9-3 ostamassa
9-3 ostamassa
Moi, toivottavasti menee viesti oikeaan paikkaan uudella jäsenellä.
Tälläistä pitäisi mennä vkl katsomaan, hyvällä pidolla ollut ja aika kattavasti vaihdettu osaakin.
Mitäs tästä pitäisi paikanpäällä katsella, ja tässä ei kai ole enää sitä huohotinsysteemistä johtuvaa rikkoontumisvaaraa?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5158370
Tälläistä pitäisi mennä vkl katsomaan, hyvällä pidolla ollut ja aika kattavasti vaihdettu osaakin.
Mitäs tästä pitäisi paikanpäällä katsella, ja tässä ei kai ole enää sitä huohotinsysteemistä johtuvaa rikkoontumisvaaraa?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5158370
Re: 9-3 ostamassa
Näin on. Tuo koskee vanhempia Trionic 7 -koneita. Ko. Saabissa on Trionic 8.zak69 kirjoitti:tässä ei kai ole enää sitä huohotinsysteemistä johtuvaa rikkoontumisvaaraa?
Re: 9-3 ostamassa
Oikeassa osiossa olet, ja käyttämällä hakua löytyy tyyppivioista, tarkastuspisteet ja ohjeet tarkastukseen. Käytä hakusanaa: "tyyppi". 9-3 SS, SC, CV ja X osion alalaidassa on kenttä "etsi tätä". Kuten Karg totesi, huohotusongelmat eivät koske GM-pohjaista alukonetta.
Tyyppivikoina bumerangit, etupään kääntölaakerit, ohjaustehostimen öljysäilön tulviminen..
Tyyppivikoina bumerangit, etupään kääntölaakerit, ohjaustehostimen öljysäilön tulviminen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 ostamassa
Kiitoksia vastauksista, foorumia selailtu ahkeraan ja tuntuu vielä olevan aktiivinenkin verrattuna moneen muuhun eli apuakin varmaan saa jos/ja kun pitää jotain remonttia tehdä.
Re: 9-3 ostamassa
Aivan varmasti saa! Itse olen saanut monesti vinkkejä ja ohjeita jos jotain on ollutzak69 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, foorumia selailtu ahkeraan ja tuntuu vielä olevan aktiivinenkin verrattuna moneen muuhun eli apuakin varmaan saa jos/ja kun pitää jotain remonttia tehdä.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: 9-3 ostamassa
Korista tarkastaisin seuraavan paikan. Takaiskareiden kiinnitys. Siellä on sellainen pohjukka korissa joka täyttyy helposti hiekalla, soralla yms.. Ja se paikka voi näyttää jo tältä:
http://kuvaton.com/k/Ysaz.jpg
Maalia lähtenyt ja pintaruostetta. Tulevaisuudessa pehmyt paikka jos ei korjaa ja on tuo ongelma. Kuvassa takaiskarin yläpää, ja iskarin kiinnityspultit.
http://kuvaton.com/k/Ysaz.jpg
Maalia lähtenyt ja pintaruostetta. Tulevaisuudessa pehmyt paikka jos ei korjaa ja on tuo ongelma. Kuvassa takaiskarin yläpää, ja iskarin kiinnityspultit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 ostamassa
Omassani oli tämmösiä ylläreitä:
- Kampuran stefa vuosi öljyä
- Käyttöhihna oli vanhentunut
- Venttiilikopan tiiviste oli hiukan vanhentunut
- Jarrutehostimen alipainepumpun tiiviste vuosi öljyä
- Kuskin puolen etujousi oli poikki
- Raitisilmasuodattimen kehikon tiiviste oli poissa -> sadevesi valui repsikan jalkatilaan
- Taaemman alatukivarren pultit katkesivat -> hankin uudet tukivarret romikselta ja pultit Länkkäristä, että saa kulmat säädettyä
- Navigaattorin vm. 2003 DVD ei tuntenut Suomesta kuin Helsingin, 2010 DVD toimii kivasti
- Ovipahvit rämisivät tietyillä bassotaajuuksilla (helppo korjata)
Noi em. jutut kun on korjattu kuntoon, niin kaikenkaikkiaan toi kolkki on kyllä mukava ja hiljainen ajettava ja vaikuttaa suht taloudelliselta. Vakiona hiukan laiska, mutta onneksi viritys oli helppoa
- Kampuran stefa vuosi öljyä
- Käyttöhihna oli vanhentunut
- Venttiilikopan tiiviste oli hiukan vanhentunut
- Jarrutehostimen alipainepumpun tiiviste vuosi öljyä
- Kuskin puolen etujousi oli poikki
- Raitisilmasuodattimen kehikon tiiviste oli poissa -> sadevesi valui repsikan jalkatilaan
- Taaemman alatukivarren pultit katkesivat -> hankin uudet tukivarret romikselta ja pultit Länkkäristä, että saa kulmat säädettyä
- Navigaattorin vm. 2003 DVD ei tuntenut Suomesta kuin Helsingin, 2010 DVD toimii kivasti
- Ovipahvit rämisivät tietyillä bassotaajuuksilla (helppo korjata)
Noi em. jutut kun on korjattu kuntoon, niin kaikenkaikkiaan toi kolkki on kyllä mukava ja hiljainen ajettava ja vaikuttaa suht taloudelliselta. Vakiona hiukan laiska, mutta onneksi viritys oli helppoa
Re: 9-3 ostamassa
Juu täytyykin syynätä tuo konehuone niin hyvin kuin mahdollista, eli mitä nyt päällisin puolin näkee.
Hyvä että samalta kylältä löytyy tietotaitoa tähän vekottimeen, voi sitten ehkä vaivata kenties kun menee sormi suuhun
Hyvä että samalta kylältä löytyy tietotaitoa tähän vekottimeen, voi sitten ehkä vaivata kenties kun menee sormi suuhun
Re: 9-3 ostamassa
Jep, jos sait ton Aeron hankittua, ni tuu poikkeemaan ihmeessä. Potkitaan vähän renkaita ja laitetaan siihen virisoftazak69 kirjoitti:Hyvä että samalta kylältä löytyy tietotaitoa tähän vekottimeen, voi sitten ehkä vaivata kenties kun menee sormi suuhun
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-3 ostamassa
Tuli vaihdettua femma uudempaan.
Tilalle valkoinen TTID(130hp) vm. 2011 ja kilsoja 58tkm. Vaihteistona pihille miehelle sopiva manuaali. Varustetasona Linear, mielestäni täysin kattava varustelu, ainut mitä jään kaipaamaan on xenonit, mutta eipä niitä ole nykyisessäkään
Tulikohan tehtyä typerästi ton vaihdon suhteen, tuli nimittäin kohtuullisen nopeasti tehtyä toi päätös...?
Femma on toiminut täysin moitteettomasti 21tkm ajan, jonka sen omistin, mutta oli mielestäni niin hyvän hintainen SS jo lähtökohtasesti, ja sain Saabista vaihdossa saman hinnan mitä maksoin helmikuun alussa 21tkm sitten....
Femmalla kilsoja takana 108tkm..
Tilalle valkoinen TTID(130hp) vm. 2011 ja kilsoja 58tkm. Vaihteistona pihille miehelle sopiva manuaali. Varustetasona Linear, mielestäni täysin kattava varustelu, ainut mitä jään kaipaamaan on xenonit, mutta eipä niitä ole nykyisessäkään
Tulikohan tehtyä typerästi ton vaihdon suhteen, tuli nimittäin kohtuullisen nopeasti tehtyä toi päätös...?
Femma on toiminut täysin moitteettomasti 21tkm ajan, jonka sen omistin, mutta oli mielestäni niin hyvän hintainen SS jo lähtökohtasesti, ja sain Saabista vaihdossa saman hinnan mitä maksoin helmikuun alussa 21tkm sitten....
Femmalla kilsoja takana 108tkm..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: 9-3 ostamassa
Jaa-a, vaikee sanoo mikä on tyhmää ja mikä ei. Itse pysyn jatkossa kaukana tuosta dieselkoneesta jos saabin vielä omistan.Rommitommi kirjoitti:Tuli vaihdettua femma uudempaan.
Tilalle valkoinen TTID(130hp) vm. 2011 ja kilsoja 58tkm. Vaihteistona pihille miehelle sopiva manuaali. Varustetasona Linear, mielestäni täysin kattava varustelu, ainut mitä jään kaipaamaan on xenonit, mutta eipä niitä ole nykyisessäkään
Tulikohan tehtyä typerästi ton vaihdon suhteen, tuli nimittäin kohtuullisen nopeasti tehtyä toi päätös...?
Femma on toiminut täysin moitteettomasti 21tkm ajan, jonka sen omistin, mutta oli mielestäni niin hyvän hintainen SS jo lähtökohtasesti, ja sain Saabista vaihdossa saman hinnan mitä maksoin helmikuun alussa 21tkm sitten....
Femmalla kilsoja takana 108tkm..
Re: 9-3 ostamassa
Mikäs siinä TTiD-koneessa niin huonoa on? Täällä on vähän samansuuntaisia ajatuksia herännyt, eli 9-5 olisi vaihtumassa 9-3:een. Ensisijaisesti kiikarissa on SportCombi Vector 180hv TTiD automaattina... Onko muuten nämä viimeiset 130hv TTiD:t rautapuolelta täysin samoja kuin tehokkaammat versiot, eli pelkällä softalla päivitettävissä?
Kävinpä myös koeajamassa Insignia 2.0CDTI 4x4:n. Eipä sekään ollenkaan huonolta vaikuttanut, mutta budjetti ei kestä BiTurbo nelivetoa, joten täytynee pysyä Saabissa
Eski
Kävinpä myös koeajamassa Insignia 2.0CDTI 4x4:n. Eipä sekään ollenkaan huonolta vaikuttanut, mutta budjetti ei kestä BiTurbo nelivetoa, joten täytynee pysyä Saabissa
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ostamassa
Jep.Eski kirjoitti:täysin samoja kuin tehokkaammat versiot, eli pelkällä softalla päivitettävissä?
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-3 ostamassa
No jos budjetti kestäis, niin uusi Volvo S60 D5/D4/D3 tai BMW 325d/330d olis tullut. Mutta kun ei sais olla kuin max 2v vanha ja n. 50tkm ajettu, niin tollasten hinnat huitelee reilusti yli kolmessakympissä....Katsotaan sitten parin vuoden päästälevis kirjoitti:
Jaa-a, vaikee sanoo mikä on tyhmää ja mikä ei. Itse pysyn jatkossa kaukana tuosta dieselkoneesta jos saabin vielä omistan.
Itsekään en ton Fiuden koneen mikään suurin ihailija ole, mutta ainakin toi TiD-kone femmassa toimi niin nätisti, että pahimmat ennakkoluulot on hälvenneet tota konetta kohtaan.
Kivasti tuntu vetävän, vaikka on 130hp versio, tuntuu kulkevan paljon nätimmin kuin femma. Ja kaikista parasta on noi "aavikkovälitykset"= 1500rpm 100kmh vauhdissa
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T