
Saisi varmasti melko paljon paremmin virtaavan ja fiksumman pakopuolen tuolla uudella pakosarjalla, ilmamäärämittariakaan kun ei enää tulevaisuudessa tarvita..
Okei tuosta en ookaan kuullut, kun 15T /5# mitsulla päästään kuitenkin yli 250hp?f-19 kirjoitti:Ja mitä tuohon kiinakopio 16T:hen tulee, unohda se samanteinSen perusteella ei ainakaan mitään sarjaa kannata tehdä koska ko. ahtimesta ei kovinkaan pitkälle ole iloa jos vähänkään enempää meinaa virittää tai kivempaa tehokäyrää hakee.
btdt, aidolla 16T #7:lla, tuintui se alkuun kivalta vakio T03:n jälkeen mutta siinä se.
Kyllä se niin taitaa olla että tämän päivän kokemuksien perusteella raati rankkaa mitsun 16T ahtimen aika huonoksi ahtimeksi. Hengittää vaivoin yli 250hp ja silloinkin yläpää pahasti tukkeessa?
Ja jos vähänkään enempää meinaat virittää niin unohda myös se T25 laippa, paitsi jos garretin kuuliksen meinaat laittaa. Jos yli 300hp tehoja haluat ei-garretilla niin sitten jaettu T3-laippa lienee paras valinta?
Joo ei oo tosiaan tarkoitus pommia rakentaa, tuolla cosworh sierran T03 ahtimella kerää 0.9 paineet siinä 2800rpm kohilla että ihan perus mukava vielä.Coltti kirjoitti:Jos tehotavoitteena on alle tai ~tasan 300hp ja voi ajaa etanolilla, niin esim. 9000 Aeron td04hl-15T #6 pakopesällä juuri piisaa siihen.
T25 olisi sitten mukavampi käytökseltään, herää aikasemmin ja vastaa paremmin kaasuun. Mutta tehoja saa etanolilla ehkä n. 250-260hp.
T25llakin saa vaihteistoja hajalle, joten sen mukaan. Holsettia en edes näe järkeä soveltaa, koska vaihteistot vaan ei tule sitä rääkkiä kestämään, ellei neiteile 0.5bar paineilla...
1200kg auto kuitenkin liikahtaa ihan mukavasti jo 240hplla.