Millainen on -84 900 i automaatti?
Millainen on -84 900 i automaatti?
Kaveri tarjoaa ostettavaksi 84:sta 900 i automaattia, mittarissa pikkasen yli 300 tuhatta. Kori näyttäisi siistiltä, ainakin päällepäin.
Kysymyksiä:
- Mistä hajoaa, eli mitä kannattaa tutkia?
- Kuinka on saabin automaattilaatikko toiminut?
- Koska alkoi 900:en valmistus, lastentauteja?
- Paljonko vie automaatti i sataselle?
Kysymyksiä:
- Mistä hajoaa, eli mitä kannattaa tutkia?
- Kuinka on saabin automaattilaatikko toiminut?
- Koska alkoi 900:en valmistus, lastentauteja?
- Paljonko vie automaatti i sataselle?
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329

99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
valmistus alkoi vuonna 79,joten lastentauteja ei 84:sessa enää ole.Kannattaa tutkia alustan ruostevauriot,samaten ovien ruostetilanne.Kokeile käynnistää täysin kylmänä-selviää ruiskun mahdolliset viat.samalla selviää kannen kunto.(saattaa käydä kolmella halkeamisesta johtuen).Toi automaattilaatikko on aika pomminvarma.Huomattavasti heikompi lenkki on manuaaliaski.Mun automaatit on vieneet sen 12litraa satasella,maantiellä sitten vähemmän.Kaikki on menny mitä oon tankannu.Tosta askista vielä sen verran että eihän sekään ikuinen ole jollei sitä viitsi huoltaa.
mulla oli puoli vuotta 99 ruiskuautomaatti vuodelta 78. se oli eka oma automaattiauto. ekat tankilliset meni hurjaa vauhtia, en edes uskalla arvata, olisko ollut luokkaa 15l satasella. jatkossa kun päästin tomaattiin tutuksi, kulutus oli aika tasaista 11 litraa satasella, itsekin ihmettelin että laski niin alas koska oli vielä talvi kun ekan ykstoistasen mittasin.
mulle on taas sanottu monasti ettei automaateilla aja yli 300tkm, mutta eikö tuossa ole turha yleistää. riippuu kai ihan miten laatikkoa on huollettu/öljyt vaihdettu. mun 99 oli 340tkm ajettu ja loota toimi hienosti.
jossain täällä foorumilla oli iso viestiketju automaattivaihteista, en muista vaan missä. olisko ollut tonnariosastolla?
mulle on taas sanottu monasti ettei automaateilla aja yli 300tkm, mutta eikö tuossa ole turha yleistää. riippuu kai ihan miten laatikkoa on huollettu/öljyt vaihdettu. mun 99 oli 340tkm ajettu ja loota toimi hienosti.
jossain täällä foorumilla oli iso viestiketju automaattivaihteista, en muista vaan missä. olisko ollut tonnariosastolla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Minulla on 900i vm -86 automatic, jolla on ajettu 550.000km ja avaamaton alkuperäinen automaattilaatikko toimii hienosti. Jos tarjolla olevan Saabin lootaan on öljyt ja suodattimet vaihdettu ajallaan, ja jos se nyt toimii kokeiltuna hyvin (ilman pahempia ääniä tai nytkähdyksiä) kaikkiin suuntiin eli ylöspäin, alaspäin sekä P, N ja R ovat sitä mitä pitääkin, voisi hyvinkin ottaa haasteen eli vanhan auton vastaan. Hinta ja sitä kautta riskikin lienee kohtuullinen. Periaatteessa kilometrimäärä ei vielä ole ongelma. Kysy huoltohistoriaa ja katso monesko omistaja olisit. Sinänsä tuo 3-vaihteinen automatic sopii hyvin nurkissa pyörimiseen ja on kaupungissa tosi kiva, mutta matka-ajossa 100-120 km/t nopeudessa kaipaisi jo seuraavia numeroita. Eihän vanha Saab bensapihi ole yleensäkään, joten automaatin kulutuslisä ei ole merkittävä.
Ritari
Niin ja eikö vanhas autos yleensä kunto ratkaise, eli noita ajokilometriä välillä liikaa tuijotetaan, vaikka onhan se kuitenkin tärkeä tietää paljonko autolla on ajettu, mutta kuitenkin käyttöarvo/ kunto mielestäni ratkaisee.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*