Saab 9-3 vm. 2008 herjaa; "Rajoitettua suorituskykyä". Missä vika? Huolto ei osannut sanoa missä vika eikä vikakoodi nollaudu testerissä.
Tiisselisuappi
Viimeksi muokannut Tiisselisuappi, Pe Marras 09, 2012 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se vikakoodi pitäis lukea eikä vaan koittaa nollata... Jos vikakoodi ei poistu, niin vika on päällä edelleen. Koita päästä esim. Tech2-testerin luokse, niin voi jopa selvitä, että missä vika.
mulla tuon herjan aiheutti anturi, joka huoltomiehen mukaan oli polttoaineen paineanturi. Oli siinä imusarjan vieressä eikä maksanut paljoakaan. Auto oli SC 1,9 tid A.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Olisi myös mukava jos kysyjät palaisivat vastaamaan mikä autossa oli vikana loppujen lopuksi. Voihan se tietysti olla että syy ei selviä, ja auto paalataan romuksi, mutta sekin olosi mukava tietää.
Kyseessä on 1,9 TIDS Linear Business vm. 2008. Majaillaan Keksi-Uusimaalla. Huolto on ilmoittanut että moottorin muovikansi on hangannut piuhasarjan poikki. Kyseessä on siis suunnitteluvirhe. Myös joissakin muissa Saabeissa on ollut tämä sama ongelma (Aero). Nyt onkin kiva tietää, että kuka maksaa suunnitteluvirheen? Todennäköisesti me itse. Tuskin auton myynyt liikekään enää tulee vastaan kun auto on 4 v. vanha. Onko kellään huolto-/myyjäliikkeet tulleet vastaan?
Eikös täällä ollu jollain toisellakin foorumilaisella sama juttu, että moottorin suojakansi oli nirhinyt piuhan tai piuhat poikki? Tais olla just dieseli, mutta en muista kyllä tarkemmin...
Jos suunnitteluvirhe, niin eikös se Ooppeli ole edelleen kyvykäs asian hoitamaan?
Tulipa katsottua TTiD:n johtosatsi, vaikuttaa siltä, että ongelma ei kosketa TTiD mallia. Suojakansikin on erilainen. Joku johto kyllä löytyi kuuman näköisestä paikasta samoilta suunnilta.