Auto sammuu jarruttaessa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ne on sit ilmeisesti vaan rikki koska ei poljin hakkaa ja lukkoon menee märällä kelillä (kuten tänään) todella helposti.

mutta itse asiaan.

kuten joku kuvasta huomasi niin vaihdevaloa ei mittaristossa pala. ja ei pala myöskään kun auton käynnistää. tänään aamulla aivan sattumalta vaihdoin kolmos asentoon kepin ajaessa. valo syttyi (koitin jälkeen päin niin D>3>D vaihto sytyttää sen aina) niin sen jälkeen tuli mieleen että koitetaanpa äkkijarrutusta. 4-5 kertaa koitin eikä auto sammunut. päivällä sit taas tuli koitettua kun valot ei palanu mittaristossa...auto sammui.

eli vika tosiaan taitaa olla tuossa teidän mainitsemassa kytkimessä. täytynee tänään illalla koittaa ottaa auki sitä jos ei ole älyttömän paha homma. huomen illalla/yöllä tulee hesan reissu niin olisi se kiva tietää että auto toimii vaaratilanteissakin.
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no niin..nyt tuli sitten vaihdettua toi vaihteenasento tunnistin....sen verran autto et mittarissa näkyy mikä vaihde päällä...mutta auto sammuu aivan samalla tavalla.

oli mikä vaihde tahansa päälle niin lukkojarrutuksessa auto sammuu. missä ihmeessa voi vika olla
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

bypass vaihdettu ja vieläkin sammuu :/ alkaa toivo loppumaan :(
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites se jarrupannan kireys siinä laatikossa, 22mm avaimella lukkomutteri auki ja sitten kiristetään 6-koloruuvista 10Nm:n arvoon, tämän jälkeen kaksi kierrosta auki, ja lukkomutteri kiinni.
Tämä jarruvanne ottaa kiinni vasta kun kolmonen on päällä.
( eipäilen että sinulla tämä jarruvanne saattaa olla liian kireällä )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

selvä...täytynee noita koitella viel.

OT: nyt ku ton bypassin vaihdoin ni alko sentään turbo/abc mittari toimimaan eikä enää oo vaan keltanen alue käytös. mutta onkos tossa jotain muuta erooa esim kulutukses tai suoritusarvois
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin