa osia tuosta vaparista, eikä kerro osien vaihtamisesta kennellekkään...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9