Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Eli ajattelin listailla tänne hieman asioita joita oman ns. kilometrien puolesta keski-ikäisen auton kohdalle on osunut.
Kilometrejä on 258tkm joten kaikennäköistä pientä on jo tehty.
-Harmaantumista ajovaloissa. Eli lyhyiden linssi on sumentunut ja valoteho ei ole enää parhaimmillaan josko koskaan autossa ollut kovinkaan hääppöisiä lyhyitä valoja. No pientä parannusta sain aikaiseksi kun vaihdoin philipsin +100% lamput ja säädin valoja pari kierrosta ylöspäin.
-Lasinpyyhkijän moottori jätti pyyhkijät puoleen väliin, korjaus 92e. moottori uusittu 146tkm kohdalla. 378e korjaus.
-Ohjaustehostimen pumppu on antautunut 230tkm kohdalla, jolloin vaihdettu uuteen 620e korjaus.
-Jarru levyt on kaikki vaihdettu pariin kertaan ja jarrupalat melkein joka vuosi. Automaatti kyseessä niin jarrua painellaan hieman enemmän.
-Kori on kaikenkaikkiaan hyvässä kunnossa lukuunottamatta yhtä klommoa jonka on ilmeisesti jossain parkkipaikalla saanut.
-Etupäästä tulee tällähetkellä ikävää kolinaa epätasaisella tiellä, että lieneekö nuo iskarit tässäkin vaihtokunnossa. Uusiiko vaiva yhtä helposti vaihdon jälkeen vai onko vika vain alkuperäisissä iskareissa?
-Sisustassa joitain pieniä virheitä, linear etupenkit rypyssä ja kuskinpenkin sivuvinyyli revennyt, hanskalokeron painikkeen pinnoitus kulunut, takaluuku lattian kahva rikki ja onhan toinen avainkin jo parhaatpäivänsä nähnyt.
Mielestäni kilometreihin nähden aika vähäistä laittoa vaatinut. Moottori ja vaihdelaatikko pelaa hienosti, toki on huollot tehty liisinki yhtiön piikkiin ennen, niin ei ole niissä kitsateltu mutta kyllä kaikenkaikkiaan mainion oloinen auto.
Kilometrejä on 258tkm joten kaikennäköistä pientä on jo tehty.
-Harmaantumista ajovaloissa. Eli lyhyiden linssi on sumentunut ja valoteho ei ole enää parhaimmillaan josko koskaan autossa ollut kovinkaan hääppöisiä lyhyitä valoja. No pientä parannusta sain aikaiseksi kun vaihdoin philipsin +100% lamput ja säädin valoja pari kierrosta ylöspäin.
-Lasinpyyhkijän moottori jätti pyyhkijät puoleen väliin, korjaus 92e. moottori uusittu 146tkm kohdalla. 378e korjaus.
-Ohjaustehostimen pumppu on antautunut 230tkm kohdalla, jolloin vaihdettu uuteen 620e korjaus.
-Jarru levyt on kaikki vaihdettu pariin kertaan ja jarrupalat melkein joka vuosi. Automaatti kyseessä niin jarrua painellaan hieman enemmän.
-Kori on kaikenkaikkiaan hyvässä kunnossa lukuunottamatta yhtä klommoa jonka on ilmeisesti jossain parkkipaikalla saanut.
-Etupäästä tulee tällähetkellä ikävää kolinaa epätasaisella tiellä, että lieneekö nuo iskarit tässäkin vaihtokunnossa. Uusiiko vaiva yhtä helposti vaihdon jälkeen vai onko vika vain alkuperäisissä iskareissa?
-Sisustassa joitain pieniä virheitä, linear etupenkit rypyssä ja kuskinpenkin sivuvinyyli revennyt, hanskalokeron painikkeen pinnoitus kulunut, takaluuku lattian kahva rikki ja onhan toinen avainkin jo parhaatpäivänsä nähnyt.
Mielestäni kilometreihin nähden aika vähäistä laittoa vaatinut. Moottori ja vaihdelaatikko pelaa hienosti, toki on huollot tehty liisinki yhtiön piikkiin ennen, niin ei ole niissä kitsateltu mutta kyllä kaikenkaikkiaan mainion oloinen auto.
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
9-5 2.3t wagon -02
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Hanskalokeron napin saa uusittua. Tilaa Saabilta osa 12780473. Itelleni toi maksoi 42€ Hämeenlinnan Länsiauton kautta. Siinä tulee kokonaan uusi lista ja se nappisysteemi. Vaihto on helppoa: Hanskalokero irti, napin takaa 1 torx auki, vanha lista pois ja uus tilalle.
Sen napin painikeosa kyllä irtoaa erikseen tosta, joten jos löytää jostain ehjän ja haluaa säästää muutaman kympin, niin noinkin voi tehdä. Meikällä oli siinä listassakin kaikkee naarmua ja muuta, niin en jaksanu säästellä tuossa kohdassa.
Sen napin painikeosa kyllä irtoaa erikseen tosta, joten jos löytää jostain ehjän ja haluaa säästää muutaman kympin, niin noinkin voi tehdä. Meikällä oli siinä listassakin kaikkee naarmua ja muuta, niin en jaksanu säästellä tuossa kohdassa.
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Jos haluaa säästää ja päästä helpolla niin helpoin tapa on raapia se päällyste napista kokonaan pois. Tulee ihan siistin näköinen niinkin eikä sitä kukaan edes huomaa (lukuunottamatta tarkkoja Saabisteja).
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Onko kukaan kokeillut tuota dippausta namiskoihin ?
http://www.pulju.net/tuotteet/lifestyle ... -dip-spray
http://www.pulju.net/tuotteet/lifestyle ... -dip-spray
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Äkkiä vois kyllä kuvitella että, olisi melko lyhytikäinen pinnoite tuo spray niin kuin alkuperäinenkin. Meinasin ite kokeilla tuota 3m hiilari teippiä, nättiä jälkeä sillä on jotkut aikaiseksi saanut.
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
9-5 2.3t wagon -02
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Mahtaiskohan pumpun hajoamisen ensioire olla semmonen jurnuttava kierrosten mukaan vaihtuva ääni? Meikäl on tohon Aeroon ilmaantunu semmonen, mikä kuuluu kylmänä tosi hyvin. Jonkun aikaa kun ajelee niin ääni vaimenee. Uuden pumpun saisi tosta "paikallisesta" hintaan 480€. On hiukan kova hinta silti, vaikka ite vaihtais.TMY kirjoitti:-Ohjaustehostimen pumppu on antautunut 230tkm kohdalla, jolloin vaihdettu uuteen 620e korjaus.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Meilläpäin marmorilla tuumattiin hinnaksi 120e..karg kirjoitti:Hanskalokeron napin saa uusittua. Tilaa Saabilta osa 12780473. Itelleni toi maksoi 42€ Hämeenlinnan Länsiauton kautta. Siinä tulee kokonaan uusi lista ja se nappisysteemi. Vaihto on helppoa: Hanskalokero irti, napin takaa 1 torx auki, vanha lista pois ja uus tilalle.
Sen napin painikeosa kyllä irtoaa erikseen tosta, joten jos löytää jostain ehjän ja haluaa säästää muutaman kympin, niin noinkin voi tehdä. Meikällä oli siinä listassakin kaikkee naarmua ja muuta, niin en jaksanu säästellä tuossa kohdassa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Tossa oli kuitin mukaan lähtöhinta 50,01€ ja ALV 23%. Ei luulis, että ainaskaan ALV-korotus olis noin paljon nostanu hintaa..
Re: Harmaantumista ja muita vanhuuden vaivoja
Kannattaa harkita myös käytettyä:Mahtaiskohan pumpun hajoamisen ensioire olla semmonen jurnuttava kierrosten mukaan vaihtuva ääni? Meikäl on tohon Aeroon ilmaantunu semmonen, mikä kuuluu kylmänä tosi hyvin. Jonkun aikaa kun ajelee niin ääni vaimenee. Uuden pumpun saisi tosta "paikallisesta" hintaan 480€. On hiukan kova hinta silti, vaikka ite vaihtais.
http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... condition=
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2