Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Huutokaupattavat autot kuvina:
http://www.teknikensvarld.se/bildgaller ... 9-7x-m-fl/
Esimerkiksi uuden 9-5n farkkumalleja voi bongata tuolta.
Tuonne voi jättää tarjouksia:
http://www.kvd.se/sv/auktion/saab
Kaikkia autoja ei välttämätä voi saada rekisteriin (9-5 farkku) mutta tutummat mallit onnistuvat.
http://www.teknikensvarld.se/bildgaller ... 9-7x-m-fl/
Esimerkiksi uuden 9-5n farkkumalleja voi bongata tuolta.
Tuonne voi jättää tarjouksia:
http://www.kvd.se/sv/auktion/saab
Kaikkia autoja ei välttämätä voi saada rekisteriin (9-5 farkku) mutta tutummat mallit onnistuvat.
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Ainoatakaan MY12 ysifemmaa ei saa rekisteröityä koskee sedania ja sportcombia.oju kirjoitti:Huutokaupattavat autot kuvina:
http://www.teknikensvarld.se/bildgaller ... 9-7x-m-fl/
Esimerkiksi uuden 9-5n farkkumalleja voi bongata tuolta.
Tuonne voi jättää tarjouksia:
http://www.kvd.se/sv/auktion/saab
Kaikkia autoja ei välttämätä voi saada rekisteriin (9-5 farkku) mutta tutummat mallit onnistuvat.
Kaikki tullinvarastoissa olevat joissa COC-certifikaatti voidaan rekisteröidä enimmäkseen siellä on 9-4:sia.
Ja jo rekisterissä olleet NG9-5 wagonit ovat esisarja-autoja joita ei voi rekisteröidä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Tässä on mahdollisuus jollekin rekisterissä olevan NG9-5 sedanin omistajalle; onhan noita Volvo 165-mallejakin tehty vaikkei niitä virallisesti ole olemassa. Jos kunnon lottovoitto osuu kohdalle niin aloitan puhdetyönä tuollaisen projektin.
Suomessa ei valitettavasti suhtauduta kovin hyvin rakenteluun. Toisaalta ehkä nuo on vain parasta museoida.
Onhan tuolla muutama 9-5 sedani vm. 2011 jotka voi saada rekisteriin.
Suomessa ei valitettavasti suhtauduta kovin hyvin rakenteluun. Toisaalta ehkä nuo on vain parasta museoida.
Onhan tuolla muutama 9-5 sedani vm. 2011 jotka voi saada rekisteriin.
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Aikanaanhan jotkut teki farmaritonnareitakin käyttäen Saabin italianserkun Lancian farmarikorin takapäätä.

Ja näköjään joku on keksinyt tehdä 99:stä myös vankkurin:

Korimuutokset on kai edelleenkin melko vapaita Suomessa, kunhan pysytään tietyissä rajoissa. En sitten tiedä onko uudemmissa autoissa taas joku byrokraattinen este korvata katto C-pilarin takaa farmarin katolla.
Ja oma asiansa on, kuka ottaa ensin 50k€:n NG9-5 sedanin, Xk€:n huutokaupatun uniikin NG9-5 farkun ja pistää rälläkällä molemmat siivuiksi?

Ja näköjään joku on keksinyt tehdä 99:stä myös vankkurin:

Korimuutokset on kai edelleenkin melko vapaita Suomessa, kunhan pysytään tietyissä rajoissa. En sitten tiedä onko uudemmissa autoissa taas joku byrokraattinen este korvata katto C-pilarin takaa farmarin katolla.
Ja oma asiansa on, kuka ottaa ensin 50k€:n NG9-5 sedanin, Xk€:n huutokaupatun uniikin NG9-5 farkun ja pistää rälläkällä molemmat siivuiksi?

Viimeksi muokannut AZP, To Tammi 31, 2013 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Toisaalta tarviiko niitä oikeasti pistää palasiksi, ottaa vain valmistenumeron yms tarpeellisen sedanista farmariin
Lopputulos ainakin on parempi

Lopputulos ainakin on parempi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Pilarimuutokset on kai juurikin se este, eli ei saisi lisätä tai vähentää. Mutta tuossa yhden katsastusmiehen kanssa mietittiin joitakin vuosia sitten, että 5-ovisen og-satkun kohdalla tuosta voi tehdä tulkintakysymyksen. Eli pidennetään oopperaikkunaa, periaatteessahan sen takana on d-tolppa. :DAZP kirjoitti:Korimuutokset on kai edelleenkin melko vapaita Suomessa, kunhan pysytään tietyissä rajoissa. En sitten tiedä onko uudemmissa autoissa taas joku byrokraattinen este korvata katto C-pilarin takaa farmarin katolla.
Toki taitavasti tehty poikkeuslupahakemus voisi kantaa hedelmää, mutta se onkin jo sitten toinen prosessi se.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Tuota ei pitänyt sanoa ääneen99 GL kirjoitti:Toisaalta tarviiko niitä oikeasti pistää palasiksi, ottaa vain valmistenumeron yms tarpeellisen sedanista farmariin![]()

Varsin hypoteettista tämä keskustelu kuitenkin on, se lottovoitto puuttuu tästä yhtälöstä.
Saallitaanko toisessa EU-maassa muutetut autot täällä? Mielestäni ainakin Ruotsissa rakentaminen on ollut vapaanpaa (putkirunkoviritykset jne) mutta saako niitä tänne kilpiin?
Jos rahasta ei ole pulaa osaavat varmaan keski-euroopan koripajat tehdä muutokset kaikkien pykälien mukaan. 2-paikkainen avomallikin voisi olla kiva.

Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Kelpaisi meikäläiselle,tuollainen tonnarin fakku muunnos.
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Jokohan jossain päin maailmaa joku on saanut farmari NG9-5:n keploteltua kilpiin? Havaintoja esim itärajalta? 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Joissain maissa on mahdollista saada yksittäinen poikkeuslupa tms. jonkun erikoisemman autoyksilön kohdalla, esimerkiksi sumuisten saarten britit ovat ymmärtäneet pienvalmistajien tarpeita huomattavasti paremmin kuin Suomessa, toki onhan meikäläisiäkin omavalmisteita muutama kilvissä, mutta ne ovat melko vanhoja.
Mefisto GT:tä ei taida löytyä kuin se yksi Suomesta
Mefisto GT:tä ei taida löytyä kuin se yksi Suomesta

#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Norjassa näköjään onnistuu myös, jos on ajoneuvohistoriallisesti arvokas yksilö. Eräs SC:n ostanut kirjoitteli:
The 9-5SC is actually approved for registration (based on motorhistorical value - a special Norwegian exception rule)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
jos on Norjassa kilvissä niin kai sen saa Suomeen tuoda EU:n sisällä?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Niin minäkin hetkisen ajattelin, mutta sitten muistin, että Norja ei ole EU:ssa. 

Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Konkurssipesä myy autoja (mm. uusi 9-5 farkku)
Saa auton maahan tuoda, mutta ei automaattisesti rekisteröityä Suomen kilpiin. Norja ei ole EU-maa.
Eikä muuten välttämättä saa kilpiin EU-maiden välillä siirryttäessäkään. Eli saksan kilvissä olevaakaan autoa ei välttämättä saa rekisteröityä.
Se siitä tavaroiden vapaasta liikkuvuudesta...
Eikä muuten välttämättä saa kilpiin EU-maiden välillä siirryttäessäkään. Eli saksan kilvissä olevaakaan autoa ei välttämättä saa rekisteröityä.
Se siitä tavaroiden vapaasta liikkuvuudesta...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K