9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olikos kellä linkata sitä T7 autojen huohotin historia linkkiä?.. En löytänyt 5 minuutissa googlella enkä foorumilla :oops: 8)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1354
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: 9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tätäkö tarkoitat?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jep. thanks!
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Lainataas vähän tätä topicia. Yritin yllä olevan linkin tekstiä tavata, mutta selvyytta ei oikein tullut.

Eli tuli ostettua -04 vuosimallin 9-5 kunnostettavaksi. Vaikkei myyjä maininnut mitään siitä, että kone kuullostaa betonimyllyltä, niin kaupat tuli tehtyä kun halvalla sai. Ääni kuullosti tulevan jakopäästä. Myyjä mainitsi, että kone on joku aika sitten vaihdettu ja nykimistä on kun kaasua painaa. Omasta autosta lainatut sytkäkasetti ja ilmamassamittari korjasivat nykimiset pois. Tosin autossa oli ehkä 80 heppaa tallella. Ylämäetkin oli aika tuskaa ja ohitukset vaativat kilometrin suoran. Heinolan ABC:llä öljyvalo syttyikin sitten tyhjäkäynnillä, kierroksilla sammui. Kyllä se perille asti kuljetti, se oli pääasia. Jo aiemmin heräsi epäilys, että vaihdettu kone ei varmaan ole huohotinongelmista vapaa malli kun venttiilikoppakin oli musta. Laitoin nyt kylmänä käyntiin ja vinkuna kuuluu, eli sihti lienee tukossa. Kannesta olin katsovinani vuosileiman 02.

En tiedä, miten huohottimia on sätöstelty mikäli vanha kone on uudella huohottimella. Mutta varsinaiseen kysymykseen, niin miten uudempi (-04-->) huohotinjärjestelmä eroaa vanhemmasta itse moottorin osalta? Onko lohkossa eroa vai missä? Pystyykö vanhan malliseen koneeseen laittamaan uudemman mallisen huohottimen vai onko niitä yhdisteltävä? Vai edellyttääkö myös vanhemman mallisen huohotuksen laittamista kokonaan vanhaan koneeseen? Mikäli nykyinen betonimylly osoittautuu korjauskelvottomaksi, niin voisin heittää varsinaisesta käyttösaabista koneen tähän, joka on jäämässä ylimääräiseksi T5 päivitettävän tieltä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-5 ja 9-3 T7 huohotin historia?

Viesti Kirjoittaja Hook »

-04 ja uudemmissa on lohkossa reikä keruusäiliön kohdalla ja pönikkä on isompi.
Toisinsanoen 03 ja vanhempiin saabin päivityskitti ja uudempiin isompi "vakio" pönikkä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin