V4 naputus kuormalla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: V4 naputus kuormalla

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Se kummallinen mönjä paisuntapurkissa mitä todennäköisimmin on jäähdyttimenpaikkaus-ihmeainetta, jota joku joskus on systeemiin laittanut.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: V4 naputus kuormalla

Viesti Kirjoittaja Darco »

Toi on mustapunasta mitä omassa paisuntasäiliössä on, jäähdyttäjän paikkausainehhan on valkosta?
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: V4 naputus kuormalla

Viesti Kirjoittaja Darco »

Tänään kun kansia asentelin huomasin, että toisen kannen ohjausrinkuloista (niistä mihin kannentiiviste laitetaan päälle, ja jotka pitää kannen+tiivisteen paikoillaan kun pultteja ei ole kiinni) toisessa on pieni murtuma. Kannattaako tolle alkaa tekemään mitään, vai annanko olla. Murtuma alkaa sen ohjausrinkulan päästä muttei jatku ihan alas asti.
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: V4 naputus kuormalla

Viesti Kirjoittaja Darco »

No nyt on kannet paikallaan, ja jäähdytysnestekkin on vähän ihimillisemmän väristä mitä viimeksi.

Nyt vielä kun saisi startin pelittämään kunnolla. Pakkaa lyömään yli. Tosin, ei kuulu mitään karauksia sun muita, tuntuu vaan ettei jostain syystä se solenoidi lykkää sitä startin ratasta kunnolla sinne vauhtipyörälle, vaan jää jotenkin puolitiehen. Startti pyörii eikä ota kiinni vauhtipyörään kunnolla. Vasta kun startin vauhti on pienenemässä, kuuluu pieni tatatatata-ääni.

Startin ratas oli kummallisesti kulunut, joten siinä varmaan syy miksi heittää yli.
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: V4 naputus kuormalla

Viesti Kirjoittaja Darco »

Poltti kansipahvin (tai ainakin oli vettä öljyn joukossa vähän ja silmittömän sauhun päästi). Alan jo epäilemään että kansi olisi halki jollain tapaa, että lämmetessä jotenkin se halkeama ""aktivoituisi"" ja alkaisi päästämään tavaraa läpi. Kansipahvissa ei ollut mitään kummallista. Mäntien päällä oli taas sellaset karstattomat kohdat reunoissa.

Toinen kumma juttu. Imukannessa oli pakkasnestettä (?? :?: ??) ja huomasin kun sen alipainejakajan (mikä on kiinni jäähdytysnesteletkussa, letkut menee kaasarin kurkuille ja virranjaottimeen) letkun otti irti, sieltä tuli jotain nestettä. Voiko toi jakaja alkaa vuotamaan pakkasnesteitä läpi, vai onko se ylipäätään missään yhteydessä tohon pakkasnesteeseen?

Niin kauhea imu oli paisuntasäiliössä ettei varmastikkaan pelkästään tosta ole niin paljoa vuotanut, on kanssa kannessa tai jossain vikaa.

Saako jostain uusia alipainejakajia, mitä käytetyillä hintaa? Onko harvinaista että hajoaa?
Vastaa Viestiin