Hyvin toimii ajossa, mutta tämän jälkeen on tullut nyt kaksi kylmäkäynnistystä ja molemmissa rikastaa aivan tolkuttomasti. Lähtee ilmeisesti käyntiin ikäänkuin olisi etanolia tankissa. Ekalla startilla tukehtuu ja sammuu oikeastaan ennenkuin on edes käynnissä. Toisella startilla jää käymään, mutta ryskyttää oikein kunnolla ja savua sekä bensan hajua riittää. Meinaa siis tukehtua liian rikkaan seoksen takia. Auttaa asiaa, kun painaa heti vähän kaasua ja antaa kierroksia.
Meni tänä aamuna tallissa palohälytinkin päälle, kun tuli putkesta savua oikein urakalla. Ajossa ja lämpimällä koneella startti tosiaan toimii ihan hyvin. ECU ei nyt ilmeisesti oikein kylmästartilla usko polttoaineen laadun muuttuneen. Vai onkohan softassa jokin vika tai ominaisuus, että kylmästartti vedetään aina etenoliasetuksilla. Jcarlson ilmeisesti tekijänä tietää. Jollain tavallahan tuo kylmästartti pitää osata hoitaa, kun lambdasäätökään ei vielä ole siinä vaiheessa mukana. Olen ollut siinä uskossa, että ECU:un jää muistiin sammutusvaiheessa, millä polttoaine-ilmaseoksella on ennen sammutusta menty, joten se osaisi tämän huomioida myös laskiessaan syöttömäärää kylmäkäynnistyksessä.
Hmm....
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)