Omistan vm.90 900i jonka hankin jonkin aikaa sitten , nyt tehty hitsaustöitä ja joka nurkaan jarrut uusiksi levyineen.. ja eikun katsastukseen, päästöistä pomppasi.
Vaihdoin LAMBDA-ANTURI ei vaikutusta päästöihin ja kas kun huomasin ,että entinen omistaja oli irroittanut chekck engine merkkivalosta polttimon ja kun pistin paikoilleen sehän palaa koko ajan.
Tulpat vaihdettu samoin öljyt ,virranjakajan kansi.
Olisko ilmamassamittari rikki , tosin lanka näyttää olevan ehyt, vai mistä hakea vikaa?
Katsastaja epäili kattia?
Og 900 Katsastus
Re: Og 900 Katsastus
Varmaankin 16-venttiilinen malli?
Koitahan saada vikakoodit ulos: http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Ilmamassamittarin ja lambdan lisäksi valon voi sytyttää viallinen ruiskun lämpöanturi, joka sijaitsee keskellä imusarjan laippaa.
Viallinen katti ei voine mitenkään sytyttää check engineä, sillä katin jälkeen ei ole mitään antureita.
Koitahan saada vikakoodit ulos: http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Ilmamassamittarin ja lambdan lisäksi valon voi sytyttää viallinen ruiskun lämpöanturi, joka sijaitsee keskellä imusarjan laippaa.
Viallinen katti ei voine mitenkään sytyttää check engineä, sillä katin jälkeen ei ole mitään antureita.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Og 900 Katsastus
Jep. 16v kyseessä ja tuo ruiskun lämpöanturi vaihdoin myös, valo sammui hetkeksi ja syttyi jälleen.
Re: Og 900 Katsastus
mitä siinä päästöt siis olivat?
otitko akun irti anturien vaihdon jälkeen?
jep, katin tuhoutuminen on yleensä seuraus, ei syy..
otitko akun irti anturien vaihdon jälkeen?
jep, katin tuhoutuminen on yleensä seuraus, ei syy..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu