Ostettu Saab 9000 -96
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Puuttuuko 2.3 matalapaine turbosta myös magneettiventtiili vai onko vain 2.0 LPT ilman mankkuvenaa?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Ainakaan mun autossa ei alunperin ollut mankkuvenaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Ei T5 matalapainemalleissa ole ahtopainetta säätävää magneettiventtiiliä alunperin. Jos löytyy niin joku on sen sinne lisännyt.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Magneettiventtiili on helppo lisätä. Sähköt on valmiina. Sitten vaan uusi softa sisään ja kovaa ajoa 

-
- "Turbo"
- Viestit: 227
- Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tossa ylempänä vesa67 mainitsi juurikin sen, että T5 -matalapainemalleista toi magneettiventtiili puuttuu.
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Muistaakseni tossa B202-matalapaineessa taas ei ole välijäähdytintä. Vai?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Turbo"
- Viestit: 227
- Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Juu, ei ole B202 LPT: ssä välijäähdytintä. Taitaa näkyä tuosta kuvastakin, että ahtimelta lähtevä putki kaartaa takavasemmalle eikä keulaa kohti.
Eihän tässä topicissa ole puhuttukaan kuin Trionicin mankkuvenattomuudesta, mutta tuo vaan selvennykseksi, kun yleisenä oletuksena näyttää olevan, ettei matalapaineisissa ole magneettiventtiiliä.
Eihän tässä topicissa ole puhuttukaan kuin Trionicin mankkuvenattomuudesta, mutta tuo vaan selvennykseksi, kun yleisenä oletuksena näyttää olevan, ettei matalapaineisissa ole magneettiventtiiliä.
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään täräytin saabin tulille, kun sain mittariston paikoilleen, enkä termerin vaihdon jälkeen ja nesteiden lisäyksen jälkeen ole autoa käynnistänyt.
No en tietysti muistanut kuitata ajonestoa pois päältä ja pelkkä lyhyt käyntiinhörähdys.
Kuittasin ajoneston ja kun aloin käynnistämään, kuului vaan niinkuin startti pyörisi. No sahasin tovin ja kone tuntui heräävän vaivanloisesti, mutta sain käyntiin kaasua hieman painamalla. Ihan kuin auto olisi saanut reilun annoksen polttoainetta ja putputti hieman alkuun, mutta tasaantui pian. Muuta ei tullut mieleen, kuin erään alfan tapaus talvella, jota siirrettiin pari metriä kovalla pakkasella. Seuraavalla kerralla pyöri kuin tyhjää ja luultiin jotain vakavampaa tapahtuneen, mutta loppujen lopuksi se lähti käymään sahaamalla. Diagnoosi oli, että runsas bensa huuhtoi öljyrenkaat puhtaaksi ja näin ei puristuksia löytynyt heti, eikä kone lähtenyt käyntiin. Olisko tuossa voinut olla sama tapaus?
Mittariremppa ehkä auttoi roikkuviin viisareihin, ainakin pa-mittarin osalta, termostaatin myös laitoin uuden, joten johtuiko alempana oleva mittari siitä vai mittarin kontakteista, en osaa sanoa. Lämpömittari nousi vaakaan, joten nyt näyttää niinkuin pitääkin.
No en tietysti muistanut kuitata ajonestoa pois päältä ja pelkkä lyhyt käyntiinhörähdys.
Kuittasin ajoneston ja kun aloin käynnistämään, kuului vaan niinkuin startti pyörisi. No sahasin tovin ja kone tuntui heräävän vaivanloisesti, mutta sain käyntiin kaasua hieman painamalla. Ihan kuin auto olisi saanut reilun annoksen polttoainetta ja putputti hieman alkuun, mutta tasaantui pian. Muuta ei tullut mieleen, kuin erään alfan tapaus talvella, jota siirrettiin pari metriä kovalla pakkasella. Seuraavalla kerralla pyöri kuin tyhjää ja luultiin jotain vakavampaa tapahtuneen, mutta loppujen lopuksi se lähti käymään sahaamalla. Diagnoosi oli, että runsas bensa huuhtoi öljyrenkaat puhtaaksi ja näin ei puristuksia löytynyt heti, eikä kone lähtenyt käyntiin. Olisko tuossa voinut olla sama tapaus?
Mittariremppa ehkä auttoi roikkuviin viisareihin, ainakin pa-mittarin osalta, termostaatin myös laitoin uuden, joten johtuiko alempana oleva mittari siitä vai mittarin kontakteista, en osaa sanoa. Lämpömittari nousi vaakaan, joten nyt näyttää niinkuin pitääkin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään tuli asennettua alumiinitopparit etualatukivarsien etupusliin 3kpl, kun yksi oli ehjä . Vasemmalta puolelta sain kallistuksenvakaajan yhdystangon poikki, vaikka sitä avatessa en edes ehtinyt kunnolla käyttää voimaakaan, no hain Motonetista uuden.
Nyt on autossa irroitettava vetokoukku, sitä sai hetken paukuttaa irtonaisena, ennenkuin irroitettava vetonuppi lähti irti. Samalla hioin ja maalasin koukun, nyt näyttää siistiltä.
Nyt on autossa irroitettava vetokoukku, sitä sai hetken paukuttaa irtonaisena, ennenkuin irroitettava vetonuppi lähti irti. Samalla hioin ja maalasin koukun, nyt näyttää siistiltä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt iski tuunausvimma ja niin hankinkin käytetyn mankkuvenan ja takaspoilerin, eiköhän niillä päästä alkuun! Sitten vaan sipsiä ohjainboksiin. Aurinkolippakaan ei enää apparin puolella roiku 5 senttiä.
Ai niin ja se jäylkistetanko etutolppien väliin, se on vielä asentamatta.
Ai niin ja se jäylkistetanko etutolppien väliin, se on vielä asentamatta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Mites nuo mankkuvenan letkut menee? Lyhin vissiin lähtee alhaalta ja menee turbolle ilmanputsarilta menevään putkeen. Kumpaan se mutkaletku menee, nyt taisin sen laittaa turbon kylkeen ja pisimmän hukkikseen. Mutkapätkän teippasin vulkanisoituvalla teipillä 3 kerrosta ja päälle gorillateippi, tosin siihen voi laittaa uuden letkun.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Mankkuvenan tapseissa on kirjaimet W, C ja R
Lyhin menee turbon imuputken päälle - R
Keskimittainen kompuran kylkeen - C
Pisin hukkaportin kellolle - W
Lyhin menee turbon imuputken päälle - R
Keskimittainen kompuran kylkeen - C
Pisin hukkaportin kellolle - W
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Stage1 on nyt boksissa ja T7 magneettiventtiili. Testilenkillä kokeiltu, että tehoja on, muuten ajeltu sillleen sukkasilleen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään tein kannen kiristyksen, yllättävän helpolla pultit aukesivat, luulisi olevan kireämmällä. Tuo viimeinen 90 astetta on kyllä helppo vetäistä ilman astemittaria. Kireimmät pultit olivat jakopään päässä. Pienen ajon jälkeen näytäisi, että tuo tihkuminen laatikon puoleisesta alakulmasta olisi tyrehtynyt, täytyy lähteä testaamaan lisää. Itse nokka-akselien alue oli varsin puhdas, mutta jakopään kotelossa oli kyllä tummaa karstaa, mistä öljy niihin putkiin nousee, jotka ovat vk-kannessa ja ruikkivat öljyn ketjulle?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls