Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

nalleolut kirjoitti:aivan.. jos kunto on kohdallaan on myös hintakin ,mutta kun on näitä 110cc ja "tuunattuja" samaan hintaan..keulintappeineen jne jne
jos kiinalainen käy niin niitähän taitaa saada aika sopivasti
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

on hondiakin.ne pitää vaan löytää..toki 1500-3000e on liikaa mankista vaikka olisi uusi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja vmt »

99 GL kirjoitti:Honda Monkey onkin klassikko tänäpäivänä.. Itsellänikin viimesenpäälle alkuperäisessä kunnossa oleva monkey tallissa Saabin vieressä :wink:
Mullakin on. Tosin lähinnä runko ja takapyörä, loppu mopo on pahvilaatikoissa. Aikoinaan piti laittaa se kuntoon mutta jäi homma hitusen puolitiehen. :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nythän niitä mankeja rupes löytymään. seuraavaksi iskee valinnan vaikeus ja kuinka kauas suomeen on valmis ajamaan :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ja manki ostettu. hinta laatusuhde kohdallaan. pienellä laitolla jopa tieliikennekelpoinen.

osien metsästys käynnissä :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja wla »

Citroen lähestyi postitse...Onhan toi DS5 aika porno,mielenkiintoista olisi tietää onko markkinointi kohdennettu Saabin omistajiin.
Aina joku Saabbi...
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja hz81 »

wla kirjoitti:Citroen lähestyi postitse...Onhan toi DS5 aika porno,mielenkiintoista olisi tietää onko markkinointi kohdennettu Saabin omistajiin.
Minulle tuli sama lappu! Samantien lensi roskikseen.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mullekin tuli citruunan mainos!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ihmetyttää Iltalehden juttu siitä miten talvipyörät vaihdetaan alla ammattilaisten toimesta:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012111116290474_au.shtml

Koneella kireälle ja peltivanteellekin jälkikiristys?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

En ole eläessäni jälkikiristänyt renkaan pultteja en alu saatikka peltivanteelle, riippumatta siitä olenko kiristänyt käsin tai koneella. Yksikään pultti ei ole koskaan löystynyt. Mistä tää jälkikiristys hössötys on oikein lähtöisin henkilöautopuolella. Raskaan kaluston kanssa tilanne on sitten jo toinen.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Aluvanteen kun kiristää valmistajan ohjeiden mukaisilla momenteilla, niin kyllä jälkikiristys kannattaa tehdä.

Lehden jutussa olisi ollut hyvä mainita siitä että kannattaa katsoa että pultit ovat sopivat, aika usein sitä taitaa aluvanteiden pultit olla erilaiset kuin peltivanteilla ja liian pitkät pultit yhdistettynä rumpujarruun saava aikaiseksi pientä jarruremontin tarvetta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

ippe kirjoitti:Ihmetyttää Iltalehden juttu siitä miten talvipyörät vaihdetaan alla ammattilaisten toimesta:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012111116290474_au.shtml

Koneella kireälle ja peltivanteellekin jälkikiristys?

Ko. jutussa lainattu renkaanvaihdattaja lienee niitä kermaperseitä, jotka eivät viitsi eivätkä edes osaa vaihtaa, kun se on niin helvetin vaikeeta. Varmaan jäävät sitten apuva huutamaan jonnekin korpeen kolmenkymmenen asteen pakkasella, kun rengas tyhjenee, auto sammuu ja puhelinkaan ei löydä kenttää......"en varmana vaihda rengasta".....velliperse. :evil:
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

- Renkaiden vaihtamisessa on paljon asioita, jotka voivat mennä pieleen. Itse vaihdettaessa tulisi muistaa ainakin pulttien kiristäminen, tarkistaa renkaan oikea pyörimissuunta sekä mitata ilmanpaineet jo ennen renkaan asentamista.
:lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Timon »

ysitonnari93 kirjoitti:En ole eläessäni jälkikiristänyt renkaan pultteja en alu saatikka peltivanteelle, riippumatta siitä olenko kiristänyt käsin tai koneella. Yksikään pultti ei ole koskaan löystynyt.
En minäkään ollut aiemmin kiristänyt, kunnes viime perjantaina vasen etupyörä osoitti moottoritiellä tarvitsevansa pikaista jälkikiristystä. Kumma kuitenkin että vaan yksi pyörä oli alkanut löystymään, vaikka kaikki kiristettiin samaan momenttiin :roll:
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kyllä minäkin teen jälkikiristyksen aina. Ja hyvä että teenkin sillä viime keväänä oli pultit löyhtyneet aluvanteista kun jälkikiristyksen tein. Peltivanteet eivät ole löyhtyneet koskaan mutta tarkistan kyllä nekin. Pieni vaiva loppujen lopuksi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin